183km/tim. contra 80
Fra : Sven Møller Jensen

Dato : 07-04-02 00:10

Davs
Må det være mig tilladt at sparke en lille bemærkning ind her?
Hvis du/I vil køre så stærkt, så benyt da for h.*** motorvejene.
Der er der da mindre trafik fra sidevejene, og der er der en
overhalingsbane.
I diskuterer for det meste kun kroner og ører og om man mister pappet.
Men for eventuelle efterkommere, der mister en mcist, fordi der tilfældigvis
kommer et lille pindsvin foran forhjulet, vil de da spare blomster og
chokolade
til sygehusbesøg - Det er nok med en bårebuket - Så vær glad for eftermælet.
Din familie sparer mange unødvendige bekymringer og udgifter, og kan se frem
til
en klækkelig livsforsikring, som man klart har tegnet, når man vil bære sig
så idiotisk
ad. Vi mcister kører da for stærkt, yes, men da ikke SÅ stærkt. Det er rart
at kunne
mærke kræfterne mellem benene, men brug dem da for pokker til damen i
stedet.
Hilsen fra en, der ikke (endnu) har prøvet mere end 140 km/t.

Per 'Aspera Ad Astra
Sven Møller Jensen

Fra : Carsten H Steffensen

Dato : 07-04-02 01:53

.. Det er rart
> [...]
> stedet.
> Hilsen fra en, der ikke (endnu) har prøvet mere end 140 km/t.

Nu skal jeg nok lade være med at blande mig i hvad du styrer motorcykel med.
Til gengæld syntes jeg så du skal lade være at blande dig i hvordan andre
geberder sig på en MC, de fleste af os har da et kørekort, men ellers tak
for rådet.

Carsten

Fra : Søren Jim

Dato : 07-04-02 02:04

"Carsten H Steffensen" <kejser@image.dk> wrote in message

> [...]
> geberder sig på en MC, de fleste af os har da et kørekort, men ellers tak

Hej Carsten
Jeg syntes sgu du er forkert på den manden har jo ret han siger vel i bund &
grund kør efter forholdene.....:-{
hvis man vil køre rigtig stærkt så tage med på track dage eller tage til
tyskland.........

Mvh Søren der køre på sådan en CBR1000F der ellers godt kan køre rigtig
stærkt...........

Fra : Carsten H Steffensen

Dato : 07-04-02 02:34

> [...]
> tyskland.........
>
> Mvh Søren der køre på sådan en CBR1000F der ellers godt kan køre rigtig
Hej Søren!
Det er da heldigvis kun nogle få tåber der kører 180 hvor der er 80 kmt.
hastighedsbegrænsning, det er jeg selvfølgelig enig i er uansvarligt, men
der er da ingen grund til at skælde ud på os alle, og sådan opfatter jeg
indslaget fra Sven MJ. Dit synspunkt mht. trackdays deler jeg med dig. Nu er
der kun 3 kvarter til jeg skal se noget race, og det smager da altid lidt af
fugl.
Carsten

Fra : Jan Vagle

Dato : 07-04-02 02:57

Sven Møller Jensen wrote:

> Davs
> Må det være mig tilladt at sparke en lille bemærkning ind her?

(snip)

Her skulle jeg sige rigtigt meget...

Men: Fyren er en grønsak på mc.. og der er reglen-: Vi KAN IKKE være
generelle.. det passer ikke de alle.. og folk dør af det... skal vi dog
formynde dem som _kan_ ??

Ikke let og umuligt at bestemme med lover og regler.. slik vil det aldri komme
til at bli ! Så: gi fan* kør så lenge en kan la osse så mimre på gamlehjemmet
om den gang det var lov at styre sit eget køretøj selv..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Kasper Raal

Dato : 07-04-02 03:13

On Sun, 7 Apr 2002 01:09:53 +0200, "Sven Møller Jensen"
<svenmjensen-nospam@vip.cybercity.dk> wrote:

clip
>Hilsen fra en, der ikke (endnu) har prøvet mere end 140 km/t.

jeg kan anbefale at du fjerner din neddrosling, og lade damen blive
hjemme, så kan det tænkes du kan få den op på mere end 140

Fra : james

Dato : 07-04-02 08:53

> Hvis du/I vil køre så stærkt, så benyt da for h.*** motorvejene.

Det er da for kedeligt! Ingen sving eller bakker....er du skør? Dækkene bliver
flade på midten!

> Der er der da mindre trafik fra sidevejene, og der er der en
> overhalingsbane.

Det er der sandelig også på landevejen.....den er bare benyttet af og til af
modkørende....

> fordi der tilfældigvis
> kommer et lille pindsvin foran forhjulet,

De er skam ikke et problem....det er værre med de lidt større hunde....men
harer, katte osv mærker man næsten ikke....

> Det er nok med en bårebuket -

Det skal de før eller siden købe alligevel. Men helt ærlig og al pjat til side:
Det virker som om du tror at hastigheden er den helt store fare. Det er heller
uopærksomheden og/eller manglende evner. Godt med track days og godt med
ansvarlig kørsel, men lær din cykel at kende, lær dine begrænsninger at kende
og hold op med at bedømme andre ud fra hvad du har lært om dig selv! Hvad kører
du forresten? HVOR LÆNGE?

idiotisk=fart?

men brug dem da for pokker til damen i

> stedet.

Hun HAR MC selv.....

> Hilsen fra en, der ikke (endnu) har prøvet mere end 140 km/t.

Umiddelbart, virker det som om 140 er måske for meget til dig....og måske også
90. Hvor meget kender du til din cykel? Været på banen i det sidste?
Kørekursus? Kig på din bagdæk....er der en flad del i midten....mens siderne er
ubrugte? Kører du med 3 fingre på forbremsen, klar til at stoppe?

.....hmmmmmm

-james

Fra : [5000] Tony

Dato : 08-04-02 17:33

Hej Sven

Mht overskriften - hentyder du til noget bestemt indlæg?
Generelt vil jeg sige at folk ind imellem kommer rigtigt grundigt til skade
ved meget lave hastigheder (ja, også mindre end dem der er lovlige).

> I diskuterer for det meste kun kroner og ører og om man mister pappet.
Det hænger bl.a. sammen med at kameraer ofte er stillet op på de steder hvor
det skæååer godt i kassen, ikke der hvor der er størst fare.
Lidt i stil med begrebet "grønne afgifter".

> Vi mcister kører da for stærkt, yes,
Jeg kører sjældent for stærkt - stærkt ja, men ikke _for_ stærkt.
Hvor længe skal man egentlig holde ved et rødt lys der ikke skifter, før man
må anse det for værende defekt?

> Hilsen fra en, der ikke (endnu) har prøvet mere end 140 km/t.
Det er ikke sikkert det er nødvendigt. For mig er det sjoveste f.eks 80-90
ud ad Rugårdsvej fra Odense mod Middelfart..
Det er heller ikke alt der skal prøves, men hvis man på en kontrolleret måde
kan flytte grænser er det vel også ok?
Jeg bruger sjældent motorcyklen til transport (alene). Det er mest fordi det
er sjovt at køre.

> Per 'Aspera Ad Astra
Per hvem, og hvad skal han med en Opel

Tony
M600 (der har været oppe at snuse til 175 på vej til Malmö)

Fra : james

Dato : 09-04-02 08:53

> Det er mest fordi det
> er sjovt at køre.

Et eller andet sted, er der nok en lov som siger at nydelseskørsel ikke er
tilladt!

-james