Flytte til Malmø og få råd til MC'en
Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-04-02 16:44

Det er svært at få noget at bo i, i Kbh medmindre man er millionær. Og når
min tjenestebolig her i nyboder ryger, skal jeg finde noget andet at bo i.
Og hvis jeg skal købe en lejlighed på 70 kvadrat meter til 1,5 eller
lignende har jeg jo ikke råd til MC og det ville jo være en katastrofe.
Men lejligheder er billige i Sverige og så kan man jo købe en MC på svenske
plader. Eller kan man? er der nogen der kender reglerne for det?
En MC på svenske plader er jo sindsygt billig i forhold til en tilsvarende
på danske.
Så mangler man bare at de får fjernet broafgiften så ville det være perfekt.
Selvom jeg selvfølgelig helst blev i DK, men det er jo lidt ligesom man bare
ta'r til Sverige for at sove og glo TV :)

Mvh Thomas

Fra : james

Dato : 07-04-02 08:38

> Men lejligheder er billige i Sverige og så kan man jo købe en MC på svenske
> plader. Eller kan man? er der nogen der kender reglerne for det?

Det er korrekt. Du kan bo i Sverige og arbejde i DK uden problem. Du kan også
købe de billige svenske MCer og biler, betale mindre i skat og spare på
huslejen. Det har undret mig i årevis hvorfor 1/2 delen af de Sjællandske
MCister ikke havde adressen i Sverige....

Lidt afhængig af hvor du arbejder, kan det være interessant med Hälsingborg og
færge-forbindelsen over også. Priserne i Malmø er steget meget de sidste år pga
broen. Bare man havde købt derover for 3 år siden...en 10 lejligheder el lign!

God tur!

-james

Fra : Thomas Hjort

Dato : 07-04-02 10:40

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
år pga
> broen. Bare man havde købt derover for 3 år siden...en 10 lejligheder el

Det er noget med at de færger til Helsingborg går meget tit fra kbh? Så
undgår man jo også køreturen over broen.

Mvh Thomas

Fra : Anders Hal

Dato : 07-04-02 20:46

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Det er noget med at de færger til Helsingborg går meget tit fra kbh? Så
> undgår man jo også køreturen over broen.

Hvis man bor i Malmö og arbejder i Kbh.tror jeg ikke det er en fordel at
tage færgen.
Malmö -> Helsingborg: 40-50km.
Helsingborg -> Helsingør: 20 minutter.
Helsingør -> København: 30km.

70-80km + 20 minutter med færgen.

Færgerne går 2 - 3 gange i timen...

// Hal

Fra : Armand

Dato : 07-04-02 23:31

> [...]
skat
> og spare på huslejen.
> Det har undret mig i årevis hvorfor 1/2 delen af de Sjællandske

Der er nu et problem ved at være dansker med arbejde i DK og bopæl
"hinsidan"/"drüber", og det er netop myndighedernes misundelse af ens
billige køretøj!
Omkring Øresundsforbindelsens åbning var emnet meget hot, og en dansker
trådte frem i TV-avisen med sin løsning:
Han havde købt to biler til familien til mindre end én havde kostet da
de boede i DK, og til daglig tog han flyvebåden over (hvilket dog er en
saga nu; men tilgengæld kører toget så til pendler-priser lige ind midt
i KBH) og havde sin svenske bil stående herovre. Dette går dog ikke i
længden, hvorfor det var meget praktisk at familien nu havde to biler,
som jævnligt blev byttet rundt for at tilfredsstille T&S

--
Armand.

Fra : Frank

Dato : 08-04-02 11:42

"james" <airthy@post5.tele.dk> wrote in message

Det har undret mig i årevis hvorfor 1/2 delen af de Sjællandske
> MCister ikke havde adressen i Sverige....

Hmmmm...... Siger du ikke også dermed at halvdelen HAR ?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-04-02 09:53

[Beklager jeg poster via Win-Telnet saa jeg mangler fxe (aeoeaa)]

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> writes:

> [...]
> Men lejligheder er billige i Sverige og så kan man jo købe en MC på svenske
> plader. Eller kan man? er der nogen der kender reglerne for det?

Ja. For jeg har _gjort_ det. Jeg bor nu i Malmoe.

Kravet er at du skal emmigrere til Sverige. Saelg/opsig din bolig her
i Danmark, og meld flytning til Sverige (naar du har fundet noget at bo i).

Jeg bor selv i en 69kvm 3v lejlighed til ~4200SEK pro maaned. Og saa
er den blot 10min koersel fra broen.

Drop mig en mail hvis du vil vide mere.

> En MC på svenske plader er jo sindsygt billig i forhold til en tilsvarende
> på danske.

Tjau. En R1 '02 for 130SEK (~110DKK) istedet for 230K *floejte floejte*

Men husk du boer overveje en bil ogsaa - turen over broen i en januar
vinterstorm paa to hjul er ikke saa sjov.

Kai, exildansker (igen)
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : Thomas Hjort

Dato : 07-04-02 10:38

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@vitesse.com> skrev i en meddelelse

> [...]
i).

> Jeg bor selv i en 69kvm 3v lejlighed til ~4200SEK pro maaned. Og saa

Din mailafresse er hermed gemt !

> Tjau. En R1 '02 for 130SEK (~110DKK) istedet for 230K *floejte floejte*

Wauw

> Men husk du boer overveje en bil ogsaa - turen over broen i en januar
> vinterstorm paa to hjul er ikke saa sjov.

Det kan jeg forestille mig. Men til den husleje kan man jo også få råd til
en billig bil og en fed kværn !

Mvh Thomas