Discus unger.
Fra : Bo Jensen

Dato : 07-04-02 09:38

Jeg har fået mit første kuld discus unger (35-40 stk.), de er nu små 4
måneder gamle.
Ungerne varierer i størrelse fra ca. 2,5cm til 5cm.

Er det normalt at ungerne varierer så meget i størrelse, og er
størrelsen på nuværende tidspunkt OK?

De første par måneder fodrede jeg dem med nyklækket artemia, senere
med cyklops.
I den sidste månedstid er de derudover blevet fodret med diverse typer
frostfoder.

Er der en der kan hjælpe med foder anvisning på en varieret kost der
giver god vækstrate og sunde fisk?

På forhånd tak,
Bo Jensen.

Fra : Kim Gam-Jensen

Dato : 07-04-02 10:32

Hej Bo,

Tillykke med ungerne!

Jeg har unger i samme alder og fodrer med frossent oksehjerte, froste voksne
artemia, frosne dafnier, frosne røde myggelarver, levende dafnier (fra
kultur), levende myggelarver (ja, de kan godt gabe over dem) og ikke mindst,
discus tørfoder der er meget vitaminrigt.

Mht. størrelsen vil der altid være forskel, så dine unger er ikke unormale.
De kan med fordel sortere ungerne og fodre intensivt på de mindste for at få
en mere ensartet størrelse.

Du kan også med fordel give ungerne en ormekur (hvis du ikke allerede har
gjort det) og så hver 3.-4. måned en mild varmekur.

--
Mvh. Kim
http://www.gam-jensen.dk