Ud skrivning af access database
Fra : Heino Randa

Dato : 31-01-01 23:54

Jeg har en access database med følgene felter

Navn = txtnavn.text
tlf = txtflt.text
email = txtemail.text

hvordan kan jeg udskrive det sådan at det står lige under hinanden jeg kan
ikke bruge tab; da det kommer an på længden på text feltet.
skulle se sådan ud:_

jesper 88888888 jesper@mail.dk
frode 77777777 frode@mail.dk
ib 66666666 ib@mail.dk

når jeg udskrive det se det sådan ud

jesper 88888888 jesper@mail.dk
frode 77777777 frode@mail.dk
ib 66666666 ib@mail.dk

er der nogle der kan hjælpe mig skrive til mig på heino.randa@mail.tele.dk
eller i NG

Håber på hjælp

Fra : Jojje

Dato : 01-02-01 15:01

Bruk en "Mono" tekstfont.
Hilsen Jojje

Fra : Jens Andersen

Dato : 01-02-01 17:24

Hvad med

Dim navn As String
navn = Left$(Text1.Text & Space(30), 30)

Så bliver alle strenge 30 tegn lange også en med kun ét tegn.

Men det fylder selvfølgelig med alle de blanktegn !!!

Roser sendes til
til@infojens.dk

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 02-02-01 11:05

"Jens Andersen" <til@infojens.dk> skrev i melding news:95c2gj$24e$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
>
> Så bliver alle strenge 30 tegn lange også en med kun ét tegn.
>
> Men det fylder selvfølgelig med alle de blanktegn !!!

ja, eller bruke Printer.CurrentX property'en.

Printer.ScaleMode = vbCentimeters
Printer.Print Navn;
Printer.CurrentX = 5
Printer.Print Tlf;
Printer.CurrentX = 10
Printer.Print Email
Printer.EndDoc

Bemerk "semikolon" på de to første print-linjene for å forhindre "linjeskift".

Snutten

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 07-02-01 20:19

lige hvad jeg kunne bruge, jeg udskriver fra en listviev

jeg sætter nogle variabler med verdier for, hvor kollonnerne skal begynde,
så kan man ydereligerer måle på antal af karekter og sætte variablerne der
efter.

Private Sub Print_Click()
Dim kol1, kol2, kol3, kol4 As String
kol1 = 2 'afstand i cm fra venstre side af Papiret
kol2 = 4
kol3 = 7
kol4 = 17
Printer.CurrentY = 2 'afstand i cm fra toppen af Papiret
Dim count As Integer
For count = 1 To ListView1.ListItems.count
ListView1.ListItems(count).Selected = True
Printer.FontSize = 12
Printer.ScaleMode = vbCentimeters
Printer.CurrentX = kol1
Printer.Print ListView1.SelectedItem; 'Navn
Printer.CurrentX = kol2
Printer.Print ListView1.SelectedItem.SubItems(1); 'Adresse
Printer.CurrentX = kol3
Printer.Print ListView1.SelectedItem.SubItems(2); 'PostNummer
Printer.CurrentX = kol4
Printer.Print ListView1.SelectedItem.SubItems(2); 'Bynavn
Next
Printer.EndDoc
End Sub