Datura ?
Fra : Bjarne

Dato : 08-04-02 08:37

Hej gruppe,
Sidste år fik jeg hos en fuchsiagartner nogle daturalignende planter, som
ganske vist var noget mindre end de traditionelle datura og ikke nær så
kraftig i væksten. De havde nogle meget kønne engletrompeter, som var klart
blå og meget mindre end datura.

Nu er det lykkedes mig at overvintere alle tre og vil derfor gerne om nogen
kunne hjælpe mig med at finde ud af hvilken plante der er tale om.

Jeg ved, at det ville være lettere med et foto, men sådan et har jeg ikke
p.t. Hvis ingen kan hjælpe vil jeg vende tilbage senere på sommeren med
foto.

på forhånd tak
Bjarne

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-04-02 08:37

On Mon, 8 Apr 2002 09:36:46 +0200, "Bjarne"
<bjarne_christiansen@nethotel.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu er det lykkedes mig at overvintere alle tre og vil derfor gerne om nogen
>kunne hjælpe mig med at finde ud af hvilken plante der er tale om.

Hvilken vej vender blomsterne? Hænger de nedad eller sidder de og peger
opad?

>Jeg ved, at det ville være lettere med et foto, men sådan et har jeg ikke
>p.t. Hvis ingen kan hjælpe vil jeg vende tilbage senere på sommeren med
>foto.

Det er næsten altid nemmere med et foto.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Bjarne

Dato : 08-04-02 09:06

> Hvilken vej vender blomsterne? Hænger de nedad eller sidder de og peger
> opad?

Jeg kan egentlig ikke huske det - men hvis du kunne komme med et bud på et
navn e.l. kunne jeg måske finde nogle billeder på nettet !

Fra : Karen Frederiksen

Dato : 09-04-02 12:34

Hej Bjarne

Undskyld jeg spørg, men hvorfor ikke kontakte det pågældende
fuchsiagartner. Han må kunne huske det. Det ville være den meste sikre
måde at få identificeret din plante. Eller han ved det måske heller
ikke?

mvh Karen Frederiksen