Grækenland...
Fra : Søren

Dato : 08-04-02 15:09

Hej

Har fundet et tilbud på en SU-venlig rejse, men er ikke helt så stiv i den
græske geografi og historie, at jeg kan se hvilket af følgende rejsemål fra
Apollo-rejser, der er det mest interessante: Mykonos, Zakyntos, Samos,
Lefkas, Kos/Kalymmnos, Egina/Poros eller Korfu?

Eller rettere sagt - hvilket af ovennævnte er den mindste turistfælde med
kortest afstand til 'normale' grækere?

Mange tak for alle svarene til mit indlæg om afbudsrejser - jeg blev meget,
meget klogere på rejsebranchen!

Mvh - og på forhånd tak

Søren

Fra : Bonnie

Dato : 08-04-02 20:12

Hej Søren

Jeg har været i Grækeland to gange, først på Ægina ( 45 min sejltur fra
Athen) og sidste sommer på Korfu

Ægina er meget lidt turistet, hvor man kommer meget tæt på grækerne, og hvor
man samtidig kan opleve Athen. Man skal dog ikke vælge sådan en lille Ø hvis
man er til fest og byture ugen igennem.

Korfu er alt for lækkert, rent naturmæssigt er det noget af det flotteste
jeg har oplevet. Men tæt på grækerne ? tjaaa man kommer ihvertfald lige så
tæt på italienerne som på grækerne. Det vrimler med italienere og kulturen
virker faktisk mere italiensk end græsk. Men helt sikkert en fed oplevelse.

God tur fra Bonnie

Fra : Carl Munk

Dato : 08-04-02 21:48

"Søren" <scbuhl@hotmail.nospam.com> wrote in message

> [...]
> Apollo-rejser, der er det mest interessante: Mykonos, Zakyntos, Samos,
> Lefkas, Kos/Kalymmnos, Egina/Poros eller Korfu?

Mykonos er ekstrem dyrt fordi det er Homofobiles paradise, sydkystens
strande
overrendes af rige homofobile nudister også kaldet bøsser

Fra : Jan Boegh

Dato : 09-04-02 17:41

"Carl Munk" <carl@munk.dk> wrote in message
> "Søren" <scbuhl@hotmail.nospam.com> wrote in message

> Mykonos er ekstrem dyrt fordi det er Homofobiles paradise, sydkystens
> strande
> overrendes af rige homofobile nudister også kaldet bøsser

Her er vist tale om en meningsforstyrrende misforståelse. Af sammenhængen
tror jeg du mener homofile - homofobile betyder nærmest det omvendte.

vh
Jan

Fra : Anne-Christine Chris~

Dato : 09-04-02 14:03

Hej

Hvis det er kultur og natur du vil ha' så glem alt om Kos - det er mere
eller mindre blevet til Grækenlands Ibiza. Nu er det godt nok 5-6 år siden
jeg var der, men jeg kan ikke forestille mig at det er blevet anderledes.
Udover festparadiset, så er Kos en utrolig hyggelig ø med dejlige strande og
selvfølgelig også natur, men der er mange turister og især unge mennesker,
der bare vil ha' gang i den.

God tur!
Stinne

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-04-02 22:00

Hej

"Søren" <scbuhl@hotmail.nospam.com> wrote:

>Egina/Poros

>Eller rettere sagt - hvilket af ovennævnte er den mindste turistfælde med
>kortest afstand til 'normale' grækere?

Poros kan på det kraftigste anbefales hvis du ønsker et sted uden
masseturisme, jeg har været der et antal gange. Der er grønt, frodigt,
og først og fremmest stille og fredeligt, og masser af Grækere.

Øen ligger ca. 1 times sejlads fra Athen med flyvebåd, og ca. 4
minutters sejlads med små motorbåde fra det græske fastland, Polypones,
hvorfra man kan køre rundt til resten af det græske fastland. Og skal i
på de kanter er Athen absolut et besøg værd, gerne nogle dage.

Poros er ikke er "overturistet" er priserne rimelige.

Og så en ting som jeg personligt sætter meget stor pris på, i modsætning
til de fleste andre Græske øer, så blæser det stort set aldrig på Poros.

--
M.v.h. Ole®