Hvorfor ingen trailers på DVD film?
Fra : Martin Helbo

Dato : 06-04-02 23:28

Undskyld hvis dette er off-topic, jeg undrer mig bare...

På vhs bånd er der gerne et kvarters trailers inden filmen, og ligeså mange
efter.

Men på DVD film, hvor der er rig mulighed for at lægge et par trailers på
gør man det ikke, har kun set enkelte hvor der var trailers med som extra
materiale.
Jeg ville synes at det var en oplagt ide at fylde den resterende plads op
med trailers som brugeren selv kunne browsw igennem!

En undrende
Martin Helbo

Fra : Per Sandholt

Dato : 06-04-02 23:52

De fleste af de DVD'er jeg har haft fat I har haft trailere på... Desværre
er nogle studier begyndt at lægge trailere på som ikke får lov til at hoppe
over før filmen bliver vist... Det stinker!!!

Fra : Erik Marcor Thaysen

Dato : 07-04-02 11:23

Per Sandholt Sat, 06 Apr 2002 22:52:21 GMT:

>De fleste af de DVD'er jeg har haft fat I har haft trailere på... Desværre
>er nogle studier begyndt at lægge trailere på som ikke får lov til at hoppe
>over før filmen bliver vist... Det stinker!!!

Specielt Disney er storslemme til det der -- ikke kun
tegnefilmene, men også deres andre produktioner, som f.eks. "The
Sixth Sense" i reg1. Det får mig til at ønske, at jeg kunne
boykotte dem, men det er lidt svært med to unger, der plager
efter Disney's seneste udgivelse. Det er Disney jo også klar
over, så derfor kan de tillade sig det.

Men bortset fra dem, så synes jeg nu også, at der som oftest kun
er trailers for selve filmen på DVD'en og ikke nogen andre. Det
har jeg det til gengæld også fint med -- jeg savner dem sandelig
ikke. :) Trailers er næsten altid en stensikker metode til at
ødelægge eventuelle overraskelser i en god film. Så lad mig i den
forbindelse advare mod forfilmen til "The Others". Luk øjnene og
prop fingrene i ørene. :)

Erik Thaysen

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 07-04-02 12:19

"Erik Marcor Thaysen" <erik.thaysen@mail.fjerndette.dk> wrote in message
> [...]
> ødelægge eventuelle overraskelser i en god film. Så lad mig i den
> forbindelse advare mod forfilmen til "The Others". Luk øjnene og

Ja, det er en MEGET dårlig trend blandt filmselkaberne at lave trailerne ALT
for afslørende - Der bliver afsløret for mange pointer og afsløret for mange
detaljer i rigtig mange trailers! Ofte fyres alle de sjoveste pointer også
af i trailerne til komedier med det resultat at filmen ofte kun er
middelsjov (fx: Austin Powers 2).

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Per Sandholt

Dato : 07-04-02 12:53

Helt enig det er egentlig sjældent at en trailer lever op til det den byder
på....

Den største skuffelse af dem alle må være 60 minutes med Nic...Cage... Det
er den FEDE trailer, men filme sucker RØV!!!

--

Per

Fra : Niels Pl.

Dato : 08-04-02 22:54

> men filme sucker RØV!!!

Hvad er du, en hiphopper på 12 år ?

/ Niels

Fra : Per Sandholt

Dato : 09-04-02 01:27

hvor er det dejlig at nogen stadig kan se barnet i mig - Tak Niels!!!

Og nej jeg er en filmklipper som er 24 år og 7 en halv måned.

-
Per

Fra : _dentro_

Dato : 07-04-02 18:49

"Erik Marcor Thaysen" <erik.thaysen@mail.fjerndette.dk> skrev i en
meddelelse news:1g70buos7mjb9drislm6skgd73dnao9f4p@4ax.com...

> Men bortset fra dem, så synes jeg nu også, at der som oftest kun
> er trailers for selve filmen på DVD'en og ikke nogen andre. Det
> har jeg det til gengæld også fint med

Er jeg den eneste der elsker trailers? (næsten mere end selve filmene,
heh). - Bortset lige fra trailers til komedier, for som Mikkel Selsøe
Sørensen også siger, så har man ligesom hørt alle jokes'ne når man har
set traileren.

_dentro_

Fra : Erik Marcor Thaysen

Dato : 07-04-02 21:23

_dentro_ Sun, 7 Apr 2002 19:49:18 +0200:

> [...]
>heh). - Bortset lige fra trailers til komedier, for som Mikkel Selsøe
>Sørensen også siger, så har man ligesom hørt alle jokes'ne når man har

Nej, du er ikke den eneste. :) Jeg elsker eller rettere elskede
dem også. Men nu forsøger jeg efterhånden at undgå at se
forfilmene pga. at de for ofte ødelægger oplevelsen. Til gengæld
ser jeg dem så gerne på DVD'erne når jeg har set filmen. (!) For
nogle gange er de faktisk små kunstværker, og nogle gange er de
endda bedre end selve filmen. :)

Jeg ser dem også gerne, når det drejer sig om en film jeg i
forvejen ved hvad handler om. F.eks. Star Wars og LOTR.

Men når det drejer sig om forfilm på DVD'er, så skal de ikke
lægges som forced ads, så man sidder og trykker som en gal på
chapter skip for overhovedet at komme til menuen så man kan
starte filmen.

Ah, menuen! På nogle DVD'er kan sågar menuen afsløre for meget,
men det er da heldigvis sjældent. Og lad for guds skyld være med
at gå ind på kapiteloversigten, hvis du ikke har set filmen før!
Forfilm, menuen, kapiteloversigten -- så mangler man kun een til
at sidde ved siden af, og fortælle hvad der sker om lidt. :)

Men når alt kommer til alt, så er det jo ikke nogen "religion"
for mig. Jeg nyder forfilmene når jeg ser dem, men jeg er bare
utilfreds med tendensen for tiden med for mange afsløringer og
forced ads på DVD.

Erik Thaysen

Fra : Jakob Madsen

Dato : 07-04-02 21:40

> [...]
> Forfilm, menuen, kapiteloversigten -- så mangler man kun een til
> at sidde ved siden af, og fortælle hvad der sker om lidt. :)

Selv coveret kan afsløre for meget, f.eks. har jeg endnu ikke fået set den
originale Planet of the Apes, men jeg ved allerede hvordan den slutter

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Rhythm

Dato : 07-04-02 09:38

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ville synes at det var en oplagt ide at fylde den resterende plads op
> med trailers som brugeren selv kunne browsw igennem!

Der er tiltider trailere på udlejnings DVD´ere, men ingen af mine købs
DVD´ere har trailers. Nå jo, min Grinch DVD har en der er skjult. En trailer
for den ET film der er i
biffen lige nu.

Mvh
Rhythm

Fra : Morten DH

Dato : 07-04-02 15:45

Martin Helbo <helbo@webhiker.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3caf768d$0$52663$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg ville synes at det var en oplagt ide at fylde den resterende plads op
> med trailers som brugeren selv kunne browsw igennem!

Den resterende plads du hentyder til er principielt 'ikke eksisterende' for
bitraten for MPEG-encodingen er variabel og det vil sige man kan udnytte al
pladsen til film og lyd ved at kopmprimere mindst muligt og derved opnå
bedst kvalitet - eller man kan holde en (lav) bitrate og udnytte den
'ekstra' plads til reklamer, trailers, animerede menuer og den slags (i mine
øjne) pis..

Jeg boycutter så vidt muligt dvd-udgivelser med trailers foran filmen
(forced add's kaldes de som regel) - fordi jeg har betalt for at se den
pågældende film, ikke for at blive påtvunget reklamer (film jeg lejer har
jeg ingen problemer med - kun dem jeg køber)... Specielt Disney er nogle
nar-røve i denne sammenhæng; men også FOX, Artisan, Universal og andre er
godt i gang og det ser desværre ud til at det blivere slemmere og slemmere,
så med mindre forbrugerne sender et signal ved at fravælge de pågældende
titler ender det sikkert som med VHS hvor der også er reklamer for ikke
film-relaterede ting...

Men måske er jeg den eneste der er irriteret over at skulle se FBI-warning,
trailer for flere film, reklamer for filmselskabet, distributions-selskabet,
lydsystemet, THX-godkendelsen og en super smart animeret menu (der er flot
første gang og generende derefter) inden man kan komme til at se den film
der var årsagen til at man købte filmen?!?

Fra : Magnus

Dato : 11-04-02 21:53

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> første gang og generende derefter) inden man kan komme til at se den film
> der var årsagen til at man købte filmen?!?

De småting i starten af DVD, har jeg ikke så meget imod. (Det skulle da lige
være: "Are you ready for FOXDVD")
Men jeg kan godt følge dig med animeret menuer. De kan være fede og flotte,
men det er ret irriterende at skulle vente en stykke tid, hver gang men
kommer til et bestemt sted, bare fordi de lige skal vise samme animation.
Jeg er især træt af det, på min udgave af Galaxy Quest, der er det ved at
drive mig til vandvid.

Magnus