AppleWorks upd.
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-04-02 00:54

AppleWorks DK opdatering til 6.2.2 har den været uden længe?

Kan hentes her:
<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120090>

Mvh
Martin Bredthauer

Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 08-04-02 08:28

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> AppleWorks DK opdatering til 6.2.2 har den været uden længe?
>
> Kan hentes her: <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120090>

Til os, der ikke bruge X: Hvor findes 6.1.2 updateren? (Har søgt på både
info.apple.com samt ftp-stedet)

venlig hilsen

Martin

Fra : LaMa

Dato : 08-04-02 20:01

d. 8.4.02 9:27 skrev Martin Ammentorp på ammentorp@FJERNMIGget2net.dk i
artiklen 1fabe83.1u4y68t1kq7vdeN%ammentorp@FJERNMIGget2net.dk:

> Til os, der ikke bruge X: Hvor findes 6.1.2 updateren? (Har søgt på både
> info.apple.com samt ftp-stedet)

Til jer der ikke bruger X. Hent bare 6.2.2 updateren. 6.1.2 opdateringen til
system 9xx er inkluderet i downloadfilen.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-04-02 17:28

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> AppleWorks DK opdatering til 6.2.2 har den været uden længe?

Aner det ikke. Men hvad godt gør den? Har selv 6.2 og det virker
udmærket og stabilt. Så i lyset af If it works don't fix it .... er den
_meget_ nødvendig?

> Kan hentes her:
> <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120090>

Fin service, Martin. Tak

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-04-02 19:42

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Aner det ikke. Men hvad godt gør den? Har selv 6.2 og det virker
> udmærket og stabilt. Så i lyset af If it works don't fix it .... er den
> _meget_ nødvendig?

Jeg ved ikke helt hvad der sker i 6.2.2 i forhold til tidl. men det
forekommer mig at AW starter hurtigere op.

Jeg lider en smule af "versionitis", og det er derfor deprimerende at
opleve hvordan danske softwareopdateringer fra Apple kommer flere
måneder/år efter andre sprogområder - øv! Jeg håber dog at der vil ske
ændringer i denne politik efter vi har fået OS X.

Martin

Fra : Sebastian Løck

Dato : 09-04-02 12:34

mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote in message news:<1fac93s.1i2jb724t2j88N%mb@talent.dk>...

> [...]
> måneder/år efter andre sprogområder - øv! Jeg håber dog at der vil ske
> ændringer i denne politik efter vi har fået OS X.

Så skal du fortsat håbe og tro. Se det kynisk rationelt:
Apple Works er et produkt til private konsumenter og
undervisningssektoren, der ikke er villig til at arbejde med software
der ikke er i modersmål.

Hvor mange Apple Kunder har US-Engelsk som modersmål?
- ca. to tredjedel af det USA consumer marked (ca 2/3 * 220? mio
USAner).

Hvor mange Apple Kunder har Japansk som modersmål?
- hele det japanske consumer marked (ca 120? mio japaner)

Hvor mange Apple Kunder har spansk som modersmål?
- ca. en tredjedel af det USA consumer marked (ca 1/3 * 220? mio
USAner) plus det løse i mellem og sydamerika (de har dog ikke penge
til computer) og Espanioler (? ca 40 mio).

Hvor mange Apple Kunder har rigtig Engelsk som modersmål?
- nogle ganske få Englænder men resten af briterne og nogle andre
commenwealth beboer (såfremt de har penge til det) køber det sku også
(slag på tæsken: ca 200 mio.)

Hvor mange Apple Kunder har dansk som modersmål?
- dansker: 5 mio

Det gælder om at tjene penge i en fart. Vil du så sætse på et
nichemarked (læs Danmark) eller på massen? Derfor undrer det mig
overhovedet ikke at den danske version halter næsten en hel
versionsupdate bagefter. Hjemmemarked først, japansk og de europæiske
hovedsprog bagefter, og ' så kan vi still og rolig gøre os nogle
tanker om resten'
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120090 viser meget flot
Apples priorietering.

Du skal nok ikke regne med at der ændrer sig noget, medmindre der
bliver indført et helt andet verdensomspænnende økonomisystem. Måske
skal du overveje at skifte til et int-English System. Men er måske
imod ønsken at have et system i eget modersmål.

Vær glad at du ikke har et sprog som modersmål hvis skrift kun kan
vises i et 2-bit system (chinesisk, arabisk, japansk, koreansk,
tai,...). Så vil du være helt på spanden - eller rigtig glad for at
arbejde på en Mac, fordi MacOS kan det der med at håndtere 2-bit
skrifttyper.

For resten på
http://www.apple.com/appleworks/update/
kan man læse om 6.2.4 update.

"If you use Mac OS X, the program installs AppleWorks 6.2.4. For Mac
OS 8.1-9.1, the program instead installs AppleWorks 6.2.3. Both share
a common feature set, but are optimized for the different operating
system versions."

hilsen
Sebastian

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-04-02 22:05

Sebastian Løck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> Hvor mange Apple Kunder har dansk som modersmål?
> - dansker: 5 mio

Imponerende antal Apple kunder

Ja, du har ret. Der er ikke mange penge at tjene i Danmark, og jeg kan
også leve med at der går lidt tid inden div. opdateringer kommer på
Dansk. På den måde oplever vi jo nogle gange at undgå de "uheldige"
opdateringer alá iTunes/iPod episoden. Det er bare det, at når den
hollandske, norske og svenske opdatering ligger klar til afhentning, så
synes jeg det ville være en smukt træk hvis den danske også lå
deriblandt. Det gør den bare ikke altid, og AW var bl.a. en af dem der
har taget rigtig lang tid.

Martin