Q: Hvilket os??
Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-04-02 23:48

Jeg skal have en server kørende!!

Som den ser ud lige nu

IWill BD100 Plus
Intel Pentium III 450 Mhz Slot 1
128 MB ram (Ved det er lidt! Men der kommer mere til)
80 GB Maxtor D740X
10/100 Realtek kort
Creative Soundblaster kort

Har ikke fundet et GFX endnu! Men det bliver enten Matrox G450-550 eller et
GF2 GTS.

Maskinen skal fungere som FTP server, og CS Server primært til lan brug!
Hvilket OS vil i anbefale mig at bruge??

Win 98 SE
Win 2000 Adv.
Win Xp Pro
Win XP (Server version - Ved ikke hvad det hedder)
Win NT4.0

Hvilket OS vil i mene at der skal bruges? Har ingen forstand på Linux derfor
er det ikke en mulighed!

--
-Martin
grammo@puttemus.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-04-02 16:41

"Martin Nielsen" <grammo@puttemus.dk> skrev i en meddelelse
> Har ikke fundet et GFX endnu! Men det bliver enten Matrox G450-550 eller
et
> GF2 GTS.

Er det ikke lidt spild af resourcer at sætte sådan et kort i en server ??
I min server sidder der et ældgammel 4MB gfx-kort, og jeg styrer serveren
vha VNC fra AT&T
(Min server står gemt af vejen)

> [...]
> Win 2000 Adv.
> Win Xp Pro
> Win XP (Server version - Ved ikke hvad det hedder)

Hvorfor ikke bare en ganske alm. Windows 2000 Pro med et 3. parts FTP-prog
???

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Martin Nielsen

Dato : 08-04-02 11:30

Det er fordi at jeg får sådan et kort i overskud...Og der skal også kunne
spilles på serveren...

Ok men vil prøve W2K Pro then...

--
-Martin
grammo@puttemus.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 08-04-02 12:55

win2k adv server er jo nok også lidt overkill, det koster jo trodsalt en
bondegård...

Fra : Martin Nielsen

Dato : 08-04-02 16:44

Ja meget... Desværre...=( Nogle der har et forslag til en Linux der er let
at starte med? Med grafisk brugerflade?? Og som er spilvenlig?? Kan jeg
spille fx. Q3 og UT i Linux? Har hørt at Mandrake skulle være let at bruge?
Men hvad vil i foreslå?

Hvad er lettest at starte med?

--
-Martin
grammo@puttemus.dk

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 08-04-02 22:46

mandrake er begynder linux, og ja, de tp spil, an du godt spille over den

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-04-02 11:19

"[TR]Fido_linux" <fido_linux@hotmail.com> wrote in message
> mandrake er begynder linux, og ja, de tp spil, an du godt spille over den

Prøv at skrive dit svar _under_ det du svarer på ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 08-04-02 22:46

men, ikke det fedeste, hvis man skal spille på en server

Fra : Martin Nielsen

Dato : 09-04-02 06:46

Nej men kunne jo være jeg ville prøve det på min workstation! Ville der være
let med Mandrake og så sætte en server op? Og kan det anbefales??

Altså! Når jeg er hjemme skal den håndtere!

FTP
IRC Channel
CS Server <--- Dog uden at noget andet kører på den.
Måske WebServer på et senere tidspunkt!

Er det noget der vil være let at sætte op i Linux??

--
-Martin
grammo@puttemus.dk

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 09-04-02 14:21

den er næsten sat op, hvis du isntallerer den som server.... så er firewall
og ip chains sat op til at starte med, evt oxo dhcp server, hvis man vælger
dette

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 09-04-02 15:30

"[TR]Fido_linux" <fido_linux@hotmail.com> writes:
[snip]
"Martin Nielsen" <grammo@puttemus.dk> writes:
[snip]

Det kunne være rart hvis I to evt. kunne kigge forbi

Tak.
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 09-04-02 17:01

hvof ????

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 09-04-02 18:44

On Tue, 9 Apr 2002 18:00:53 +0200, "[TR]Fido_linux"
<fido_linux@hotmail.com> wrote:

>hvof ?

Et vildt gæt:
Fordi i citerer så suverænt ringe, at tråden er ganske umulig at
følge.

Men det er selvfølgelig bare et gæt...
--
Per K. Nielsen

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 09-04-02 20:59

aå kunne han jo sige det, istedet for blot at slynge sådan en ting ud

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 09-04-02 20:53

On Tue, 9 Apr 2002 21:58:43 +0200, "[TR]Fido_linux"
<fido_linux@hotmail.com> wrote:

>aå kunne han jo sige det, istedet for blot at slynge sådan en ting ud

Jeg antager du stadig ikke har læst den side der henvistes til?
--
Per K. Nielsen