Andet multimedie
bentjuul 3670
Printe som bog
Fra : Peter

Dato : 07-04-02 21:39

Hej

Jeg kunne ikke finde en anden gruppe, hvor jeg tror at folk kunne svare så
det blev denne

Når man skal printe et dokument ud, så det kan foldes på den lange led og
klipses sammen, skal man jo dels printe på begge sider, men også have delt
siderne op, så den første side, man printer dels skal have første og sidste
side samt anden og næst-sidste side på.

Hvilke programmer kan gøre dette?

Hilsen Peter

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-04-02 22:07

"Peter" <no_spam@no.where> writes:

> [...]
> siderne op, så den første side, man printer dels skal have første og sidste

Jeg bruger normalt pstops (eller mere præcist psbook, som bare kalder
pstops) og psnup, alle fra psutils.
<ULR:http://www.tardis.ed.ac.uk/~ajcd/psutils/>
Det kræver selvfølgelig at man har det man vil printe som ordentlig postscript
først.
/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Peter

Dato : 08-04-02 12:17

> Jeg bruger normalt pstops (eller mere præcist psbook, som bare kalder
> pstops) og psnup, alle fra psutils.

Hvordan bruger man dem?
Jeg kunne ikke rigtigt finde noget dokumentation - går ud fra de skal kaldes
med nogle parametre?

> Det kræver selvfølgelig at man har det man vil printe som ordentlig
postscript
> først.

Hvad med et PDF-dokument?
Eller skal man lave Print to file først for at få et PS-dokument?

Hilsen PEter

Fra : Kurt Lund

Dato : 07-04-02 22:17

"Peter" <no_spam@no.where> skrev:

> [...]
> siderne op, så den første side, man printer dels skal have første og sidste

Pagemaker indeholder en plugin til netop det.

--
Kurt Lund

Fra : Niels Svendsen

Dato : 08-04-02 01:50

Hvis du ikke har Pagemaker eller lignende, så kan (hvis man har det)
Word Perfect 8 & 9 under udskrivning.
--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : hcma

Dato : 08-04-02 14:44

"Peter" <no_spam@no.where> skrev i en meddelelse
> [...]
> klipses sammen, skal man jo dels printe på begge sider, men også have delt
> siderne op, så den første side, man printer dels skal have første og

Microsoft Publisher og Adobe Pagemaker kan tricket.
mvh
HC