Tilbud, hvor man forpligter sig til senere~
Fra : Henrik

Dato : 07-04-02 09:38

Hej Gruppe

Jeg sad lige og diskuterede med en ven om det er lovligt at give et godt
tilbud, mod at lave en klausul som siger at der skal købes yderlig nogle
produkter til en given pris ??

Jeg fandt lige denne her på nettet:

Send mig de 3 DVD film for 199,-, som jeg selv har valgt. Der tilkommer
eksp.gebyr på 49,-. Velkomstpakken sendes pr. efterkrav, og derfor tilkommer
kr.18,-. Det eneste, jeg forpligter mig til; er at købe yderligere to film
til klubprisen (p.t. pr.stk. 159,- ) i løbet af det første år. Melder jeg
mig ud inden jeg har købt to film, eller undlader jeg at købe to film til
klubpris, debiteres jeg forskellen.
Hver måned får jeg gratis tilsendt et filmmagasin, der kan jeg læse om
månedens film, som automatisk sendes til mig, hvis jeg ikke har afbestilt
den. Som medlem af (censur for ikke at støde nogen) kan jeg benytte mig af
klubbens unikke medlemsrabatter. Det og meget andet kan jeg læse om i
medlemsguiden, jeg modtager i min første pakke.

Jeg mener at have hørt at dette er ulovligt, mens min ven siger at det må
man godt for det er jo en aftale man selv har indgået.
Hvem af os har ret ?

/Henrik

Fra : Peter G C

Dato : 07-04-02 10:06

Henrik <Anonym@mail.dk> skrev:

[klip]

> Jeg mener at have hørt at dette er ulovligt, mens min ven siger at
> det må man godt for det er jo en aftale man selv har indgået.
> Hvem af os har ret ?

Når aftalen er rimelig klar, så har din ven ret. Den slags aftaler er der jo
mange af - se bare de mange bogklubber.

/Peter

--
http://www.grauslund.com