MC-kørekort
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 06-04-02 15:39

Hej,

Hvad er den normale minimumspris for et MC-kørekort (med de af loven
krævede lektioner), når man har til bil i forvejen?

Findes der evt. weekend-kurser e.lign.?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-04-02 16:44

> Hvad er den normale minimumspris for et MC-kørekort (med de af loven
> krævede lektioner), når man har til bil i forvejen?
> Findes der evt. weekend-kurser e.lign.?

Jeg har hørt priser nede omkring 6500,-.
Mht. det sidste, så kan det nok ikke lade sig gøre, da undervisningen skal
strække sig over mindst 14 individuelle dage iflg. de nye regler.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ole :-\)

Dato : 06-04-02 16:48

Rasmus Nielsen skrev

> Hvad er den normale minimumspris for et MC-kørekort (med de af loven
> krævede lektioner), når man har til bil i forvejen?

Mon ikke det er lettere at spørge din(e) lokal(e) kørelærer(e)? Det er jo
prisforskelle i landet, ofte billigere på landet.

> Findes der evt. weekend-kurser e.lign.?

Ja.

Venlig hilsen

Ole

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 06-04-02 17:16

> Mon ikke det er lettere at spørge din(e) lokal(e) kørelærer(e)? Det er jo
> prisforskelle i landet, ofte billigere på landet.

det er så den modsatte erfaring jeg har fra vestlolland, pga.
indbyrdes aftaler ( som selvfølgelig ikke findes ) og manglende
konkurrence så er priserne omkring nakskov ca. 30% højere.
en bil-time koster ca. 355,-
mvh
bo thomsen

Fra : Ole :-\)

Dato : 06-04-02 18:38

Bo Thomsen, skrev

> [...]
> indbyrdes aftaler ( som selvfølgelig ikke findes ) og manglende
> konkurrence så er priserne omkring nakskov ca. 30% højere.

Spændende. Her i omegnen af Odense er det billegere at tage kørekort end i
Centrum.

Venlig hilsen

Ole

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 06-04-02 19:55

> Spændende. Her i omegnen af Odense er det billegere at tage kørekort end i
> Centrum.

Jeg tog mit for 7800,- (i år), til bil, for alt det krævede i en køreskole
midt i centrum i Odense...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : iMok

Dato : 06-04-02 18:09

d. 6-4-2002 15:38 skrev Rasmus om kortpriser:

> Hvad er den normale minimumspris for et MC-kørekort (med de af loven
> krævede lektioner), når man har til bil i forvejen?
jeg gætter på 6-7k hvis du er heldig, og ellers 9-10k
bil-kortet reducerer kun 2 af dine gadetimer, og vel at mærke kun hvis det
er taget indenfor de sidste 2 år.

> Findes der evt. weekend-kurser e.lign.?
loven kræver SVJH at undervisningen strækker sig over et minimum på 14 dage.
Udover det kan du f.eks. ikke booke en praktisk prøve uden at have bestået
den teoretiske, og ikke tage teoretisk uden at have haft et bestemt antal
timer teori/kravlegård/praktisk, så regn med noget ventetid der også... :/

I mit tilfælde (Vejle, sidste sommer, kørte glat igennem) tog det det meste
af 2 måneder og kostede 9,5k.

Surt show, men det er jo bare med at komme igang... -jo før jo bedre

held & lykke med det,

imko

Fra : Thomas

Dato : 07-04-02 10:52

"iMok" <imko_heijkoop@dskd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> timer teori/kravlegård/praktisk, så regn med noget ventetid der også... :/

Det er korrekt.

> I mit tilfælde (Vejle, sidste sommer, kørte glat igennem) tog det det
meste
> af 2 måneder og kostede 9,5k.

OKay. Så er det heldigvis noget billigere i Aalborg.
De fleste giver en del rabat hvis man tager til MC og Bil på samme tid.
Men de nye regler siger vist også at selv om du har haft teorien til bil, så
er det hele baduljen om til mc igen, selv om det
kun er en måned siden.

Jeg måtte slippe 6000kr for mit til MC, og 8500 til bil!

> Surt show, men det er jo bare med at komme igang... -jo før jo bedre
Jeps, det siger jeg også. Starter imorgen!

> held & lykke med det,
>
> imko
/Thomas