Fugt i udhus
Fra : Carsten Howard

Dato : 07-04-02 17:55

Jeg står og skal til at købe hus og til det hus er der et udhus hvor der er
vaske rum og værksted, men det lugter "fugtigt" sådan rigtig jordslået.

Hvordan slipper man af med det, jeg er godt klar over at der skal luftes
kraftigt ud, men fugten og dermed lugten må siden i væge, loft og gulv.
Hvad kan jeg gøre her, og hvad kan jeg gøre for at det ikke kommer igen?

Mvh

Carsten

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 07-04-02 18:27

On Sun, 7 Apr 2002 18:54:30 +0200, "Carsten Howard"
<REMOVETHIScarsten.howard@ishoejby.dk> wrote:

>Hvordan slipper man af med det, jeg er godt klar over at der skal luftes
>kraftigt ud, men fugten og dermed lugten må siden i væge, loft og gulv.
>Hvad kan jeg gøre her, og hvad kan jeg gøre for at det ikke kommer igen?

Problemet skyldes ganske rigtigt manglende udluftning kombineret med
for meget fugt.

Du skal bruge noget desinficerende rengøringsmiddel som f.eks. klorin
til at vaske det hele af med. Skrub godt, for du skal helst have
fjernet alle rester af evt. skimmelsvampe.
Bygningen kan dog være så angrebet af råd og svamp, at du skal
udskifte dele af den for at komme problemet til livs.