Andet multimedie
bentjuul 3670
Picture CD
Fra : Christopher Tracy

Dato : 07-04-02 17:49

Hej

Har tænkt mig at prøve at lave en picture CD, som jeg kan se på min
DVD-afspiller/TV. Altså jeg vil scanne min billeder, og så derefter ligge
dem på CD - og så er mit spørgsmål, hvordan dette gøres, altså hvilket
format det er bedst at gemme billederne i, og hvilket format CD'en skal være
i VCD eller noget andet ?

Mange tak på forhånd
/C.T.

Fra : Leony

Dato : 08-04-02 08:06

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Har tænkt mig at prøve at lave en picture CD, som jeg kan se på min
> DVD-afspiller/TV.

Nero:
http://www.vcdhelp.com/nerophoto.htm
Ulead DVD pictureshow:
http://www.vcdhelp.com/dvdpictureshow.htm
WinOnCD 3.8:
http://www.coyote01.freeserve.co.uk/photo_album.htm

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Christopher Tracy

Dato : 08-04-02 09:45

Hej

> Nero:
> [...]

Mange tak, vil prøve at kigge det igennem :)

/C.T.

Fra : Kristian

Dato : 08-04-02 23:21

Den med nero virker har lige testet det.

Fra : Leony

Dato : 09-04-02 08:13

"Kristian" <Falk-Petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Den med nero virker har lige testet det.

Ulempen ved den skulle være at den kun kan bruge 99 billeder. Passer det.

Fra : Kristian

Dato : 09-04-02 20:52

Skal nok finde ud af det har ca 200

Fra : Leony

Dato : 10-04-02 08:07

> Skal nok finde ud af det har ca 200

Der står under guiden på vcdhelp at 99 er grænsen.
Har læst om en anden der havde dette problem (max 99). Der var en der
svarede at det ikke var max, kan selvfølgelig ikke huske hvor det var, andet
end at det var i en nyhedsgruppe (måske dk.edb.hardware.drev.dvd). Leder
lige lidt efter det.

Fra : Thf

Dato : 10-04-02 20:50

>"Kristian" <Falk-Petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

>Ulempen ved den skulle være at den kun kan bruge 99 billeder. Passer det.
99 billeder i 99 dir, så det skulle være nok.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Leony

Dato : 11-04-02 07:45

"Thf" <tommy_friis@mail.dk> skrev i en meddelelse

> 99 billeder i 99 dir, så det skulle være nok.

Ok, så er jeg mere rolig.
Der står bare på vcdhelp:
max 99 images

Fra : Christopher Tracy

Dato : 12-04-02 14:31

Hej

Ja så har jeg prøvet, med Nero, 105 billeder, lagt på i bmp format, og det
virkede fint, meget meget flot når man ser det på sit 32" WS TV

Kan jo desværre ikke lave med lyd på, så ved lejlighed vil jeg prøve et af
de andre programmer, der blev nævnt.

Tak for hjælpen
/C.T.