visnesyge i klematis
Fra : Astrid nielsen

Dato : 06-04-02 20:26

Et par at vore klematis var sidste sommer angrebet af visnesyge, men holdt
dog livet. Jeg har noget svovlkalk stående. Det skulle efter sigende virke
mod svamp i roser, men hvordan/hvornår bruges det, og kan man gøre noget
lignende ved sine klematis?

Venlig hilsen
Astrid Vest

Fra : Søren Solhøj

Dato : 06-04-02 22:05

"Astrid nielsen" <astrid.vest@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mod svamp i roser, men hvordan/hvornår bruges det, og kan man gøre noget

Vi fik at vide i en planteskole, at den skulle klippes helt og at vi skulle
bruge atomon i vandet til at fjerne visnesygen, Det gjorde vi så, og vi har
ikke haft det siden. Det er 3 år siden. Nu gør vi det, at vi hver 3 - 4 gang
vi vander, så kommer vi en sjat atomon i vandet..

Søren

Fra : Astrid nielsen

Dato : 08-04-02 21:31

Er det rigtigt forstået, at du blot vander med det? Det skal altså ikke
sprøjtes ud over bladene for at virkning opnås?

Det lyder tillokkende nemt. Atamonen har jeg jo alligevel på lager.

Venlig hilsen
Astrid Vest

Fra : Søren Solhøj

Dato : 08-04-02 22:09

Efter hvad vi fik at vide dengang, så kommer visnesygen fra roden af, det er
derfor at man bare skal vande det ud. Ja det er nemt og billigt, og det
virker.

Mvh Søren