Problemer med vandvarmer
Fra : .Kody

Dato : 06-04-02 15:58

Hejsa

Jeg har udskiftet min gamle utætte vandvarmer (gemina Termix 20),
med en ny Termix 24 (ombygningsmodel).
På returløbet sidder en Danfoss AVTB 20-60, som er indstillet til 2,7m³/h
hvilket skulle give ca. 48-grader varmt vand.

Problemet er bare at det varme vand i hanen nu står og veksler ca. 10 grader
op og ned i et fast interval på ca. 3-4 sec.

Et andet problem er at vandet i blandingsbatteriet i bruseren (Oras optima)
er ca. 10 grader koldere end andre tapsteder i huset.

Burde der installeres en snavsfiler inden vandvarmeren?, jeg har gennemgået
mit
system, og det ser ikke ud til der var en i forbindelse med den gamle
vandvarmer,
men jeg døjer en del med rust i rørerne.

--
Venlig Hilsen

Martin Sørensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 07-04-02 13:29

<snip>
> men jeg døjer en del med rust i rørerne.
<snip>

Husk der er MEGET præcise regler for hvad der må være i kontakt med hvad når
det angår metaller i rør installationer.
Det er ikke "politiske" regler men simpel elektronegativitet (kemi, samme
princip som zinktærringsklodser på skibsskrog)
Overholder man ikke disse regler vil rørene ruste/tære op hurtigt.
Jeg må indrømme at jeg ikke kan huske dem, men mon ikke der er en herinde
der kan huske dem?

Thomas