dll funktioner
Fra : Dennis Hellner

Dato : 07-04-02 12:44

Kan det på en eller anden måde (behøver ikke at være vd hjælp af en program
man selv laver) skaffe alle funktionerne i en dll fil OG hvilke paremeter
man skal sende til funktionen??? og hvis det er en funktion der svarer så
også hvad den svarer meed????????????

MVH Dennis Hellner

Fra : Asger Grunnet

Dato : 07-04-02 14:53

Dennis Hellner wrote:
> [...]
> man skal sende til funktionen??? og hvis det er en funktion der svarer så

Du kan godt få navnene på funktionerne i en dll ud, men jeg tror ikke at
parametrene og resultat-typen er gemt i dll'en, så dem kan du ikke få fat i.

Prøv at søge efter "Maquisistem dll viewer". Det er et program, der kan
udskrive navnene på de eksporterede funktioner. Prøv evt. den her:

http://www.nfe.com/winfiles/vb-tools/maqdll16.zip

Jeg tror kun den virker på Win95/98...

Asger.

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 07-04-02 15:04

"Asger Grunnet" <asger@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Prøv at søge efter "Maquisistem dll viewer". Det er et program, der kan
> udskrive navnene på de eksporterede funktioner. Prøv evt. den her:

Med Delphi følger programmet TDUMP.EXE der kan det samme...De stakler der
bruger 95/98 og som har QuickView installeret kan svjh også bruge dette, til
at "inspecte" en DLL med...

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-04-02 15:34

Du kan godt få navnene på funktionerne, men parametrene kan IKKE udledes
af DLL'en alene. Du er nødt til at fremskaffe den information af andre
veje.

Fra : Dennis Hellner

Dato : 07-04-02 16:39

oki, det kom jeg ikke så langt med jeg har i forvejen prøvet TDUMP og det er
derfor og jeg i spøgsmålet skrev "og" med store bogstaver for at være sikker
på et svar der kunne bruges, er det ventuelt en måde man kan "overvåge"
nogel programmer eller dll filer til et andet program bruger dllfilens
funktion og så den vej finde ud af hvad der blvier sendt???

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-04-02 17:03

> [...]
det er
> derfor og jeg i spøgsmålet skrev "og" med store bogstaver for at være

I så fald burde du nok have pointeret, at du ikke ønskede at få at vide,
hvis det ikke kan lade sig gøre. Så kunne vi nemlig have undgået at
bruge tid på at besvare dit spørgsmål.

Hilsen
Uffe

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 07-04-02 17:33

"Dennis Hellner" <dennis.ssh@computer.dk> skrev i en meddelelse '

> [...]
> nogel programmer eller dll filer til et andet program bruger dllfilens
> funktion og så den vej finde ud af hvad der blvier sendt???

Jeg har egentlig svært ved at se pointen. Enten *ved* du, at der er nogle
funktioner du har brug for, og hvis du ved det, så ved du vel også hvorfor
du har brug for dem, og hvad de skal bruges til - og dermed implicit også,
skulle jeg mene, hvordan du kalder disse funktioner, eller hvor du kan
indhente oplysninger omkring API'er/headeren ang disse funktioner...Eller
også gør du ikke!

Men i forhold til ovenstående :
* hvis du vil vide hvilke funktioner en DLL eller et program bruger, fra
andre DLL'er, kan du netop bruge TDump

* Hvis du gerne vil "overvåge" et program, må du lave et hook der fanger de
messages programmet sender og modtager..

I øvrigt er spørgsmålet så generelt og svævende - no offense - at det i
realiteten er umuligt at svare på -imho!

Fra : Sashja

Dato : 20-04-02 09:01

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.dk> wrote in message news:<3cb0731e$0$68733$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
> skulle jeg mene, hvordan du kalder disse funktioner, eller hvor du kan
> indhente oplysninger omkring API'er/headeren ang disse funktioner...Eller

PE Explorer
http://www.heaventools.com

~~~~~~
WBR,
Sashja

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 20-04-02 11:31

"Sashja" <sashja@mail.ru> skrev i en meddelelse

> PE Explorer
> http://www.heaventools.com

Den kendte jeg ikke. Det ser ud til at være en fornuftig utility

Fra : Ole Pedersen

Dato : 09-05-02 15:56

Hej er der en som kan hjælpe mig, når jeg starter pc så står der at der
mangler en DLL_FIL som hedder PNCRT:DLL men jeg kan ikke finde den kan i
hjælpe mig
Venlig hilsen Ole

Fra : N/A

Dato : 09-05-02 19:55

Fra : Søren Mikkelsen

Dato : 09-05-02 19:55

SPAM
FUT : dk.marked.kommerciel

Fra : Ole Pedersen

Dato : 05-11-02 16:38

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-11-02 17:43

"Ole Pedersen" <maj-ole@post.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

Nej, kun navnene på funktionerne. C++ har en tendens til at lave særlige
funktionsnavne, hvor længden af parametrene også indgår (á la
"minfunktion_4"), men ikke hvilke typer der er tale om.