Hanö
Fra : Jens P Sandholt

Dato : 07-04-02 22:44

Hej.
Er der nogen, som ved, om Hanö (i hjørnet mellem Skåne og Blekinge) er et
besøg værd i maj måned??
Jeg påtænker at besøge øen Kristi Himmelfartsdag.

Hilsener fra
Jens Peter

Fra : peter pan

Dato : 08-04-02 06:50

> Er der nogen, som ved, om Hanö (i hjørnet mellem Skåne og Blekinge) er et
> besøg værd i maj måned??
> Jeg påtænker at besøge øen Kristi Himmelfartsdag.

Hej Jens Peter

Jeg har ikke besøgt Hanö med henblik på at kigge fugle, "kun" i forbindelse
med laksefiskeri i bugten. Der ligger et vandrehjem som jeg varmt kan
anbefale, men bestil plads i god tid. Øen i sig selv er en rejse vejr. Der
er både spændende natur og kulturminder, eksempelvis den engelske kirkegård.
Når vi sejler rundt og fisker er det mest rovfugle vi kigger efter. Vi har
set havørne og fiskeørne foruden forskellige falke og våger i området, for
havørnenes vedkommende dog hyppist tidligere på året end maj. Rsten af
fuglelivet ved jeg ikke så meget om. Tag du bare afsted, jeg tror ikke du
vil blive skuffet.

Thomas

Fra : Jens P Sandholt

Dato : 09-04-02 21:17

> [...]
> havørnenes vedkommende dog hyppist tidligere på året end maj. Rsten af
> fuglelivet ved jeg ikke så meget om. Tag du bare afsted, jeg tror ikke du

Tak for svaret. Har også fået en del informationer af en svensker.
Vi tager helt sikkert afsted.

Mvh
Jens Peter