deler lige min glæde med jer :o)
Fra : S.G

Dato : 08-04-02 13:53

Eftersom jeg blev lærerstudernde i sommers har jeg idag haft besøg af en
forsikringsmand fra lærernes brandforsikring.
Bare på min indbo og ulykkesforsikring sparer jeg 1200 årligt, det er ½delen
af hvad jeg giver nu.
Jeg harkørt mc i knap 3 år og er 23 år gammel, fuld kasko på min RF400
koster 3800,- årligt (uden vinter)
Jeg regner med at skifte til en 600ccm i løbet af sommeren eller til
efteråret, det regnede vi lidt på, det vil koste cirka 1000.- mere end på
400´eren..
Det må jeg sq sige, det er da priser der vil noget.
Sjovt nok havde han præcis idag fået en "blackliste" på diverse modeller,
jeg spurgte hvorfor.. Han svarede noget i stil med at de inden for de
seneste år havde haft rigtig mange der forsikrede mc som det eneste ved fx
melde sig ind i dansk musiker forbund eller veteranklubben. Så den måde gik
ikke mere sagde han, da man nu skulle søge en form for dispensation for de
modeller der var på blacklisten. Og der var godt nok ikke mange der udeblev,
dem man ser fleste af på gaderne og alt over 500ccm var på listen.
Så jeg er sg glad for at være lærerstudernde lige nu

Fra : Jørgen Winther

Dato : 08-04-02 14:02

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> wrote in message
> Eftersom jeg blev lærerstudernde i sommers har jeg idag haft besøg af en
> forsikringsmand fra lærernes brandforsikring.
> [en masse rare priser] Det må jeg sq sige, det er da priser der vil noget.

Tillykke! Jeg har haft en tilsvarende behagelig oplevelse med Runa, der jo
er det samme selskab.

> Sjovt nok havde han præcis idag fået en "blackliste" på diverse modeller,

Du fik vel ikke tilfældigvis et eksemplar af listen?

> [...] da man nu skulle søge en form for dispensation for de
> modeller der var på blacklisten.

Hvordan skulle dette i praksis foregå? En formular? Ved at man taler med
"sin gamle ven" forsikringsagenten?

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 08-04-02 14:13

fik også en glædelig nyhed fra mit forsikrings selskab....6800 kr for
kasko&ansvar(kun ansvar om vinteren) for min mille

Lasse

Fra : Kenneth S

Dato : 08-04-02 14:39

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> fik også en glædelig nyhed fra mit forsikrings selskab....6800 kr for
> kasko&ansvar(kun ansvar om vinteren) for min mille
>
> Lasse

Kanon!!

Hvor har du din forsikring?

/kenneth

Fra : Jimmi

Dato : 08-04-02 14:45

Jeg er forsikret hos Top DK, med MC Touring medlemskab er den på 6300, hvor
Fair forsikring gav mig et "godt" tilbud på 27.000,- årligt, uden vinter. De
er jo syge i skallen...

/Jimmi

Fra : j jensen

Dato : 08-04-02 15:17

"Jimmi" <jimmi@bangbang.dk> wrote in message
> [...]
>
> /Jimmi
>
> HAHA ja sikke et tilbud... Har ligeledes T DK med MCT. Og har ikke kunnet
finde det billigere andre steder, når man ikke er med i en " loge " :))

jjensen, aalborg

Fra : Mogens Dammand

Dato : 08-04-02 17:49

Jeg kontaktede også T DK og de var godt nok billigst, men de ville til
gengæld have mine andre forsikringer, og så hang det pludselig slet ikke
sammen, så jeg kører videre i Alm. Brand hvor Transalp'en koster 4500,- for
hele året og fuld kasko.

Mogens
Transalp
DMCN #559

Fra : Kenneth S

Dato : 08-04-02 18:03

"Mogens Dammand" <m.dammand@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> gengæld have mine andre forsikringer, og så hang det pludselig slet ikke
> sammen, så jeg kører videre i Alm. Brand hvor Transalp'en koster 4500,-

4500,- er nu heller ikke dårligt

Topsikring vil have 8000,- årligt af mig, for min R1'er. (Elite, MC.touring,
over 30, etc )

/kenneth

Fra : Mogens Dammand

Dato : 08-04-02 21:33

Husk nu på at der jo er en ''lille'' forskal på en TA og en R1 - 50 HK
contra 150 HK

Mogens
Transalp
DMCN#559

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 08-04-02 20:20

"Kenneth S" <ksoREMOVE_THIS@krak.dk> wrote in > Kanon!!

> Hvor har du din forsikring?

det siger jeg ikke tænk hvis de også indføre blacklist af
superbikes.....uhaa tør slet ikke tænke på hvad en 2002 mille med en 26 årig
pilot på så ville koste *gys*

Lasse

Fra : Jørgen Winther

Dato : 08-04-02 20:21

"Lasse Lundberg" <laslun@hotmail.com> wrote in message

> det siger jeg ikke tænk hvis de også indføre blacklist af
> superbikes.....

Man skulle da egentligt tro, at forsikringsselskaberne ville være
interesserede i mest muligt mund-til-øre reklame, men i stedet er det
lykkedes dem at gøre os allesammen bange for at fortælle om vore
forsikringer... Sært!

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 25-04-02 17:48

Je g skulle give 8000kr om året med 25% rabat hos topdk, men hos fair kun
6500kr uden nogen rabat!
Bandit600
--
Venlig hilsen Rune