Hvad gør man for at fastgøre de ting, man ~
Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-04-02 14:04

Så fik jeg købt et Givi Monorack + topbox og monteret det på Seca'en, men nu
er problemet at jeg ikke kan se nogle smarte måder man kan fastgøre bagagen,
så den ikke flytter sig under kørslen.

Det ville have været ideelt, hvis der var nogle små kroge i hjørnerne inde i
boksen, så man kunne bruge nogle elastikker/net i den, men det er der ikke.

Hvilke smarte løsninger har i andre brugt?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bendt Grunge

Dato : 07-04-02 14:29

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> wrote in message
> [...]
ikke.

> Hvilke smarte løsninger har i andre brugt?

jeg lægger tingen i en tøjtaske, eks. findes der nogle små rygsæk ligende
nogen, som har snørre lukning i toppen og de er nemme at putte i og tage op
af igen. og kan klemmes sammen efter hånden som man får flere ting i boxen.

BG.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-04-02 17:51

> [...]
op
> af igen. og kan klemmes sammen efter hånden som man får flere ting i

Ja, det lyder som en løsning.. Så får min mobiltelefon ikke helt så mange
tæsk, når den ligger alene i topboksen.

Det er nemlig ikke et problem, hvis jeg har tøj med, eller bare har boksen
halvt fyldt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 07-04-02 14:35

> [...]
ikke.

> Hvilke smarte løsninger har i andre brugt?

Nogle af Give boksene har faktisk elastikker indbygget, som bare skal
spændes. Chekkede du de forskellige modeller og størrelser, inden du købte?

--
Jørgen
CB 750 F (med Givi bokse)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-04-02 17:48

> Nogle af Give boksene har faktisk elastikker indbygget, som bare skal
> spændes. Chekkede du de forskellige modeller og størrelser, inden du
købte?

Jeps, og jeg besluttede mig for en 33liters. Jeg så nogle tasker med
elastikker i, men de var slet ikke gavnlige til det formål jeg skulle bruge
dem til. De var kun beregnet til at holde en større taske fast med.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-04-02 17:55

> [...]
bruge
> dem til. De var kun beregnet til at holde en større taske fast med.

Det var lidt underligt formuleret.. De elastikker kunne kun bruges til at
holde noget fast, der kun fylder over halvdelen af boksen i højden. Mit
problem er mere, når jeg kun har en mobiltelefon og måske et nøglebundt
liggende i den. Så er der nemlig rig plads til at de kan blive kastet rundt
under kørslen.

Så var det at jeg tænkte på et elastiknet, der var spændt fast til bunden,
ville være smart. Så kunne man sætte småting fast under det.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 07-04-02 23:47

Martin Sørensen <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en

> [...]
Mit
> problem er mere, når jeg kun har en mobiltelefon og måske et

Hva' mæ' en simpel billig bæltetaske køb i "Tiger".
Hvis du ikke ligefrem vil bruge den om livet, når du forlader modellen,
kan selve tasken istedet popnittes/boltes fast inde i topboxen som et
"handskerum" der ikke fylder unødigt når hele box'ens volumen skal
udnyttes!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-04-02 05:28

> Hva' mæ' en simpel billig bæltetaske køb i "Tiger".

Mener du ikke "Tier"...("Tikronersbutikken")...?

....ja, jeg spørger bare...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 08-04-02 15:58

> Mener du ikke "Tier"...("Tikronersbutikken")...?
Øh nej, den er vist god nok: Tiger!

Hilsen
Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-04-02 17:46

> Øh nej, den er vist god nok: Tiger!

Ja, den hedder 'Tiger'. I City Syd i Aalborg koster alting nemlig 20,-.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-04-02 23:04

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, den hedder 'Tiger'. I City Syd i Aalborg koster alting nemlig 20,-.

Nå, okay, så blev man så klog...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 09-04-02 16:38

> Nå, okay, så blev man så klog...

Ja, det er godt at blive klog på! - Men nu gøres sagen endnu mere
kompliceret: I følge http://www.tiger.dk/ så kan man også få noget for en
"tier", men om man kan det i City Syd, det skal være mig usagt.

Hilsen
Lars

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 07-04-02 19:44

"Martin Sørensen"
skrev
om at fastholde tin i en topboks
> Hvilke smarte løsninger har i andre brugt?
*************************'
Jeg har en metal fototaske, hvori jeg har lagt et stykke skumgummi med en
højde på ca. 20 cm som fylder hele tasken ud. I dette har jeg skåret ud, så
kameraet og et objektiv kan ligge helt trygt. Måske kan dette overføres til
en topboks, med forskellige små-udskæringer ?

--
Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125, som er til salg

Fra : G-MC

Dato : 07-04-02 22:32

Polystyrenskum burde også kunne gøre det

Jeppe Yamaha TX/SX
"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:3cb09391$0$52627$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...