Kædning af filer i word/excel
Fra : Jens

Dato : 08-04-02 17:59

Hej

Følgende er forsøgt i "Office 2000 DK Prof."

Når jeg i et word-dok vil indsætte et regneark der fylder mere en een
A4-side virker det forskelligt afhængigt om jeg "kæder til fil" eller ej.

Hvis jeg sætter kryds i "kæde til fil" (hvad jeg helst vil gøre) vises kun
den del af regnearket som kan stå på den først eside i word-dokumentet.

Hvis jeg der i mod ikke kæder til fil, men indsætter en kopi af regnearket,
deles det fint over flere sider.

Hvorledes får jeg HELE regnearket ind i word med "kæde til fil" så det vises
over flere sider?

Mvh

Jens

PS: Svar venligst CC til min email - tak.

Fra : pre

Dato : 08-04-02 19:19

Når du sammenkæder filer får du samtidig adgang til Rediger/Kæder, hvor der
er oplysninger - nok specielt i dette tilfælde om automatisk/manuel
opdatering. Der er det også muligt at opdatere. Samme sted kan objektet
redigeres med det oprindelige program og der er flere andre muligheder
(Fordi der kan være andre opjektyper).

Prøv i stedet, fra Word, indsæt objekt og vælg det pågældende ark som nu
optræder i Woprd, men styres af Excel / Word afhængigt af om du klikker i
eller udenfor arket.

Endelig kan jeg ikke stærkt nok anbefale at grave dybt i hjælpeteksterne.
Glæden ved alle disse finesser er størst når man virkelig behersker dem.
pre