Bluetoth Håndfrit til Ericsson telefoner
Fra : Morsing

Dato : 07-04-02 19:00

Hej Gruppe,

Er der nogen, der ved om der skulle være planer om at lave noget BT
håndfrit, sådan at man kan slippe for holder mm. i bilen?

Martin

Fra : JMo.

Dato : 07-04-02 23:37

On Sun, 7 Apr 2002 20:00:21 +0200, "Morsing" <maegtig_mus@hotmail.com>
wrote:

>Er der nogen, der ved om der skulle være planer om at lave noget BT
>håndfrit, sådan at man kan slippe for holder mm. i bilen?

Parrot har et klar (www.say-parrot.com)

Elsa skulle også være klar, men så gik de i betalingsstandsning. Ved
ikke hvordan der er gået siden.

Nokia, Motorola og Ericsson viste alle hver deres frem på Cebit.

Har dog haft en del problemer med T68 og Parrot'en - Den har haft en
del problemer under kørsel med høj fart i områder med dårlig dækning -
har haft meget ekko og dåseagtig lyd etc. Tror at en del af
problemerne skyldes at der jo ikke kommer nogen ekstern antenne på, og
telefonen jo som regel ligger gemt væk.

Det var dog også en af deres første udgaver (før de fik lavet
softwareopgrade til 6310) - så måske er det blevet bedre??

Fra : Bachelor

Dato : 07-04-02 23:59

Morsing wrote:
> Hej Gruppe,
>
> Er der nogen, der ved om der skulle være planer om at lave noget BT
> håndfrit, sådan at man kan slippe for holder mm. i bilen?

På mit arbejde har nogen da Ericsson headset koblet
til Nokia telefoner :) Nokia skulle efter sigende ikke
kunne levere endnu (TDC)

Fra : Morsing

Dato : 10-04-02 11:12

Jeg beklager; men mit spørgsmål var vist ikke præcist nok - jeg mente, om
man kunne få et håndfrit BT sæt til montering i bilen, sådan at man kunne
slippe for holderen.

Er der nogen, der ved om dette eksisterer eller er på trapperne?

Fra : JMo.

Dato : 10-04-02 15:07

On Wed, 10 Apr 2002 12:12:28 +0200, "Morsing"
<maegtig_mus@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen, der ved om dette eksisterer eller er på trapperne?

Som jeg skrev i mit indlæg:
Ja!

Parrot's kit er klar - der lader du telefonen blive i tasken, og alt
styring foregår via voice.
Har indbygget mute, og virker dermed via bilradioen.

De øvrige producenter er som sagt på vej...

Fra : Morsing

Dato : 10-04-02 21:26

Sorry, ikke nok med at jeg ikke skriver særligt præcist, læser jeg heller
ikke indlæg.

Denne slendrian skal straks ophøre

Fra : Henrik Husted

Dato : 11-04-02 23:35

> Er der nogen, der ved om der skulle være planer om at lave noget BT
> håndfrit, sådan at man kan slippe for holder mm. i bilen?

Ja, det du leder efter er Hands-Free profile.
Kort sagt smider du bare telefonen et sted i bilen, kommer der et opkald til
telefonen vil det blive stillet videre til bilens interne system. Baade din
telefon og din bil skal understoette denne profil foer det kommer til at
virke.
Det kniber med at finde en bil som kan det, men det kommer meget meget snart

Brug JMo's loesning indtil videre.

.Henrik

Fra : Morsing

Dato : 21-04-02 10:33

Jeg læste på Mercedes hjemmeside at de i efteråret udbyder en Bluetoth
løsning sammen med Motorola -

Alt andet lige er JMo's løsning nok billigere; men det bliver da fikst, når
det kommer