Massive (Attack)
Fra : QuickMic

Dato : 06-04-02 21:35

Jeg så her til aften på VH1 videoen til "Unfinished sympathy" med Massive
Attack. Men på skiltet stod der bare -Massive-.......? Husker jeg forkert
mht. deres navn, eller har de taget navneforandring med tilbagevirkende
kraft måske pga. 11. september?

Anyone....?

QM

Fra : Torben Larsen

Dato : 06-04-02 21:54

"QuickMic" <quickmic@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Attack. Men på skiltet stod der bare -Massive-.......? Husker jeg forkert
> mht. deres navn, eller har de taget navneforandring med tilbagevirkende

Der var vist noget ballade med navnet Massive Attack, da Blue Lines udkom.
Jeg husker ikke helt, men det kan meget vel være da Golfkrigen startede, så
blev film og andet med henvisninger til krig censureret - som det jo gør den
dag i dag !
Jeg husker i hvert fald, at Attack delen af navnet blev klistret over på 2.
oplaget af LP'en (og CD'en vel også).
Og sådan kan de vel blive ved med at hedde hhv. det ene og det andet, alt
efter om vi nu er i krig eller ej - sørgeligt :(
--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Peter G.

Dato : 06-04-02 22:16

In article <3caf5b51$0$68714$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, QuickMic
<quickmic@mail.dk> wrote...
> [...]
> Attack. Men på skiltet stod der bare -Massive-.......? Husker jeg forkert
> mht. deres navn, eller har de taget navneforandring med tilbagevirkende

Jep: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bpnex97i7krat~C

..."Finally, in 1991 Massive Attack issued their debut LP, Blue Lines;
while by no means a huge commercial success, the record was met with
major critical praise, and was dubbed an instant classic in many
quarters. Nelson, featured on many of the album's most memorable tracks,
exited for a solo career soon after, and the group then confusingly
changed their name to simply "Massive" to avoid any implication of
approval for the U.N.'s policy towards Iraq; in the wake of the
disastrous U.S. tour that followed, many were quick to write the band off
right then and there.

After a three-year layoff, Massive Attack — their full name now properly
reinstated — resurfaced with Protection.."

NP: Sheryl Crow - Lucky Kid
("I wanna turn into a Corvette, I wanna drive you outta your mind")

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Christian Paulsen

Dato : 07-04-02 07:52

>Husker jeg forkert
> mht. deres navn, eller har de taget navneforandring med tilbagevirkende
> kraft måske pga. 11. september?
>
> Anyone....?

Jeg undrede mig også over det forleden dag på MTV(samme selskab som VH-1) da
de sendte musikvideoen "Karma...". Men jeg tror at MTV/VH-1 fra deres
amerikanske moderselskab er blevet bedt om at påpasselige med
kunstnere/grupper hvis navne kan have med krig at gøre. Specielt med
baggrund i 11. september men også i USA´s krig i Afghanistan og måske også
den tilspidsede situation i Israel.
Derfor plukker man f. eks. "Attack" af Massive. Men har bandet i øvrigt
givet dem lov? Det er jeg da ikke sikker på.

/christian p