Jetkit ??
Fra : René Dahl

Dato : 07-04-02 18:24

Bær over med mig, hvis det er et dumt spørgsmål. :)

Hvad gør og består et Jetkit af. ??
Er der nogle danske hjemmesider med info. ??
Jeg har set et sted at det er noget med dyserne.

Og til sidst, er det kun nyere mcér det kan monteres på ??

Mvh.
René Dahl.
Suzuki GSX750EX.

Fra : [5000] Tony

Dato : 08-04-02 09:40

> Bær over med mig, hvis det er et dumt spørgsmål. :)
>
> Hvad gør og består et Jetkit af. ??
> Er der nogle danske hjemmesider med info. ??
> Jeg har set et sted at det er noget med dyserne.

Prøv her http://www.dot-e.dk/knfilter.dk/index.htm

De er i øvrigt meget flinke at snakke med.

Tony
M600

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-04-02 09:48

> Hvad gør og består et Jetkit af. ??
> Er der nogle danske hjemmesider med info. ??
> Jeg har set et sted at det er noget med dyserne.
> Og til sidst, er det kun nyere mcér det kan monteres på ??

Hej René

Et jetkit et sæt der hjælper med at justere karburatorene efter montering af
tunudstødning, KNfilter og lettere motortuning. Det gør blandningen en del
federe i forhold til std.

Et jet kit kan bestå af en eller flere af disse ting:
Andre hoveddyser (koster 20kr stk i løssalg)
Andre nåle (kan også justeres fra std.)
Andre fjedre (man kan klippe et pr omgange af den org. fjeder.)

Min erfaring siger at ved alm potte og KN filter giver det højest 2 Hk mere
end ved grundig justering af de alm karbs. Til gengæld går det hårdt ud over
km/L. Montering af et jetkit kan nemt sænke benzinøkonomien med 2-4 km/L.
Det er ikke et "bolt on" kit, men dele der skal bruges under justering på
rullefelt.

Man kan godt få jetkit til ældre MC'ere, men som jeg antyder er det sjældent
et must. Så skal der hårere tuning på bordet. Snak med en erfaren inddyser
og hør hvad han siger om netop din mc.

Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Fra : S.G

Dato : 08-04-02 10:26

> Et jet kit kan bestå af en eller flere af disse ting:
> Andre hoveddyser (koster 20kr stk i løssalg)
> Andre nåle (kan også justeres fra std.)
> Andre fjedre (man kan klippe et pr omgange af den org. fjeder.)
mere luft, dvs det hul der går lodret gennem spjældet skal bores en anelse
op,
men fik fra 1x3mm til 2x4mm

man skal prøve sig frem, det kræver en del arbejde og en del reservedele

du kan evt maile mig privat, jeg har en makker der laver sådan ret tit