EU-knallert med Motorcykel-look (SAMT: Køb~
Fra : **

Dato : 07-04-02 00:38

Hej
Jeg overvejer at købe en "mini-motorcykel" - altså Yamaha TZR50, Derbi
GPR-50R eller Aprilia RS50'eren - men hvilken skal jeg vælge - og hvad bør
jeg betale (brugt) for sådan en krabat?

- er der bestemte ting ved hver model jeg skal passe på når jeg køber brugt?
- kan man sidde 2 på nogle af dem? Det ligner at TZR50'eren har
dobbelt-sæde - men er det lovligt eller kan lade sig gøre?

På forhånd tak
Svar er også meget ønskede på ent@c.dk

HVIS I HAR EN SÅDAN SATAN TIL SALG, SÅ MAIL MIG MED ET GODT TILBUD :)

VH Emil Thorup

Fra : John Kramme

Dato : 07-04-02 02:21

"**" <gd@hj.cn> wrote in message
> [...]
> Jeg overvejer at købe en "mini-motorcykel" - altså Yamaha TZR50, Derbi
> GPR-50R eller Aprilia RS50'eren - men hvilken skal jeg vælge - og hvad bør

Ud af de tre vil jeg vælge Aprilia'en og dernæst Yamaha'en ....de to har den
samme motor ( Minarelli AM6 ) som er en Italiensk slider med højt output !
Du kan finde Aprilia'er til 10-12000.- for en 98-99-00 model.
( Derbi'en er ok kvalitet ....men du får mere MC-lignende maskine i de to
andre )

> [...]
> - kan man sidde 2 på nogle af dem? Det ligner at TZR50'eren har
> dobbelt-sæde - men er det lovligt eller kan lade sig gøre?

Sørg for at finde den med lavest km-tal !
De findes til den pris 10-12000.- med kun 3-5000 km på klokken, du skal
chekke gearskift, kan den tage alle gearene uden at hoppe ud ? hvis ikke
.....så hold dig væk.
check at koblingen virker ordentlig ....er den slidt så tager den ikke
rigtigt ved !
Der er plads til to, man kan sagtens sidde to på maskinen, MEN det er ikke
lovligt !
PS : hold dig fra en maskine hvis den lyder mærkeligt eller har gået over
*15000 km
( * det med de 15000 km gælder naturligvis ikke hvis motoren er
hovedrenoveret )

V.H John www.aprilia.highspeedzone.com
"Priller RS 125" ( more space for the small one's )

> På forhånd tak
> Svar er også meget ønskede på ent@c.dk
>
> HVIS I HAR EN SÅDAN SATAN TIL SALG, SÅ MAIL MIG MED ET GODT TILBUD :)

Får engang imellem en ind i kommisionssalg ....skal nok give lyd så

Fra : Mythos

Dato : 07-04-02 08:40

Klip.....

> PS : hold dig fra en maskine hvis den lyder mærkeligt eller har gået over
> *15000 km
> ( * det med de 15000 km gælder naturligvis ikke hvis motoren er
> hovedrenoveret )

Kan det virkelig være rigtigt at en sådan maskine er slidt op efter 15.000
km, det lyder for mig ret dårligt. Nu har jeg godt nok ikke sådan en selv,
men en Aprilia Rally, og den har nu trillet 24.000 km, og der er ikke noget
galt med den. Den er aldrig blevet renoveret i motoren endnu, det er kun de
sædvanlige sliddele der er skiftet. Kort efter den kom i stald, røg alle
begrænsninger, og efter ca. 12.000 km kom der er molossy potte på, og den
køre fint, og uden mislyde.
Så for mig lyder det til at de dyre drenge er noget være bras, eller tager
jeg fejl ?

Kim Larsen

Fra : John Kramme

Dato : 07-04-02 12:40

> Kan det virkelig være rigtigt at en sådan maskine er slidt op efter 15.000
> km, det lyder for mig ret dårligt.

Nej det skal forståes sådan at i prissammenligning kan han sagtens finde en
maskine der har gået eks : 4000 km til en pris omkring 10000.- , derfor vil
det jo være skørt at give cirka det samme for en maskine der har gået eks :
over 15000 km
PS : ved standard udtagning af plombering i udstødning = fattigmandstuning
er der ingen problemmer , der er eksempler på over 20000 km ...uden
problemmer
( dog vil jeg erkende at hvis motoren har haft monteret stort tunsæt siden
dens 1'st kilometer på speedo'en, så kan motoren godt være meget slidt = pas
på her )

> [...]
> begrænsninger, og efter ca. 12.000 km kom der er molossy potte på, og den

Fint nok ....du har også begrænset dig til en mild form for tuning og det er
godt, fordi det er nemlig det der holder bedst ....fortsæt sådan
PS : hvis du har monteret en Mallossi potte ( tuningudstødning ? ) så skal
du huske at sætte en større dyse i din karburator ellers kan det gå galt
.....HUSK DET !!!

> Så for mig lyder det til at de dyre drenge er noget være bras, eller tager
> jeg fejl ?

Nej ikke noget bras, men jo kraftigere tuning, jo større chance er der for
at det kan gå galt + at holdbarheden nedsættes .......sådan er det !!!

V.H John "Priller" RS125
www.aprilia.highspeedzone.com

Fra : **

Dato : 07-04-02 16:30

Hej allesammen!
Jeg kan se at I er godt i gang med en diskussion om tuningskit osv, men jeg
vil kun have en "fattigmands-tunet" udgave - og ønsker ikke at udskifte
hverken cylinder, udstødning eller andet levetidsnedsættende brian-udstyr.
Den skal bruges til at fragte mig fra A til B bare nogenlunde hurtigt,
blæret og sikkert. Så mit spørgsmål er:
- Jeg synes bedst om aprilia RS50'eren - mest pga udseendet. Hvis det eneste
der er gjort ved den, er at man har fjernet plomberingen, hvor hurtigt kan
den så køre - og hvordan med optrækket?
- Nogen skriver noget med affjedring i forgaflen er meget blød - hvis man
ikke skal ud og yalle afsted med 120 i timen, er det så ikke ligegyldigt- og
nærmere mere behagelig?

Igen, hvis nogen har et velholdt eksemplar af RS50'eren til salg uden den
helt store brian-pakke, er I meget velkomne til at maile eller ringe på
20232027.
På forhånd tak

Fra : Bendt Grunge

Dato : 07-04-02 16:38

"**" <gd@hj.cn> wrote in message
> [...]
> ikke skal ud og yalle afsted med 120 i timen, er det så ikke ligegyldigt-

jo egentlig kan det være lige fedt, men som vi alle er inde på køre en GPR
afdroslet væsnetlig bedre end en RS, både fart og optræk er bedre, og det
svinger lidt efter den vægt og størrelse man har, men 100 og mere kan du
godt regne med på GPRen, og du skriver selv sikkert, og forgaflen er en
vigtig del at affjerdringen og igen har GPR den bedste, og det er faktisk
ikke så dårligt at have lidt bagageplads under hjælmen til "småting", og det
eneste man kan minusse den for er som nogen mener at sædet er for hårdt, men
det er jo smag og behag og kan ændres uden den store pengeoung skal op.

Fra : **

Dato : 07-04-02 17:18

Ok - måske jeg burde prøvekøre begge to inden jeg bestemmer mig...
Hvad med Yamaha TZR50 - den er der ikke nogen der har kommentarer til?
Umiddelbart ser den "størst" ud - og dermed mest "motorcykel"-agtig ud -
nogen der kender nogen forskel på de 3 modeller størrelsesmæssigt?

VH Emil

Fra : John Kramme

Dato : 07-04-02 18:14

"**" <gd@hj.cn> wrote in message
> Ok - måske jeg burde prøvekøre begge to inden jeg bestemmer mig...

Helt enig ....prøv alle 3 som der er på tale og lad dit hjerte råde dig

> Hvad med Yamaha TZR50 - den er der ikke nogen der har kommentarer til?

Det kan du lige tro at der er ......det er en rigtig dejlig maskine, med
samme motor som Aprilia ( hvilket siger en hel del ) tænk sig at Yamaha som
er så godt og anerkendt et mærke i verdenen at de vælger en motor fra
italienske Minarelli, det fortæller mere end jeg kan beskrive med ord her
( kun godt )
Du får en maskine der ligner en MC og det er den af de tre som har den
bedste kørestilling ( det må selv jeg erkende .....som er Apriliafanatiker )

> Umiddelbart ser den "størst" ud - og dermed mest "motorcykel"-agtig ud -
> nogen der kender nogen forskel på de 3 modeller størrelsesmæssigt?

Ja Yamaha'en er den der vejer mest med omkring 100 kg i tør vægt og den
virker meget MC agtig både at køre på og at se på ( en lækker maskine )

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 07-04-02 18:25

"John Kramme" > skrev i en meddelelse
> Ja Yamaha'en er den der vejer mest med omkring 100 kg i tør vægt og den
> virker meget MC agtig både at køre på og at se på ( en lækker maskine )

Der må jeg lige rette dig, sidst jeg kiggede på TZR50´eren stod der tørvægt
110Kg !!!!!. Så stakkels lille 50Cc motor om den så er fra minarelli eller
yam´s :(

Hilsen

H;P
--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !

Fra : John Kramme

Dato : 07-04-02 18:03

> Igen, hvis nogen har et velholdt eksemplar af RS50'eren til salg uden den
> helt store brian-pakke, er I meget velkomne til at maile eller ringe på
> 20232027.
> På forhånd tak

det er fornuftigt af dig at vælge fattigmandsmodelen og ikke brian-pakken,
uanset hvilken maskine du vælger, så holder fattigmandsmodelen nemlig

Held og lykke med det !

Fra : Mythos

Dato : 09-04-02 22:33

Klip .....

> [...]
> du huske at sætte en større dyse i din karburator ellers kan det gå galt

Nu har jeg i dag haft min "snallert" til service, og her spurgte jeg lige
for en sikkerhedsskyld om det med dysen, og han sagde at det så absolut ikke
var nødvendigt efter at han havde set på tændrøret. Så hvorfor mener du der
skal en større dyse i ?
Jeg kan for øvrigt fortælle at jeg har fået nogle nye ruller af karbon i, og
det er noget der virker, det er som at have fået en ny EU'er. Den trækker
helt anderledes og mere jævnt hele vejen mod de 75 Km/t, og selve optrækket
er blevet meget meget bedre.

Kim Larsen

Fra : Bendt Grunge

Dato : 07-04-02 08:55

"**" <gd@hj.cn> wrote in message
> [...]
>
> På forhånd tak
> Svar er også meget ønskede på ent@c.dk
>
> HVIS I HAR EN SÅDAN SATAN TIL SALG, SÅ MAIL MIG MED ET GODT TILBUD :)

jeg vil nu forslå Derbi´en, dels får du en maskine der køre væsentlig bedre
og motormæsigt overlegent, både som standart og let tunet trækker den fra
Pri/YamAn, har selv set det, og desuden ER/kommer der en masse gode
Cylinderkit til den, bla. Mallosi har lavet en 50mm MHR til den også Metra
har lavet et 20Hk. RS kit til GPRen. HEBO kommer indenfor de næste uger med
deres, og ingen af Minerelli motoren har noget tilsvarende. kun deres
latterlige 49mm sport som blev kørt fra på en næsten standart GPR.

BG.

Fra : John Kramme

Dato : 07-04-02 12:22

"Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> wrote in message
> jeg vil nu forslå Derbi´en, dels får du en maskine der køre væsentlig
bedre
> og motormæsigt overlegent,

Sikke noget vås
den er ikke på nogen måde overlegen .....men hvis man vil have et sted til
sin hjelm så er Derbi'en *smart ( * ikke lige min stil ) der er nemlig
hjælmplads på Derbi'en der hvor benzintanken normalt sidder på Yamaha'en og
Aprilia'en, dette er efter min mening ikke særlig racingagtig !

> både som standart og let tunet trækker den fra
> Pri/YamAn, har selv set det

Som standard har du ret, men i tunet udgave har du IKKE ret, hvad du har set
aner jeg ikke, men der er åbentbart ikke tale en tuning der var noget værd
!!!!!!

> [...]
> har lavet et 20Hk. RS kit til GPRen. HEBO kommer indenfor de næste uger

Jamen hør lige her min ven, både Mallossi, Metra, Hebo, Polini, Minarelli,
Eurokit, Gilardoni, TopPerformances m.fl laver cylinderkits til Minarelli
AM6 motoren ( Yamaha og Aprilia ) så det er da ingen problem !

>og ingen af Minerelli motoren har noget tilsvarende. kun deres
> latterlige 49mm sport som blev kørt fra på en næsten standart GPR.

Uha ...uha ....Bent du ved vist ikke hvad du taler om !
tilsyneladende en lille erfaring du har, AM6 motoren vil til enhver tid
rykke fra Derbi'en når den får det rigtige kit monteret .......DET VED JEG
100 %

PS : Har du en Derbi som du kan stille op med, så skal jeg finde en RS50'er
frem med et trimmet kit der rykker for vildt .....du er velkommen til en
dyst

V.H John "Priller" RS125
www.aprilia.highspeedzone.com

Fra : Bendt Grunge

Dato : 07-04-02 13:00

"John Kramme" <kramme@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
og
> Aprilia'en, dette er efter min mening ikke særlig racingagtig !

Ok, så du mener at fordi at den er parktisk også, så køre den dårligt eller
hvad, du svare ikke på det, eller er ikke det fordi det er sandt at man
tager noget helt andet end det som bliver omtalt og svare på for at undgå
sandheden.

> [...]
set
> aner jeg ikke, men der er åbentbart ikke tale en tuning der var noget værd

NEJ det var nemlig nogt lort der har kunnet købes indtil nu, Protuna og
Metrakit Øko sæt, men nu kommer de samme og bedre sæt end dem som kan købe
til Minarelli motoren, så skal du bare se baghjul.
har du ikke læst det nedenfor.

> [...]

> rykke fra Derbi'en når den får det rigtige kit monteret .......DET VED JEG

OK, når du nu ved det så oplys mig lige, jeg skal nemlig købe et sæt til en
RS og det vil jo være noget surt når jeg nu køre fra ham.

SÅ hvilke sæt giver mere end 20hk.?

> PS : Har du en Derbi som du kan stille op med, så skal jeg finde en
RS50'er
> frem med et trimmet kit der rykker for vildt .....du er velkommen til en
> dyst

Jo da, jeg kikker forbi på mail eller HP´en når det er kommet, så kan vi
jo lave en lille 0-100 test.

Fra : RpR

Dato : 07-04-02 14:20

> [...]
og
> Aprilia'en, dette er efter min mening ikke særlig racingagtig !

Ahh, jeg har nu set effektkurver på 16,xxhk på en GPR 50R, det er noget mere
end hvad jeg har set på AM6 motoren.
http://go.to/derbigpr har kurven over GPR'en med 16hk på baghjulet, desværre
mangler de plads i øjeblikket, men den er nok oppe indenfor de næste par
dage, ellers kan han sikkert sende mig effektkurven.
Med henhold til køreevner er GPR'en overlegen efter min mening. Specielt mod
den gamle model RS 50.
Forgaflen på RS 50'eren er SÅ blød. Noget værre gummi i sving hvis du
spørger mig. Aner ikke engang hvem der har lavet den.
GPR'en har forgaffel leveret af SHOWA, og den virker! Ikke for hård, ikke
for blød, og hopper ikke op og ned i hårde sving.
Lyset på RS 50 (ihvertfald gammel model, har ikke set det på den nye) er
noget værre lort, bedre kan det ikke beskrives.
GPR'ens 2 store paraboler rækker fint de 100m frem den skal kunne på
langlys.

Hvis jeg endelig skal nævne et minus ved GPR'en så er det sædet. Det er kun
behageligt når du sidder i kørestilling. Sidder du oprejst med benene på
jorden får du ondt i enten røven eller lårene.

> Jamen hør lige her min ven, både Mallossi, Metra, Hebo, Polini, Minarelli,
> Eurokit, Gilardoni, TopPerformances m.fl laver cylinderkits til Minarelli
> AM6 motoren ( Yamaha og Aprilia ) så det er da ingen problem !

Eurokit hedder Airsal idag, laver udemærkede cylindre til billige penge.

> [...]
set
> aner jeg ikke, men der er åbentbart ikke tale en tuning der var noget værd

*gnæg*
Var det ikke dig der havde en kurve over en AM6 med Malossi MHR cylle og
knap 14hk? =)

> [...]
> rykke fra Derbi'en når den får det rigtige kit monteret .......DET VED JEG

Så kom med en effektkurve med mere end 16hk på baghjulet til en RS

Det MK cylinderkit han snakker om hedder forresten Pro Race.
MK har 3 klasser: Hand Made, SP, Pro Race.
Hand Made er det svageste, og min havde 12,26hk på baghjulet og en top på
118km/t med standard gearing. Tør slet ikke tænke på hvad der sker med Pro
Race cylinderkittet.
Men det er ikke helt tilfældigt at der myldrer frem med ordentlige cylindre
til GPR nu. NHRA har stablet GPR cups på banen, både for 50cc og 75cc
modellen.
Hvis du vil kan jeg lige hive et link op af ærmet.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Bendt Grunge

Dato : 07-04-02 14:40

> GPR'ens 2 store paraboler rækker fint de 100m frem den skal kunne på
> langlys.

Jep der er nemlig godt lys på den.

> [...]
> behageligt når du sidder i kørestilling. Sidder du oprejst med benene på
> jorden får du ondt i enten røven eller lårene.

Man kan jo nemt tage det af og lave et blødere hvis man vil det, det sidder
jo rimelig nemt tilgængeligt.

> [...]
> http://www.mopedgallery.com
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Ja det er rigtig det hedder Pro Race havde jeg lige forvekslet, jeg glæder
mig til at se hvad det er for et HEBO har lavet, af det jeg har kunne finde
ud af bliver det et Manston Replica, ca.18-20Hk. alt efter kaburator, med en
28mm lidt mere.

Og den eneste grund til at GPR ikke er kommet mere frem herhjemm er fordi
man ikke har kunne få "fede" tun til det, og at Pril/Ymerha er "åååeeee så
gode" men bare vent til kit´ne kommer så vil vi se mange flere GPR´er

BG.

Fra : John Kramme

Dato : 07-04-02 17:59

> [...]
> mangler de plads i øjeblikket, men den er nok oppe indenfor de næste par
> dage, ellers kan han sikkert sende mig effektkurven.

Kurver ..........dem kan enhver jo få til at se rigtig ud og HK antal der
kan man jo bare skrive så stort et tal at folk taber kæben !
Næeehhh ...lad det komme an på en prøve istedet, jeg vil ikke skrive
effekttal på, det er sjovere at se køretøjerne i en dyst

AM6 ( special trim - hemmeligt ) vs. GPR 50 R ( med hvad du nu lyster
....hehe )

> [...]
> Forgaflen på RS 50'eren er SÅ blød. Noget værre gummi i sving hvis du
> spørger mig. Aner ikke engang hvem der har lavet den.

Uah ...uha, det er jo ikke forgaflen der er noget galt med, men derimod de
dårlige standardmonterede dæk ( af med dem og et rigtigt kvalitetsdæk på
istedet )
PS : desværre er der kommet nogle RS 50'ere med alt for dårlige dæk

> [...]
> Lyset på RS 50 (ihvertfald gammel model, har ikke set det på den nye) er
> noget værre lort, bedre kan det ikke beskrives.

Der er jeg enig ....du har ret, lyset på den gamle model er til karakter -3

> [...]
Minarelli,
Minarelli

> Eurokit hedder Airsal idag, laver udemærkede cylindre til billige penge.

Tjaeee ....den er rimelig ok til en laveffekttuning
Men skal det gå rigtigt stærkt så er der kun en udvej og det er Polini's
Alucylinder

> set
>
> *gnæg*
> Var det ikke dig der havde en kurve over en AM6 med Malossi MHR cylle og
> knap 14hk? =)

OG ??????
Mange ting er forbedret siden dengang
By the way så når' Mallossi ikke den nye Polinicylinder til sokkeholderne,
jeg har lige nu en cylinder på vores RS 50 testmaskine, som vi tester for
Polini i blandt mange andre testmaskiner i verdenen, jeg kan løfte sløret
for at der er tale om en cylinder med reguleringsventil i udstødningporten
( som storebror RS 125 med Rotax motoren har det monteret = RAVE ) dog er
der her tale om en slags hydraulikstyring ....hvor Rotax'en, der er den
elektromagnetstyret, men jeg skal hilse at sige at det virker !
MERE MÅ JEG IKKE SIGE NU !!!!

JEG

> Så kom med en effektkurve med mere end 16hk på baghjulet til en RS

Dig og så dine effektkurver ....tiihi
Kan du selv lave effektkurverne ?
Mange simulerer effektkurver og derfor giver jeg ikke noget for det

> [...]
> modellen.
> Hvis du vil kan jeg lige hive et link op af ærmet.

Igen en masse tal .....lad os nu se en maskine som er klar til en dyst mod
vores specailtrimmede RS'er ...hehehe

Fra : RpR

Dato : 08-04-02 15:54

> Kurver ..........dem kan enhver jo få til at se rigtig ud og HK antal der
> kan man jo bare skrive så stort et tal at folk taber kæben !

Ahh, hvor troværdig synes du nu du lyder? Klart, effektkurver man kan se er
lavet i et computerprogram og som ikke har logoer fra en forhandler (eller
testbænkens serienummer) er nok lige utroværdige nok, men det havde kurven
dér da.

> Uah ...uha, det er jo ikke forgaflen der er noget galt med, men derimod de
> dårlige standardmonterede dæk ( af med dem og et rigtigt kvalitetsdæk på
> istedet )

Dækkene ændrer nu ikke noget ved at forgaflen er noget værre blødt lort. En
her på Als har en RS'er, blev #3 sidste år ved Scooter Træf vedk
konkurrencen om flesk HK på baghjulet, og han ville igang med noget arbejde
på sin forgaffel, den var ham også alt for blød.
Sædet er tilgengæld RIGTIGT godt på den nye model RS!

> Tjaeee ....den er rimelig ok til en laveffekttuning
> Men skal det gå rigtigt stærkt så er der kun en udvej og det er Polini's
> Alucylinder

Den cylinder Polini har på markedet (W-port dimsen) yder i Polini Corsa
klassen, intet vildt.
De 16,xxhk GPR'en fik på baghjulet var med en Airsal cylinder, portet af
Hollandske IS-Tuning.

> [...]
> der her tale om en slags hydraulikstyring ....hvor Rotax'en, der er den
> elektromagnetstyret, men jeg skal hilse at sige at det virker !

Lyder da spændende, lige bortset fra at det er Polini der laver den
De har også haft en EVO cylinder til GPR'en i kataloget siden Februar måned,
men kan de levere den? Nix, Gilardoni fabrikkerne halter nemlig som altid
bagud.

> Dig og så dine effektkurver ....tiihi
> Kan du selv lave effektkurverne ?
> Mange simulerer effektkurver og derfor giver jeg ikke noget for det

Har jeg nu ikke set endnu.
Men det med at køre om kap er også en meget dårlig måling for HK. RS'en
vejer intet i sammenligning med GPR'ens 100kg tørvægt.
Den RS der var til Scooter Træf sidste år havde ca. 2hk mindre på baghjulet
end GPR'en, og alligevel fulgtes vi ret jævnt i trækket.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 10-04-02 06:17

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

SNIP

> [...]
baghjulet
> end GPR'en, og alligevel fulgtes vi ret jævnt i trækket.

Her spørger man så sig selv... hvad fanden hjælper det at smide XX antal
heste i jorden når ens færge af en kværn vejer så meget at en med mindre
antal heste (og deraf i sig selv meget bedre chancer for bedre køre
egenskaber) har samme fart egenskaber..... tjae.... betyder for mig intet at
cykler med 10-15 hk mere end hvad min har, så længe jeg stadig æder dem...

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250
(29HK, udysset, med død kæde....more to come)

Fra : John Kramme

Dato : 10-04-02 18:38

> mvh Tommy Fer
> Suzuki GSXR250
> (29HK, udysset, med død kæde....more to come)

Halløj ...har du droppet RS 125'eren, Tommy ?

V.H John Kramme
RS 125

Fra : John Kramme

Dato : 10-04-02 18:35

> [...]
arbejde
> på sin forgaffel, den var ham også alt for blød.

Hvor mange tilfælde har du af det du snakker om her ? ( dårlig forgaffel )
Fordi jeg har aldrig set en eneste der var dårlig ....og tro mig jeg har set
mange RS'ere igennem de sidste 4-5 år

> Den cylinder Polini har på markedet (W-port dimsen) yder i Polini Corsa
> klassen, intet vildt.
> De 16,xxhk GPR'en fik på baghjulet var med en Airsal cylinder, portet af
> Hollandske IS-Tuning.

W port dimsen er jo den gamle cylinder, hehe ( den havde ellers en god
holdbarhed )
Nej ...nej, Den jeg snakker om er en cylinder som du ikke engang har set
endnu ...den har pneumatisk reguleringsventil i udstødningen ....det rykker
for VIIILLDDTT

> [...]
måned,
> men kan de levere den? Nix, Gilardoni fabrikkerne halter nemlig som altid

Blander du Polini og Gilardoni sammen nu .....eller ?

> [...]
baghjulet
> end GPR'en, og alligevel fulgtes vi ret jævnt i trækket.

heheh ....jeg er FULDSTÆNDIG ligeglad med de HK og effektkurver, vægt og
hvad ved jeg ...... der skal en dyst til mellem RS 50 vs GPR'en ....sådan !
Med RS'erens nye specialtrim .....heheh

Fra : Bendt Grunge

Dato : 10-04-02 22:02

> Nej ...nej, Den jeg snakker om er en cylinder som du ikke engang har set
> endnu ...den har pneumatisk reguleringsventil i udstødningen ....det
rykker
> for VIIILLDDTT

JA JA, lav du bare din latterlige for VIIILLDDTTT, det hjælper dig ikke en
skid, tror du vi er totalt lamme i motor kunsten at tune, eller skulle du
være mirakkelmageren som alle håber på, siden hvornår hjælper en udstønnings
portregulering på topeffekten, den SKAL være med totalt gennem træk for at
den yder topeffekt og dermed ingen gevinst i et race hvor man SKAL være i
powerband for at være med, den er sikkert god i daglig kørsel hvor man har
brug for bundtræk/bredt arbejdsområde.

> [...]
> hvad ved jeg ...... der skal en dyst til mellem RS 50 vs GPR'en ....sådan

special trim, JA JA, I rest my case.... U´rl see....

Fra : RpR

Dato : 11-04-02 14:15

>den er sikkert god i daglig kørsel hvor man har
> brug for bundtræk/bredt arbejdsområde.

Med udst. ventilen kan du jo netop flytte effektområdet mere sammen på
toppen, efterhånden som du kommer op i omdrejninger på motoren. Jeg kan ikke
lige komme i tanke om en moderne 2T racer der ikke bruger Power Valve (eller
tidsvarende)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Bendt Grunge

Dato : 11-04-02 14:33

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> [...]
> http://www.mopedgallery.com
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

jammen det er da rigtigt at langt de fleste bruger det, men den står fuldt
åben allerrede ved ca3/4 omd af top omd. eks Cagiva MITO 125 er den totalt
åben ved 8,6-8,900 Omd. og det er der hvor den begynder at komme i resonans
med den udstøning som den er lave til at yde top effekt med, ALT under
powerband´et er et forsøg på at gøre den mere kørbar under fuld skrue og
derfor ikke særlig intrsandt i "dragrace" og race sammenlign. da man
stadigvæk er nødsaget til at have over 9-10000 omd. på for at følge med
konkurenterne.

Det har du jo også oplevet med din GPR og alle scootere, har de ikke omd.
nok sker der ingen ting, men der sker lidt mere når man har en udst. reg.
men stadigvæk ikke det samme som når den er åben og i resonans.

Fra : RpR

Dato : 11-04-02 20:56

> Det har du jo også oplevet med din GPR og alle scootere, har de ikke omd.
> nok sker der ingen ting, men der sker lidt mere når man har en udst. reg.
> men stadigvæk ikke det samme som når den er åben og i resonans.

Jov, GPR'ens effektområde lå indenfor 1500rpm, og at file på koblingen så
den ligger dér HVER gang fra en start, er altså svært. Kunne ske at det har
fundet nytte her? Der må ihvertfald være en god grund til de bruger det på
banerne.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Bendt Grunge

Dato : 11-04-02 21:30

> [...]
har
> fundet nytte her? Der må ihvertfald være en god grund til de bruger det på

1500 det var godt nok meget smalt, normal er der jo omkring 8000 til 10500 i
dens powerband men var det metrakit så "kort" jeg har da prøvet en med en MK
udst. og det var da i det område8-10,5

Fra : RpR

Dato : 13-04-02 17:28

> [...]
> dens powerband men var det metrakit så "kort" jeg har da prøvet en med en

Ydelsen på min lå mellem 10 - 11,5 og ved topfart lå den på 12,5 - 13.
Det var med opboret MK Handmade cylinder, Mk Touring potte og 21mm Arreche.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : John Kramme

Dato : 26-04-02 11:02

> [...]
> powerband for at være med, den er sikkert god i daglig kørsel hvor man har

Vi snakker mellemområdet hvor der er mere effekt .......

hvem er nu latterlig ?

PS : jeg er ikke mirakelmager, er du ? jeg har ikke udgivet for at være en
sådan !

V.H John

Fra : RpR

Dato : 11-04-02 14:19

> [...]
> Fordi jeg har aldrig set en eneste der var dårlig ....og tro mig jeg har

2 tilfælde, og der vil jeg så være ærlig at sige at det er de eneste 2
RS'ere jeg har prøvet. Henholdvis en Harada fra 98 og en næsten ny 2001'er.

> [...]
> Nej ...nej, Den jeg snakker om er en cylinder som du ikke engang har set
> endnu ...den har pneumatisk reguleringsventil i udstødningen ....det

Jamen vi glæder os da =) BEVISER BEVISER! :D

> Blander du Polini og Gilardoni sammen nu .....eller ?

Behøver jeg slet ikke, det er Gilardoni der støber Polini's cylindre,
ihvertfald ALU modellerne. EVO logo'et der f.eks står på Evolution70cc
cylindrene står også på Gilardoni's cylinder, der yder omkring Corsa.

> [...]
> hvad ved jeg ...... der skal en dyst til mellem RS 50 vs GPR'en ....sådan

Nu er GPR'en jo solgt, men jeg er da igang med et nyt projekt, nemlig min
Area 51.
Målet er indtil videre 14hk på baghjulet, hvis bare den kommer derop er jeg
tilfreds (naah, nok ikke alligevel ;-] )

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : John Kramme

Dato : 26-04-02 11:12

> Jamen vi glæder os da =) BEVISER BEVISER! :D

OK ....deal
RS 50 vs. ( hvad det nu end er du har .... )

Hvor og hvornår ?
jeg bor i Aalborg ....vi kan vel mødes på midten af din og min lokation ?

vi kan maile sammen privat og udveksle telefonnumre hvis du ønsker det ?

V.H John

Fra : RpR

Dato : 29-04-02 14:41

> [...]
>
> vi kan maile sammen privat og udveksle telefonnumre hvis du ønsker det ?

Har jo foreslået at du dukker op til træf på Als d.31 August =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Kasper Hauge

Dato : 22-04-02 14:34

uddyb "brian pakken"...

Fra : Mads Jensen

Dato : 23-04-02 13:54

> [...]
eneste
> der er gjort ved den, er at man har fjernet plomberingen, hvor hurtigt kan

Afdroslet kører den et sted mellem 80 og 90 km/t, og optrækket er slet ikke
sløvt.

> [...]
> ikke skal ud og yalle afsted med 120 i timen, er det så ikke ligegyldigt-

Affjedringen i forgaflen i blød, men rigtig lækker.

Mads