Strålings mållinger på mobiltelefoner?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-04-02 21:33

Hey

Er der nogen der ved, hvor man kan finde strålingsmållinger på forskellige
telefoner? Er specielt interreseret i Ericsson T65.
Altså jeg vil se i hvilke retninger strållingen er kraftigst. Grundet, at
jeg vil vide hvor jeg kan få den bedste dækning. Der står nemlig ikke noget
om i menuen hvor antennen er plaseret.

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-04-02 21:45

> [...]
> Altså jeg vil se i hvilke retninger strållingen er kraftigst. Grundet, at
> jeg vil vide hvor jeg kan få den bedste dækning. Der står nemlig ikke

Hejsa!

Kig på http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=208040 så finder du en
liste over de forskellige mobiltelefoner på markedet pt. og en SAR værdi.

Ericsson T65 har en SAR værdi på 0,98

Venlig Hilsen

Michael Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-04-02 21:54

"Michael Jensen" <michael-j@fjerndettetcool.dk> wrote in message

> Kig på http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=208040 så finder du en
> liste over de forskellige mobiltelefoner på markedet pt. og en SAR værdi.
>
> Ericsson T65 har en SAR værdi på 0,98

Tak,, det undre mig ikke med den høje værdig.. Det har nemlig været umugligt
for mig, endnu at finde ud af hvordan den udstråler... Da jeg synes den
udstråler meget ud til siden, fx hvis man sætter en finger på siden, sænkes
signalstyrken meget.

Fx på siden, kan man se en Nokia 3210. som ser god ud.. Den har jeg også
haft, den havde en rimelig god retningsbestemmelse på signalet... Fx, hvis
man stod et sted hvor der var meget dårlig dækning, og når man kender de
fleste masteplaseringer som jeg her,, kunne man nemt rette telefonen mod
masten...

med t65´eren føles det somom den er meget rundstrålende. ikke rigtigt nogen
retningsbestemmelse... Men du ved ikke hvor jeg kan se mere detaljerede
oplysninger, hvor man kan se grafer og såvidere om telefonens stråling?

Fra : GrillBiller

Dato : 06-04-02 21:45

Jeg fandt lige denne "Gamle" Nyhed:
http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?id=2981

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-04-02 22:21

"GrillBiller" <cool@grafisk.dk> wrote in message
> Jeg fandt lige denne "Gamle" Nyhed:
> http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?id=2981

Hehe:

http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?id=3291

Ja, der er jo forskel på, hvor meget man bliver påvirket...

For mange år siden, efterhånden.

Prøvede jeg en 8 Watt´s GSM 900 satan,,, jeg fik totalhurtigt åndt i
hovedet... Da jeg var 0,5-1 meter fra antennen, og samtalen varede ikke et
minut

Fra : Nick

Dato : 06-04-02 22:25

> [...]
> Prøvede jeg en 8 Watt´s GSM 900 satan,,, jeg fik totalhurtigt åndt i
> hovedet... Da jeg var 0,5-1 meter fra antennen, og samtalen varede ikke et

Jeg har da set nogle ret niftige 10 og 20 watt repeatere, man kan købe i
Korea... Ville ellers være ret cool at have i hytten, når man bor ude på
landet.

/Nick

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-04-02 22:50

"Nick" <nicklas_keller@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har da set nogle ret niftige 10 og 20 watt repeatere, man kan købe i
> Korea... Ville ellers være ret cool at have i hytten, når man bor ude på
> landet.

Tjaa E T65 har svjv ikke antennetilslutning. Men ellers er det da bare at
smække en retningsbestemt GSM-900 antenne op på taget.

Fra : Nick

Dato : 07-04-02 07:25

> "Nick" <nicklas_keller@hotmail.com> wrote in message

> Tjaa E T65 har svjv ikke antennetilslutning. Men ellers er det da bare at
> smække en retningsbestemt GSM-900 antenne op på taget.

Trådløse repeatere. Smæk den op på taget, hiv et strømkabel ned og sæt dig i
divaneseren og blæs signalet til Finland... Næsten.

/Nick