Fejlfinding
Fra : RacerNiels

Dato : 07-04-02 22:47

Hej dfm,

Min olielampe lyser ikke som den skal.
Ledning til trykføleren blev revet over da kæden knækkede, men den er fikset
igen og der er ikke nogen fejl at se ellers.
I forgårs virkede lampen som den skulle. Tændt ved tænding, men slukket
under kørslen (at foretrække Dette var dog kun med sidedækslet
afmonteret. Monteret virkede lampen ikke.
Nå, men på med skidtet og afsted - jeg ved der olie på for jeg har lige
skiftet det.
Igår morges virkede lampen så, men det var kun første tur - så var det slut.
Nu virker den stadig ikke, og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre ved
den. (forslag som "sælg lortet" godtages ikke)
I teorien burde lampen vel lyse hvis man piller ledningen af, men det gør
den ikke. Det kloge hoved vil så foreslå at skifte pæren.. det har jeg ikke
gjort (endnu) og jeg har heller ikke kigget på den, for den har aldrig lavet
den slags narrestreger før, og jeg har aldrig hørt om en pære der fejler
synkront med en kæde.

Tilråb modtages gerne.

Niels
XS400-SS

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-04-02 23:38

On Sun, 7 Apr 2002 23:47:03 +0200, "RacerNiels"
<d991793@student.dtu.XXXdk> wrote:

Hej Niels

> [...]
>den slags narrestreger før, og jeg har aldrig hørt om en pære der fejler

Hvis du piller ledningen af vil lampen ikke lyse.
Trykkontaktern er enswitch der er sluttet uden tryl, og når trykket
stiger over mærkeværdien afbryder den, og lampen slukkes.
For mig lyder det som du har en "klippet" ledning eller en
kontaktfejl.
Prøv at stelle (kortslutte) ledningen til trykindikatoren så skal
lampen tænde.
Hvis ikke, så prøv at følge ledningen og find ud af hvor den er
klippet.
Eller skift lampen

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : RacerNiels

Dato : 08-04-02 11:03

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> wrote in message
> Hej Niels

Hej Steen

> [...]
> stiger over mærkeværdien afbryder den, og lampen slukkes.
> For mig lyder det som du har en "klippet" ledning eller en

"Klippet"?? Ledningen blev revet over, men er nu samlet igen, men stadig
uden lys
Tror du den er hevet lidt fra hinanden længere oppe i kabelbundet???
Jeg kan jo lige måle Ohm fra pære til kontakt - skal så bare ind i
instrumenthuset..

> Prøv at stelle (kortslutte) ledningen til trykindikatoren så skal
> lampen tænde.

Okis

> Hvis ikke, så prøv at følge ledningen og find ud af hvor den er
> klippet.
> Eller skift lampen

Ja, men det er bare underligt hvis den går samtidig med kæden...

Niels

> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Yamaha XS500

Hvilken kæde kører den med?? 428V??
Jeg har en ny DID O-ring i overskud

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-04-02 17:27

On Mon, 8 Apr 2002 12:02:33 +0200, "RacerNiels"
> [...]

>Tror du den er hevet lidt fra hinanden længere oppe i kabelbundet???
>Jeg kan jo lige måle Ohm fra pære til kontakt - skal så bare ind i

Du behøver ikke at foretage en "Ohm'sk" måling i første omgang.
Mål blot fra ledningen til stel, og der skal du måle 12 volt ved
stilstand og tænding på MC'en.
Hvis der ikke er 12 volt er ledningen afbrudt, eller pæren er gået

>Ja, men det er bare underligt hvis den går samtidig med kæden...

Det lyder godt nok lidt suspekt.

>Hvilken kæde kører den med?? 428V??
>Jeg har en ny DID O-ring i overskud

Den jeg kører med nu er en Takasago RK520SO.
Jeg kender ikke omregningen til 428V, men hvis de er ens, er jeg
aftager

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 08-04-02 00:44

RacerNiels <d991793@student.dtu.XXXdk> skrev i en

> Min olielampe lyser ikke som den skal.
> Ledning til trykføleren blev revet over da kæden knækkede, men den er
> fikset igen og der er ikke nogen fejl at se ellers.

"Da kæden knækkede" ! =
Niels: har du ikke været så længe med her på gruppen at dét ikke skulle
kunne ske??? :-|

Olielampen, såvel som frigearslampen lyser ved stelkontakt med
ledningen!!

--
Armand.

Fra : RacerNiels

Dato : 08-04-02 10:46

> "Da kæden knækkede" ! =
> Niels: har du ikke været så længe med her på gruppen at dét ikke skulle
> kunne ske??? :-|

Øhm.. UPS! Det var samleleddet der faldt af, men kæden var stadig færdig..
sorry :-/

> Olielampen, såvel som frigearslampen lyser ved stelkontakt med
> ledningen!!

Det prøver jeg så!

Niels