Spørgsmål vedr. Suzuki gs500e 98´
Fra : NB

Dato : 08-04-02 13:54

Hej prof´er

Jeg skal for første gang ud at købe et kværn, og valgtet er landet på Suzuki
GS500E fra 98´
28000km og ellers rigtig flot - Spørgsmålet er hvad jeg skal lægge mærke til
under prøve
turen, for at tjekke den for fejl?....

Med Venlig Hilsen NB

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-04-02 15:46

> [...]
til
> under prøve turen, for at tjekke den for fejl?....

Hej Nikolai

Du skal spørge hvordan man chekker olie. Det gøre ved at låget "LÆGGES" oven
på gevindet, det skal ikke skrues i. Hvis karlen mener oliedækslet skal
skrues i, så køb en anden GS 500 E.

Der må ikke være nogen mislyde overhovedet, og Suzukien SKAL startes med
choker. Fuld choker - ingen gas. Skal din have det anderledes skal trænger
den til en grundig karburator justering.

Ellers forvent komplet service historie og ingen rust. Held og lykke.
Læs mere her:
http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html

Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Fra : Thomas Lytzen

Dato : 08-04-02 16:25

Hej NB
Jeg købte en rød GS500E for et par måneder siden og er meget glad for den.
Hvis du vælger at købe den skal du nok blive glad for den...hvis den altså
er i orden :)
Du bør nok lige kigge efter skrammer på siden efter et evt. styrt. Hvis den
er væltet eller man er styrtet med den vil der typisk være skrammer på
håndtagsenderne, spejlene, blinklys, udstødning, kåbe osv.
Men det typiske er håndtagene :)
Ellers prøv den godt af og er du godt tilfreds så er det sikkert et godt
køb. :)

- Thomas Lytzen Petersen - '98 GS500E

Fra : Morten Nielsen

Dato : 08-04-02 17:20

Hej!

GS 500 E er et godt køb.. jeg købte en ny ´99 udgave da den kom frem og var
da tilfreds med den.. god nok begyndte den at tabe strømmen på batteriet så
man var nød til at skrue den ene sko af hvis man skulle parkere den i flere
timer :) ellers står den på skubbe skubbe :)

Men jeg solgte den så for 2 år siden.. nu har jeg dog bestilt en ny 2002
udgave og igen samme GS 500 E med fuldkåbe.. det er en god MC til pengene og
en god start!

Håber du får fingrene i en !

Mvh
Morten -OFFender- Nielsen