tomat og peber
Fra : leif

Dato : 07-04-02 15:25

Jeg har selv sået begge dele i vindueskarmen, og de er kommet godt igang. Nu
vil jeg bare spørge, om hvornår man kan tage dem ud af "drivhuset" og bare
sætte dem i vindueskarmen uden at der er Plastik over dem. De har alle 3-5
blade.

mvh leif

Fra : Peter Andersen

Dato : 07-04-02 15:44

Det kan du sagtens gøre nu... men sæt dem køligt og så lyst som muligt.
Jeg kan meget anbefale at give dem ekstralys med en fx. 18w farve 83
lysstofrør så undgår du at de bliver ranglede.
Jeg startede mine i januar og indenlænge spinrger blomster ud på mine...

Fra : Jakob Bock

Dato : 07-04-02 16:04

Jeg tror ikke at det er nødvendigt med kunstigt lys nu. Bare stil dem i et
lyst vindue, så skal det nok gå. Du skal også sørge for, at tomaterne mindst
står ved 12­13 grader om natten -- helst nogle grader varmere. Hvis
planterne skulle gå hen og blive for ranglede, kan du bare plante dem lidt
dybere, næste gang du potter dem om. Så danner de nye rødder på stænglen.

Peber har ikke samme tendens som tomater til at blive ranglede, så også her
er sollyset rigeligt.

Grunden til at man bruger minidrivhus (som jeg går ud fra du gør), er vel
primært at holde en jævn fugtighed mens planterne spirer frem.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Per H

Dato : 07-04-02 17:43

On Sun, 07 Apr 2002 17:04:27 +0200, Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk>
skrev:

> [...]
>lyst vindue, så skal det nok gå. Du skal også sørge for, at tomaterne mindst
>står ved 12­13 grader om natten -- helst nogle grader varmere. Hvis
Men der er vel ikke 10 graders varme om natten uden tilført en
varmekilde. ?? kan det i det hele taget betale sig?

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Per H

Dato : 07-04-02 21:27

Fra : Jakob Bock

Dato : 07-04-02 21:38

> Men der er vel ikke 10 graders varme om natten uden tilført en
> varmekilde. ?? kan det i det hele taget betale sig?

Så vidt jeg forstod, gik diskussionen på tomater i en vindueskarm indendørs
-- og her er temperaturen da for det meste over 10 grader.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Per H

Dato : 08-04-02 05:53

On Sun, 07 Apr 2002 22:38:29 +0200, Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk>
skrev:

>Så vidt jeg forstod, gik diskussionen på tomater i en vindueskarm indendørs
>-- og her er temperaturen da for det meste over 10 grader.

ok jeg kan ikke følge hele tråden såå..

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : leif