Excel 97
Fra : Anders Kaas Petersen

Dato : 01-02-01 11:16

Er det muligt at indsætte grafik (firma-logo) i sidehovedet i Excel 97??

Mvh Anders

Fra : Lars Henrik Andersen

Dato : 01-02-01 13:13

On Thu, 1 Feb 2001 11:15:36 +0100, "Anders Kaas Petersen"
<akp@dematic.dk> wrote:

>Er det muligt at indsætte grafik (firma-logo) i sidehovedet i Excel 97??

Nedenstående VB rutine blev postet i dk.edb.regneark, men jeg har dog
ikke selv afprøvet det.

Sette inn bilder
Ved hjelp av makroene nedenfor kan du sette inn bilder i et angitt
område på
et regneark.

Sub TestInsertPicture()
InsertPicture "C:\FolderName\PictureFileName.gif", Range("D10"),
True,
True
InsertPictureInRange "C:\FolderName\PictureFileName.gif",
Range("B5:D10")
End Sub

Sub InsertPicture(PictureFileName As String, TargetCell As Range,
CenterH As
Boolean, CenterV As Boolean)
' setter inn et bilde plassert ved det øverste venstre hjørnet til
TargetCell
' bildet kan eventuelt sentreres horisontalt og/eller vertikalt
Dim p As Object, t As Double, l As Double, w As Double, h As Double
If TypeName(ActiveSheet) <> "Worksheet" Then Exit Sub
If Dir(PictureFileName) = "" Then Exit Sub
' import picture
Set p = ActiveSheet.Pictures.Insert(PictureFileName)
' determine positions
With TargetCell
t = .Top
l = .Left
If CenterH Then
w = .Offset(0, 1).Left - .Left
l = l + w / 2 - p.Width / 2
If l < 1 Then l = 1
End If
If CenterV Then
h = .Offset(1, 0).Top - .Top
t = t + h / 2 - p.Height / 2
If t < 1 Then t = 1
End If
End With
' position picture
With p
.Top = t
.Left = l
End With
Set p = Nothing
End Sub

Sub InsertPictureInRange(PictureFileName As String, TargetCells As
Range)
' setter inn et bilde fra en fil og endrer størrelsen slik at det
passer inn
i området TargetCells
[...]
With TargetCells
t = .Top
l = .Left
w = .Offset(0, .Columns.Count).Left - .Left
h = .Offset(.Rows.Count, 0).Top - .Top
End With
' position picture
With p
.Top = t
.Left = l
.Width = w
.Height = h
End With
Set p = Nothing
End Sub

Fra : Harald Staff

Dato : 01-02-01 18:47

Anders

Du må konvertere logoen til en font.
(Primitivt, ok, men Excel er først og fremst et matematisk verktøy...)

Beste hilsen Harald

Anders Kaas Petersen <akp@dematic.dk> skrev i

Fra : H P Wiehen

Dato : 01-02-01 19:05

"Anders Kaas Petersen" <akp@dematic.dk> skrev i meddelandet

> Er det muligt at indsætte grafik (firma-logo) i sidehovedet i Excel 97??
>
> Mvh Anders

Jag har löst detta genom att använda Infoga/Bildobjekt/Från fil.... Jag får
då in logon som en bild i excelarket och kan flytta dit jag vill. Man får
sedan själv "byyga" ett sidhuvud med hjälsp av kantlinjer och annat som man
vill ha med. Om detta är rätt sätt vet jag inte, men det är ett sätt och
fungerar.
/hpw

Fra : Kathrin

Dato : 01-02-01 20:13

> [...]
>vill ha med. Om detta är rätt sätt vet jag inte, men det är ett sätt och

Ideen er god nok,sæt billede ind i de øverste rækker. Husk at gå ind i
Sideopsætning, Ark, Gentag rækker øverst og marker de rækker som logoet
sidder i. Så bliver de skrevet ud på alle sider.
Ulempen er at du så må reservere de øverste rækker i arket til dette formål.

Kathrin Christiansen

Fra : H P Wiehen

Dato : 02-02-01 08:49

"Kathrin" <plat6@get2net.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> sidder i. Så bliver de skrevet ud på alle sider.
> Ulempen er at du så må reservere de øverste rækker i arket til dette

Just det, - men det utgick jag ifrån att Anders kunde/visste
/hpw