adressebog fra mac til pc, hvordan ???
Fra : jakob

Dato : 08-04-02 17:22

Hej

Jeg har brug for at få min adressebog fra outlook ekspres fra min mac,
til outlook/outlook ekspress på en pc.

Jeg har prøvet at eksporterer til en contact eksport fil, for at
importere den på pcen, men den vil ikke genkende filen. Hvordan kan det
gøres ???

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-04-02 17:57

jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg har brug for at få min adressebog fra outlook ekspres fra min mac,
> til outlook/outlook ekspress på en pc

Har du opgivet Eudora?

> Jeg har prøvet at eksporterer til en contact eksport fil, for at
> importere den på pcen, men den vil ikke genkende filen. Hvordan kan det
> gøres ???

Eksporter som tabulert text, eller brug et script som dette
<http://www.applescriptcentral.com/ftpinwin.php?id=223>

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : jakob

Dato : 08-04-02 18:23

> Har du opgivet Eudora?

Nej egentlig ikke, det er en længere historie men bundlinien er at jeg
har købt en pc som supplement til macen , så er det sagt

I den forbindelse har jeg byttet rundt på nogle hardiske mm. og nu står
jeg tilbage med en mac med oe inklussive mine kontakter. Jeg har også en
kopi af min eudoramappe på cd. muligvis er det nemmere at installere
eudora på pc´en og så gå den vej.

Som sidste mulighed har jeg min palm. I den er alle mine kontakter jo.
Kunne man måske synce hele lor... over i eudora eller outlook på pc´en ?
Jeg har ednu ikke installeret palmdesktop på den men jeg skal vel have
fat i nogle conduits til disse postprogrammer...

> Eksporter som tabulert text, eller brug et script som dette
> <http://www.applescriptcentral.com/ftpinwin.php?id=223>

Jeg kan ikke rigtig se at jeg får mulighed får at ekspotere i andet end
tekstformat..

Det link kunne jeg ikke få til at fungere, men den letteste vej er nok
at synce mig ud af problemerne

Hygge

Jakob

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-04-02 20:33

jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> Nej egentlig ikke, det er en længere historie men bundlinien er at jeg
> har købt en pc som supplement til macen , så er det sagt

fy! må registreringsdatabasen straffe dig

> Som sidste mulighed har jeg min palm. I den er alle mine kontakter jo.
> Kunne man måske synce hele lor... over i eudora eller outlook på pc´en ?

Ja. Det skulle være lige ud af landevejen.

> Jeg har ednu ikke installeret palmdesktop på den men jeg skal vel have
> fat i nogle conduits til disse postprogrammer...

Nu er jeg jo ikke vindåsemand, men mon ikke de enten er inkluderet eller
følger emd den software du kan hente hos palm?

> Det link kunne jeg ikke få til at fungere, men den letteste vej er nok
> at synce mig ud af problemerne

Der er et javascript der starter nedlastningeen automatisk. Selve
scriptet ligger på:

<ftp://central.cjco.net/as-oe/exportselectedcontactsoewin.hqx>

OE for Macintosh cannot export contacts to OE Windows. The script here
enables easy export and import of single or multiple contacts, groups,
or your entire Address Book, to and from OE 5.5 Windows: the scripts
take care of the PC/Mac text conversions and fields for you. The
Converter script enables exporting from OE Windows to OE Mac. v1.0.1:
Fixes a bug which could muddle the export process if you happened to
include any quotation marks in any field. (With Converter for Importing
Contacts from OE Windows.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : jakob

Dato : 09-04-02 08:21

> [...]
> Fixes a bug which could muddle the export process if you happened to
> include any quotation marks in any field. (With Converter for Importing

Tak for svarene, jeg tror jeg prøver det med scriptet. Jeg har i
adressebogen også en del noter til de forskellige adresser, flyttes de
også med ?

Hygge

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-04-02 09:04

jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> Tak for svarene, jeg tror jeg prøver det med scriptet. Jeg har i
> adressebogen også en del noter til de forskellige adresser, flyttes de
> også med ?

Jeg ved det ikke jeg så scriptet ved en tilfældighed, da jeg ledte efter
et der kunne håndtere Entourage -> Adressbook.app

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Sebastian Løck

Dato : 10-04-02 08:54

jakob <ingen@spam.dk> wrote in message news:<MPG.171bf053eb1e2283989687@sunsite.auc.dk>...

> Nej egentlig ikke, det er en længere historie men bundlinien er at jeg
> har købt en pc som supplement til macen , så er det sagt
<ironic mode>
og så tror du du stadig har lov til at stille spørgsmål i denne
gruppe?
Hvem f.. tror du du er ?
Bill Gates?
</ironic mode>

> [...]
> Jeg har ednu ikke installeret palmdesktop på den men jeg skal vel have
> fat i nogle conduits til disse postprogrammer...

Imho det smarteste. Sørg for at synce palm med Mac og bagefter lader
du palm _overskrive_ alle data i PC programmen.
På den måde holder jeg mit Notes på arbejde og min Mac ajour.

Og så vil Eudora til Palm, Mac og pæCe være et godt bud for et
postprogramm.
Eudora har en genial mail conduits til PC, vi venter stadig på Mac
versionen.

kan sådan noget klare æøå ?

Fra : jakob

Dato : 10-04-02 17:13

In article <ad9385a.0204092353.5019fad1@posting.google.com>,
thorfinn@forum.dk says...
> Hvem f.. tror du du er ?
> Bill Gates?

Nu bliver jeg sgu i tvivl, men hvis jeg virkelig er ham HVEM FANDEN HAR
SÅ TØMT MIN BANKKONTO

jeg vil snarest prøve at synce..

Hygge

Jakob H K