Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
gf3ti200 vs gf4ti4200
Fra : Kristian Espensen

Dato : 06-04-02 17:26

Hej allesammen

Jeg skal til at opgradere mit grafikkort og er kommet frem til at det enten
skal være et geforce 3 ti200 med 64 mb ddr ram eller et geforce 4 ti 4200
med 64 mb ddr ram. Jeg har kigget på et Asus 8200 t2 Pure, som kan fås til
omkring 1400 kr.. Er det nogen af jer som har erfaring med dette kort,
specielt med henblik på oc?

Eller skal jeg hellere vente til g4ti4200 kommer om ca. tre uger til omkring
2000 kr. Jeg har læst et par previews, og jeg må sige at det ser lovende ud.
I de nyeste spil yder det på højde med g3ti500, og det på forventes at yde
en del bedre når spillene for alvor begynder at anvende directX8.

Et andet dilema er min maskine, som ikke er det største monster:

Soltek kv75 (fsb 100 mhz)

384 mb SD ram PC133

Amd Athlon t-bird 700 mhz

Segate 40 gb 7200 rpm

Segate 20 gb 52000 rpm

Mit nuværende grafikkort: Creative geforce2 GTS 32 mb DDR-ram

Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 17-04-02 12:07

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> wrote in

> [...]
> som kan fås til omkring 1400 kr.. Er det nogen af jer som har erfaring
> med dette kort, specielt med henblik på oc?

jeg kørte vist stabilt i 3DMark2001 med Asus 8200 t2 Pure på ca. 230/500,
men prøv dig frem...

Fra : Óðin

Dato : 17-04-02 14:10

"--=(WarLock)=--" <no_my@email.com> skrev i en meddelelse
> "Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> wrote in

Fås Ti4200 ikke kun med 128 MB DDR RAM ?

Jeg vil helt klart anbefale et GF4 Ti4200.

/Óðin

Fra : Thomas Hjort

Dato : 17-04-02 15:45

"Óðin" <grynheim@online.no> skrev i en meddelelse

> Fås Ti4200 ikke kun med 128 MB DDR RAM ?
>
> Jeg vil helt klart anbefale et GF4 Ti4200.

Jeg har læst at GF4 skodder i forhold til 3'eren.

Mvh Thomas

Fra : [9000] Søren

Dato : 17-04-02 16:04

> Jeg har læst at GF4 skodder i forhold til 3'eren.

Mon ikke det er MX-kortene du har læst om...

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 25-04-02 15:39

MX'erne har ikke Vertex Shader bare for at nævne én ting...
og de er generelt vist langsomere...

Fra : [9000] Søren

Dato : 17-04-02 16:04