Spørgsmål ang. Suzuki GSX-R250
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 07-04-02 21:36

Hej NG

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, se venligst.

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/suzuki_luftfilter.htm

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-04-02 09:33

> Håber der er nogen der kan hjælpe mig, se venligst.
>
> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/suzuki_luftfilter.htm

Hej Dan

Der skal sidde en ring der, som du også selv har regnet ud. Spørg minigixxer
ejerne om størrelsen og få en smed til at lave to ud af fjederstål?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Ann-Rikka Olsen

Dato : 08-04-02 16:06

> Hej Dan
>
> Der skal sidde en ring der, som du også selv har regnet ud. Spørg
minigixxer
> ejerne om størrelsen og få en smed til at lave to ud af fjederstål?

xxxxxxxxxxxxxxx
Størrelsen kender jeg ikke.. men jeg har pillet mine ud,da jeg ikke gider
bikse med det hver gang luftfilterkassen skal af ( det skal den for mit
vedkommende heldigvis sjældent)
Istedet har jeg sat gummistudserne fast med sådan noget sort gummiagtigt
"lim" ( kan ikke lige komme på hvad det hedder ) og det virker fint.

MVH
Jon Larsen
Gixxer 250
Odense

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-04-02 19:27

Ann-Rikka Olsen skrev:

> [...]
> Istedet har jeg sat gummistudserne fast med sådan noget sort gummiagtigt
> "lim" ( kan ikke lige komme på hvad det hedder ) og det virker fint.

Kan det passe det hed sikaflex, eller noget i den stil?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-04-02 19:56

Jes Vestervang wrote:

> Kan det passe det hed sikaflex, eller noget i den stil?

Sikaflex 255. Bliver som gummi. Og er knagende stærkt.

Ib Jakobsen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 08-04-02 21:59

> Kan det passe det hed sikaflex, eller noget i den stil?

I hvilken fedtbiks køber man det, Silvan (har kun 30 sek til fods...)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-04-02 22:18

"D@n Dethlefsen" wrote:

> I hvilken fedtbiks køber man det, Silvan (har kun 30 sek til fods...)

I skibstilbehørsforretninger, eller et sted med bilreservedele. Eller
prøv den lokale mekaniker. Er der først taget hul på en patron, så dør
den. Og koster små kr.200.

Ib Jakobsen

Fra : Jon Larsen

Dato : 11-04-02 11:26

Mener det jeg brugte var på en tube....
Og det holder endnu !!!

--
MVH
Jon Larsen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-04-02 17:07

Jon Larsen wrote:

> Mener det jeg brugte var på en tube....
> Og det holder endnu !!!

Det er vist rigtigt nok at man kan købe nogle små tuber. Men køber du det som
patron til fugepistol. er der dato på. Og har den været åbnet så hærder den
lige meget havd du gør. Har prøvet at lukke begge ender med en gummihandske
og tape. Den døde. Har også prøvet med fryseren. Den døde også.

Ib Jakobsen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 08-04-02 19:54

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse
> Der skal sidde en ring der, som du også selv har regnet ud. Spørg
minigixxer
> ejerne om størrelsen og få en smed til at lave to ud af fjederstål?

Størrelsen er 93-95 mm (nærmere kan jeg ikke angive det uden at adskille),
og det er korrekt at de er lavet af fjederstål. Bredden er så vidt jeg
husker ca. 12 mm.
Hvis du tager luftfilterkassen af kan du lige så godt tage karburatorerne
med (det tager 5 min. ekstra), for det er næsten umuligt at sætte
luftfilterkassen med "gummier" på hvis karburatorerne er monteret på
cylinderblokken. Men hvis du har karburatorer og luftfilterkasse liggende på
arbejdsbordet er operationen ingen problem, og der er heller ingen problemer
i at montere det hele på en gang på cylinderblokken.
Bare min erfaring.

Allan Bojesen
Chefmekaniker på Vibeke's Babygixxer