nVidia-driver 28.32 > rykker den?
Fra : Martin K

Dato : 06-04-02 18:12

Hej Gruppe

Jeg har netop opdateret min gfx-kort driver fra 23.11 til 28.32. Derefter
kørte jeg en test med 3D Mark 2001 SE. Her fik jeg en forbedring på næsten
750 point på et driverskift (fra 3256 til 3997). Er det ikke lidt vildt
eller hva'? Hvad er normalt? Og kan man evt mase lidt flere point ud af mit
system?

Dyret:
- Asus A7A266-E motherboard (Award bios release 1009)
- AMD Athlon XP 1700@1466
- CoolerMaster køler model: DP5-6I11A
- Chaintech GeForce 2 Ti 64 DDR TV
- 256 Mb PC133 SD-Ram
- Seagate Barracuda ATA IV 60 Gb 7.200 Rpm
- RUBYtech netkort
- AOpen miditower
- AOpen 56x CD-Rom
- Sony Floppy
- Pabst kabinetkøler (8 x 8 cm)

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 06-04-02 18:53

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message

> Hvad er normalt? Og kan man evt mase lidt flere point > ud af mit
> system?

Du kan prøve at sammenligne dit system med tilsvarende på www.madonion.com
.. Har selv et Hercules 3D Prophet II Ti, som er OC'ed til 275 core og 460
RAM speed. Det giver 5140 med følgende system:

XP1600+@1400MHz
Epox 8KHA+
Nvidia 28.32
512MB Kingston PC2100 DDR

M.v.h.

Fra : H3nrik V!

Dato : 07-04-02 13:21

> [...]
> 750 point på et driverskift (fra 3256 til 3997). Er det ikke lidt vildt
> eller hva'? Hvad er normalt? Og kan man evt mase lidt flere point ud af

Ja, det er meget normalt at få sådan et boost, men test lige engang om
skidtet er stabilt, f.eks. med en 10x loop af 3DMark, jeg kan personligt
ikke få noget over 21.83 til at køre stabilt...!

/H3nrik!

Fra : Martin K

Dato : 07-04-02 16:14

H3nrik V! wrote:
> [...]
> skidtet er stabilt, f.eks. med en 10x loop af 3DMark, jeg kan
> personligt ikke få noget over 21.83 til at køre stabilt...!

Det var den desværre ikke Så jeg måtte gå tilbage til 23.11, hvilket
resulterede i at denne også var ustabil ;..o( Skidtet kører egentlig fint
nok, men når man eksempelvis spiller f1 2001 opfører grafikken sig ganske
mærkeligt, og græs mv. 'flyder' ud over asfalten. Pis.... jeg håber jeg får
det til at virke. Har læst i en tidligere tråd at man kunne fjerne en driver
med NVmax, hvor finder jeg denne?

--
Martin K

Fra : Óðin

Dato : 07-04-02 20:26

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var den desværre ikke Så jeg måtte gå tilbage til 23.11, hvilket
> resulterede i at denne også var ustabil

Husk at afinstallere 28.32 fuldstændig, f.eks. med NVMax
http://www.nvmax.com. Efter en vellykket komplet afinstallering af driverne,
skal der KUN være to filer gældende inde i egenskaber for skærm -->
indstillinger --> avanceret --> kort --> egenskaber --> driver -->
driverdetaljer. Disse to filer er dem, som winxp, som er det eneste OS jeg
lige kan huske her, bruger, og det er nvidia version 12.40. Hvis du bare har
installeret 23.11 oveni, vil nogle af de "gamle" 28.32-filer måske stadig
være gældende.

Mvh.

/Óðin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-04-02 14:17

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev:
> Har læst i en tidligere tråd at man kunne fjerne en driver
> med NVmax, hvor finder jeg denne?

Jeg mener den findes på www.tweakup.dk ellers søg efter
den på www.google.com med ordene download+nvmax

/Mikael

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 07-04-02 18:43

> Ja, det er meget normalt at få sådan et boost, men test lige engang om
> skidtet er stabilt, f.eks. med en 10x loop af 3DMark, jeg kan personligt
> ikke få noget over 21.83 til at køre stabilt...!

Det ku jeg heller ikke, men 28.32 spiller bare. Jeg er helt glad for at
valgte at give den en chance :)

Fra : Martin K

Dato : 07-04-02 19:36

Søren 'Mufoxe' Lund Jensen wrote:

> Det ku jeg heller ikke, men 28.32 spiller bare. Jeg er helt glad for
> at valgte at give den en chance :)

Det gør min også nu, hvis bare man kører F1 2001 i 16bit farver. Så er der
ikke noget problem. Efter nærmere efterforskning fandt jeg ud af at
23.11'eren gjorde det samme. Men efter det gode 3D Mark resultat mente jeg
at jeg lige så godt kunne sætte den op til 32 bit. Derfor troede jeg det var
driveren det var glat med, men det var det ikke - fejl 40 28.32 spiller
bare her...

--
Martin K