eu-45 idregistreret som MC
Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 07-04-02 20:09

Hej.

Hvad koster det at få indregisteret en EU 45 til MC. Her tænker jeg på dem
som ligner MC'er og crossere.

Jeg ved godt det ikke kan betale sig og det er dyrer osv. Jeg ville bare
vide hvor dyrt det er.

Thomas

Fra : Bendt Grunge

Dato : 07-04-02 21:28

"Thomas Hauerslev Andersen" <normal@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> som ligner MC'er og crossere.
>
> Jeg ved godt det ikke kan betale sig og det er dyrer osv. Jeg ville bare

af det jeg har hørt om, mellem 8-11,000 Kr. skal du regne med. det kommer an
på nyprisen.

BG.

Fra : John Kramme

Dato : 08-04-02 00:15

> [...]
> som ligner MC'er og crossere.
>
> Jeg ved godt det ikke kan betale sig og det er dyrer osv. Jeg ville bare

Jeg undersøgte det for ca 1 år siden. I mit tilfælde kunne det ikke lade sig
gøre
dermed er det ikke sagt at det ikke lader sig gøre generelt, fordi .......

Hvis det kan dokumenteres at det køretøj som du taler om forefindes i et
andet land som MC, .....så er der gode chancer, der er nemlig undtagelser,
men du skal vide at det ikke er alle ( mærker ) modeller hvor det lader sig
gøre, jeg kan fortælle dig at Aprilia RS 50 Racing vil de ikke acceptere,
hvorimod en Aprilia SR 50 scooter godt lader sig ændre. ( kontakt
færdselsstyrelsen afd. for specialkøretøjer )
Det der skal til er en godkendelse fra færdselsstyrelsen, den ansøger du om
og når dette er iorden ( ny registrering / dokumentering ) så får du
køretøjet synet hos bilinspektionen og derefter betaling af afgift som i
tilfældet en EU-45 scooter nok ganske rigtigt ligger på omkring 8-11000 kr
som Bendt Grunge fortæller !

Du kan søge om nedsættelse af afgiften på toldkammeret, hvis dit køretøj har
en dårlig stand, det er også i betragtning hvor gammelt køretøjet er og
kilometerstand !

V.H John www.aprilia.highspeedzone.com

"Priller" RS 125 ( more space for the small one's )

Fra : RpR

Dato : 08-04-02 15:59

>jeg kan fortælle dig at Aprilia RS 50 Racing vil de ikke acceptere,

GPR kan! Ifølge papirerne har den jeg havde først været EU45, så MC, og så
EU 45 igen =)
Der er bare endnu en fordel var GPR'en

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : John Kramme

Dato : 08-04-02 22:06

> GPR kan! Ifølge papirerne har den jeg havde først været EU45, så MC, og så
> EU 45 igen =)

Nå ...ok, så vil jeg da lige ringe til færdselsstyrelsen igen for at høre om
der er kommet nye regler inden for det sidste år, siden at Derbi GPR'en godt
kan lade sig gøre at ændre til MC ....Derbi'en var nemlig iblandt både
Aprilia RS50, Yamaha TZR 50, Cagiva og flere andre som ikke lod sig
registrere dengang ( mærkeligt )

> Der er bare endnu en fordel var GPR'en

Ja hvis det passer, det som du siger så er det da fedt !
Jeg vil chekke det op straks imorgen ( mht. RS 50 ) ....tak for infoen

John - "Priller" RS 125

Fra : Bendt Grunge

Dato : 08-04-02 22:12

"John Kramme" <kramme@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
>

> Ja hvis det passer, det som du siger så er det da fedt !
> Jeg vil chekke det op straks imorgen ( mht. RS 50 ) ....tak for infoen

jeg har også haft snakket med dem fornyligt, og idag kan du godt få dem
indreg. som MC. de er nemlig så penge liderlige at det er OK. så bare vi er
"dumme" nok at ville aflevere er de glade og ingen problemer.

Fra : John Kramme

Dato : 10-04-02 18:19

PrP wrote :
> Blev indregget som MC i 98 lader det til, og som knallert i 99 igen.

Øeehhh ....hvilken verdensdel hører i til ? tilsyneladende ikke den samme
som jeg ....hhmmm, jeg har kontaktet Færdselsstyrelsen og Bilinspektionen
idag, de siger at de omtalte køretøjer ikke lader sig registrere, såeehh jeg
forstår ikke helt

kan i give et navn på den person hos Færdselsstyrelsen som i har talt med ?

V.H John
RS125

Fra : Bendt Grunge

Dato : 10-04-02 21:55

> [...]
> forstår ikke helt
>
> kan i give et navn på den person hos Færdselsstyrelsen som i har talt med

Så er der vist nogen i FS der ikke ved havd de, enten har svaret, eller skal
svare, for da jeg havde kontakt med dem var der kun to som havde (rigtig
forstand på reglerne) med det at gøre så det lyder meget mærkeligt hvis det
har ændret sig på et par måneder, jeg havde nemlig nogen som ville have en
45 Km indegistret til en 30KM og det snakkede jeg med dem om, og det kan
ikke lade sig gøre men man kunne godt lave den/dem til en MC hvis man ville
betale reg.afgiften. så der er nogen derinde som VED hvordan man gør det.
for det er 100% at det var muligt.

BG.

Fra : RpR

Dato : 11-04-02 14:10

> Øeehhh ....hvilken verdensdel hører i til ?

Grønland! :D
Ej, Sønderjylland.

> kan i give et navn på den person hos Færdselsstyrelsen som i har talt med
?

Næh, det stod som sagt kun på min registreringsattest, der af gode grunde er
ejet af en anden idag :/

Fra : RpR

Dato : 08-04-02 23:49