Honda CB500F 1975
Fra : Ivan Nielsen

Dato : 06-04-02 15:53

Hej NG

Har for nylig indkøbt ovennævnte model. Af en eller anden grund manglede den
stang som går fra koblingsarmen i motorens venstre side gennem en aksel til
motorens højre side og udløser koblingen. Forhandleren kan ikke skaffe den
originalt. Jeg fandt en stang på en gammel geringssav, som passede i
diameteren, og så kom jeg da ud at køre. Men jeg har stadig lidt drillerier
med at justere koblingen. Når jeg har kørt 20-30 km må jeg justere koblingen
på ny da den ikke kan koble ud. Jeg tror at problemet er at jeg jo ikke
kender den rette længde på den der stang.

Er der nogen i gruppen der tilfældigvis har sådan en motor adskilt (man skal
have motordækslet af i venstre side) og ville så være så venlig at måle den
nøjagtige længde og diameter ville jeg være meget taknemmelig for at modtage
disse oplysninger.

PS! Er der nogen der har gode erfaringer med en forhandler der gider gøre
sig ulejlighed med at skaffe reservedele der ikke lige er på hylden? Og
hvordan fungerer det hos David Silver Spares - lev. tid - fragtomk. -
moms - told

Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
55739045 - 21646348
Mail ivan@kloge.dk
www.kloge.dk

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 06-04-02 16:10

> motorens højre side og udløser koblingen. Forhandleren kan ikke skaffe den
> originalt. Jeg fandt en stang på en gammel geringssav, som passede i

Hej du.

Nu bor du godt nok i næstved, men prøv at kontakte Klavs fra Agusta MC på
39678231.
Han bor i København, men han sender vist gerne. Han er danmarks Honda guru,
og har altid en masse stumper liggende.

PS. Vær forsigtig når du fortæller ham du har hjemmelavet en koblingsarm
selv, han kan godt flippe ud over den slags, men det må man leve lidt med

/Kenneth

Fra : palle jarnbak

Dato : 06-04-02 20:42

Ivan Nielsen wrote:

> [...]
> på ny da den ikke kan koble ud. Jeg tror at problemet er at jeg jo ikke
> kender den rette længde på den der stang.

Har du husket at montere kuglen også for ellers vil du jo nok slide stangen
kortere
for hver gang du kopler ud.
Hej Palle

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 06-04-02 21:38

Ja jeg har monteret en kugle. Jeg så i reservedelskataloget at der var en
kugle inderst ved koblingen. Men jeg kan forestille mig at stangen alligevel
kommer til at rotere - den ligger jo inde i en gearaksel som roterer. Derved
kommer der nok som du skriver nogen slidtage i den anden ende. Stangen jeg
brugte er af et halvdårligt blødt materiale som jeg lige havde liggende. Men
jeg håber at jeg med de rette dimensioner kan få en dygtig håndværker til at
dreje en til mig i en ordentlig kvalitet.

Tak

Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
55739045 - 21646348
Mail ivan@kloge.dk
www.kloge.dk

Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 06-04-02 23:01

Prøv eventuelt Taastrup Motorcykler - De roder kun med Hondaer - Jeg er
sikker på at de kan løse dit problem - Kør derop og vis dem cyklen, så er
jeg sikker på at du har fænget deres interesse!

Lars Mikkelsen
BMW K100RS
tidligere Honda CB500R og CB 500K (1978)

Fra : Armand

Dato : 08-04-02 00:13

Prøv forøvrigt hos ham CB-ophuggeren fra Odense som jeg fik nummeret på
ved stumpemarkedet i Fredericia:
65938604 - Søren!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 06-04-02 18:27

> [...]
> Når jeg har kørt 20-30 km må jeg justere koblingen på ny da den ikke
> kan koble ud. Jeg tror at problemet er at jeg jo ikke kender den rette

Jeg er bange for at problemet er at det brugte materiale ikke er hærdet,
hvorved det vejnes ud i enden og derfor også bliver kortere!
Derved at stangen så bliver tykkere inde midt i motoren kan hurtigt gå
hen og blive kritisk, derved at du risikerer ikke at kunne få den ud
igen =

Forsøg derfor straks at få den ud for at besigtige skaderne!!!!

> [...]
at
> måle den nøjagtige længde og diameter ville jeg være meget aknemmelig

Mangler at finde min skydelære et sted for at kunne måle min!
Det er omend meget sandsynligt at man bl.a. hos en værktøjsmager, vil
kunne finde et tilsvarende emne!

> hvordan fungerer det hos David Silver Spares - lev. tid - fragtomk. -
> moms - told

De der har brugt DSS, har været tilfredse med pris og levering!
Men jeg mener at jeg i tidligere snak om emnet undersøgte muligheden ved
DSS, og fik negativt resultat
Prøv dog selv!
Forhør dig evt. pr. mail, eftersom at de kan være vidende om hvilken på
lager der alternativt måtte kunne bruges!

--
Armand
(Hvis stump i kælderen måske ligefrem er til salg; men med de problemer