Hvor får man neddrosling, og til hvilken p~
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 07-04-02 22:17

Da jeg jo forhåbentlig skal have mig en GSX-R 250, som har lidt flere HK end
en nybegynder må håndtere, skal jeg vel have fat i et droslingskit.
Hvad består sådan et af, hvad koster det, og må man selv montere?

Der var flere der nævnte at de fleste af cyklerne faktisk manglede imellem
10 og 20 HK af hvad de er opgivet til, hvilket så i mit hovede godt kan
blive til omkring de 34hk?
Hvis man så får den på rullefelt og den yder de der 34HK, skal den så stadig
drosles?

Venlig Hilsen Thomas

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-04-02 09:31

> Da jeg skal have en GSX-R 250 mangler jeg et droslingskit.
> Hvad består sådan et af, hvad koster det, og må man selv montere?
> Hvis man så får den på rullefelt og den yder de der 34HK,
> skal den så stadig drosles?

Hej Thomas

Selv om den faktisk kun yder f.eks. 29 HK skal den stadig drosles. At du har
købt en model der går dårligt er loven lige glad med. Jeg ved ikke hvor du
kan få et droslingskit, men ring rundt til forskellige forhandlere og spørg.
Kig e.v.t. på www.dmcn.dk og find en masse adresser. Om den skal monteres af
forhandler ved jeg heller ikke.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Brian/Hekto

Dato : 08-04-02 09:59

Der skal følge et dokument med kit'et, der certificerer at korrekt montage
giver den lovlige efekt. Dokumentet medbringes til syn.

/B

Fra : Ann-Rikka Olsen

Dato : 08-04-02 16:14

> Selv om den faktisk kun yder f.eks. 29 HK skal den stadig drosles. At du
har
> købt en model der går dårligt er loven lige glad med.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hej.
Når de skal tjekke om den er for stor.. går de så bare ud fra hvad den er
opgivet til ????

Hvis synsmanden skal tjekke den selv, og den hos en mekaniker yder
eksempelvis 30 Hk'er og den hos synsmanden osse yder 30 Hk'er.. så er den jo
ikke for stor ydelsesmæssigt In Real Life...
Tror ikke på at Gixxerne nogensinde har ydet de 45 Hk'er !!!!

BTW.. hvordan er det nu liiige formlen ser ud for udregningnen ??

Hælder nu selv mest til det første jeg skrev.....

Jon Larsen ( som har fået opgraderet til stort kort, uhhhhhhmmmmmm )
Gixxer 250 ( for lille
Odense

Fra : Allan Bojesen

Dato : 08-04-02 15:31

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en nybegynder må håndtere, skal jeg vel have fat i et droslingskit.
> Hvad består sådan et af, hvad koster det, og må man selv montere?

Du kan få drosselsæt her: http://www.buchberg-mc.dk/

Allan Bojesen

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 08-04-02 15:52

> [...]
> en nybegynder må håndtere, skal jeg vel have fat i et droslingskit.
> Hvad består sådan et af, hvad koster det, og må man selv montere?

Et droslingskit til en babygixxer, består af nogle skiver (4 stk), man
sætter imellem karburatorne og indsugningen, således at hullet bliver
mindre. Det er let at montere/afmontere, jeg har selv gjort det 3-4 gange.
Sidste gang var for to uger siden, da det skulle af min kammerats cykel. Det
eneste problem der kan være er når de skal af igen. På min kammerats cykel
var indsugningsgummiet blevet skævt pga skiverne, og skulle skiftes. Sådan
nogle gummi "rør" koster....hold fast!...280 kroner stk og vi skulle bruge
fire. Heldigvis havde vores lokale pusher nogle brugte vi fik billigt.
Jeg kan da lige prøve at høre om om han vil sælge sine skiver (han har dog
ingen papir på dem), og hvor de ellers kan købes.

Men ellers synes jeg nu ikke den er så hidsig at den ikke er til at
kontrollere (altså uden drosling)
men selvfølgelig, så er ordensmagten af en anden mening og ligeså
forsikringen (som jo er den vigtigste)

--
Jacob

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 26-04-02 20:27

Okay...

Dvs. når man drosler den, skal den synes ?

Hvilke udgifter er der egentlig ved at købe en MC ? Skal man betale for at
få skiftet navnet (altså ejeren), og så er der vel forsikringen der lige
skal betales.

/Thomas

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 27-04-02 00:28

> Okay...
>
> Dvs. når man drosler den, skal den synes ?

Det ved jeg faktisk ikke, men det er der sikkert andre herinde der ved.

> Hvilke udgifter er der egentlig ved at købe en MC ? Skal man betale for at
> få skiftet navnet (altså ejeren), og så er der vel forsikringen der lige
> skal betales.

udgifter ved køb af mc(frit efter hukommeren):
1. motorcyklen selv
2. ændring i regitreringsattesten (anmeldese af ejerskifte. Kan ikke lige
huske beløbet)
3. vægtafgift (560 kroner)
4. forsikring
5. evt syn (ca 230 kroner)

--
Jacob

Fra : Claus Rolsted

Dato : 28-04-02 22:56

"Jacob Stegelmann" <stegelmann(@)privat.dk> skrev i en meddelelse

> udgifter ved køb af mc(frit efter hukommeren):
> 2. ændring i regitreringsattesten (anmeldese af ejerskifte. Kan ikke lige
> huske beløbet)

Vist nok 340,- kr.

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Lasse Petersen

Dato : 27-04-02 12:50

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> blive til omkring de 34hk?
> Hvis man så får den på rullefelt og den yder de der 34HK, skal den så stadig

Du skal henvende dig til et eller andet autersieret mc værksted, der
skal du
opgive dit stelnummer på din mc. Derefter bestiller de et droslingskit
hjem
til dig, plus en formular hvor der står at mcen er droslet. Kittet skal
sættes
i af en autoiseret mekanikker. Når det så er gjort er det bare til syn
med mcen, og husk så den formular hvor at det står at mcen er droslet.
Når
den så er synet så kommer der til at stå på registerings atesten at
mcen er
droslet... en fandens masse bøvel bare for det...
jeg pillede selv mit ud en uge efter at den var droslet, for kittet har
den
indvirkning at motoren får en for fed blanding...
Lasse