Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Adapter til Canon a20 - skal det være orig~
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 07-04-02 17:22

Er man nødt til at købe den originale strømforsyning til et Canon
Powershot A20 på 4,3 volt, der koster det hvide ud af øjenene - eller
kan man nøjes med en almindelig discountadapter på 4,5 volt?
Kameraet kører jo på 4 stk.1,5 volt batterier, så man skulle mene, at
den kunne klare mere end 4,3 volt.

Lars

Fra : Jan E.S.

Dato : 09-04-02 20:52

Hej Lars

Jeg har et A20 kamera, og manglede ligeledes en
strømforsyning.

Jeg fandt en netadaptor, vist nok til gammel CD afspiller,
og den hed Sony 5V / 900mA, og med det rigtige stik.
Den skulle dog bygges lidt om, da kameraet kun skal
have 4,3V. Det gjorde jeg ved at adskille adaptoren,
og montere en diode i serie med + forsyningen, og da
en diode jo altid har et spændingsfald på 0,7V fik jeg
således mine 4,3V. Husk at dioden skal kunne tåle den
maksimale strøm adaptoren kan give. (I mit tilfælde 900mA).
Om kameraet kan tåle 4,5V i stedet for 4,3V, tjaaa det
vil jeg tro, min hjemmelavede netadaptor giver faktisk
5,5V fra sig når den ikke skal aflevere alle 900mA, og
det har ikke skadet min A20'er, (jeg har brugt den i ca.
4 måneder nu).
Jeg vil dog ikke garantere dig noget, så hvis du er i tvivl,
så lad være!!!!!!!!

Som yderligere oplysning, kan jeg oplyse at der skal
være + på centerpinden og - på "kappen".

Jeg kan kun anbefale at være MEGET omhyggelig
med sådan noget "hjemmesløjd", da det nemt kan
komme til at koste et afbrændt kamera..!!!

MvH Jan Sørensen
(fjern NOSPAM fra mailadresse)

Fra : J.Starup

Dato : 10-04-02 07:57

Hvorfor sætter i strøm til A20en
Er det for at lade den op eller er det mens i bruger det ( overflytter
billeder m.m )
Jeg er også ejer af en A20 og er såmendt også glad for
Den er dog et par ting der lidt iriterende
1 billed forholed 1600x1200 passer ikke
Med standart papir størlser 10x15 (9x13 ) der mangler 1.5 cm
2 blitz er ikke god nok den er meget konsentreret 20 cm uden for
motivet er ingen lys

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Starup

..

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 10-04-02 15:23

On Wed, 10 Apr 2002 08:57:14 +0200, "J.Starup" <bobleREMOVETHIS@pc.dk>
wrote:

>Hvorfor sætter i strøm til A20en
> Er det for at lade den op eller er det mens i bruger det ( overflytter
>billeder m.m )

For at bruge den med PC og RemoteCapture til døgnlange optagelser
efter samme princip som dette:

http://www.breezesys.f9.co.uk/g1/timelapse/

Lars