8210 Signal som vinden blæser!!!
Fra : Joern Rasmussen

Dato : 08-04-02 13:01

Hvad FANDEN kan det være der er galt når den har svært ved at fastholde
signalet??? Jeg har en splinterny "replacement men fik ikke prøvet den inden
garantien udløb. Servicen fra Nokia Vesterbrogade SUCKS!!

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 08-04-02 14:24

> Hvad FANDEN kan det være der er galt når den har svært ved at fastholde
> signalet??? Jeg har en splinterny "replacement men fik ikke prøvet den inden
> garantien udløb. Servicen fra Nokia Vesterbrogade SUCKS!!

Der har været noget engang om at hvis der f.eks. sidder et "Bilka-cover" på den
i stedet for det originale kan det forstyrre signalet, men ved ikke om det er
noget der er hold i....

--
Michael
http://www.vitsms.tk - GRATIS vittigheder på din mobil dagligt.....

Fra : Dennis Lange

Dato : 08-04-02 14:35

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
på den
> i stedet for det originale kan det forstyrre signalet, men ved ikke om det

Hvis det er cover hvor der er chrom på (eller lignende metal) forringer det
signalet mærkbart. Signalet til/fra antennen (der jo sidder inden i tlf)
bliver stort set bare reflekteret.
Så bortset fra disse tilfælde har jeg nu aldrig oplevet signalproblemer som
følge af uoriginale covers.
--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : JMo.

Dato : 08-04-02 15:22

On Mon, 8 Apr 2002 15:34:57 +0200, "Dennis Lange" <dblng@hotmail.com>
wrote:
>Hvis det er cover hvor der er chrom på (eller lignende metal) forringer det
>signalet mærkbart. Signalet til/fra antennen (der jo sidder inden i tlf)
>bliver stort set bare reflekteret.

Og på 8210 har det sjældent nogen betydning, da det jo normalt kun er
front-coveret man skifter... Det er kun et problem hvis det er et
chrom-bagcover af den type der går helt op.. Og sådan et har jeg endnu
ikke set...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-04-02 20:50

Hejsa,

> Hvad FANDEN kan det være der er galt når den har svært ved at fastholde
> signalet??? Jeg har en splinterny "replacement men fik ikke prøvet den
> inden garantien udløb. Servicen fra Nokia Vesterbrogade SUCKS!!

Eh.. Skal det forstås sådan at du fik den "repareret" ved at få en ombytter?

Så er der jo faktisk ny reklemationsret på den telefon du har fået.

** Lars