nView Gf4 Ti4400 hjælp..
Fra : Peter Thornton

Dato : 06-04-02 15:41

Hej gruppe..

Mit ny indkøbte ASUS Gf4 Ti4400 ( som jeg er meget glad for) gør ikke helt
som jeg vil ha. Well det er egentligt nok WindowsXP der ikke gør som jeg vil
ha.

Jeg vil gerne ha mulighede for at kunne arbejde videre på min skærm mens jeg
ser film på fjernsynet. Men problemet er at Windows media player osv ikke
kan finde ud af og gå i full screen på den sekundære skærm (Tv'et).
Når jeg vælger full screen hopper mediaplayer over på den primære skærm.

Jeg benytteer mig af Windows indbyggede extend desktop funktion. Hvis jeg
bruger nvidias extend desktop funktion så kan jeg ikke få forskellig
opløsning på primær og sekundær. og det er jo lidt sygt og sidde or arbejde
med 800*600 på en 21"

Hvad faen er det jeg gør forkert..?

Mvh

Peter T

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-04-02 16:51

[posted and mailed]

"Peter Thornton" <Peter@NOSPAMThornton.dk> wrote in

> Hej gruppe..
>
> Hvad faen er det jeg gør forkert..?

Du skal bruge Overlay featuren for at køre fuldskærm på sekundær skærm
i stedet for kun at bruge nView menuen som du gør nu

Jeg har en GF4MX440 fra Asus og går "bare" ind i:

Display Properties->Settings->Advanced->nView - her klikker jeg på
detect displays, hvis boblerne er "greyed" og vælger derefter Clone.

Nview kører derefter det samme billede som du ser på monitoren over på
TV'et i enten 640x480, 800x600, eller 1024x768 - uafhængigt af din
skærmopløsning og refresh rate.

Derefter går jeg ind i:
Display Properties->Settings->Advanced->GeForce4 MX 440->Advanced-
>Additional Properties->Overlay Controls->Video Mirror Controls.

(Jeg sagde ikke det var logisk

Derinde vælger du Full screen device til Secondary display - og sætter
aspect ratio til Source.
Nu vil media player køre fuld skærm på sekundær display (TV) uanset at
det kører i normalt lille vindue på din desktop eller er minimeret.

Man kan også køre f.eks. OpenGL spil i et vindue på desktop, mens det
er fuldskærm på TVet - det overlay er nu ret smart.
Man kan også bruge Overlay med Extended desktop i stedet for Clone, men
det har jeg ikke prøvet endnu.

Jeg giver dig iøvrigt fuldstændig ret - der stod ikke en skid i min
manual til mit Asus kort om overlay og hvad det kunne bruges til.
Jeg måtte bruge et par timer på at finde ud af hvad de forskellige
indstillinger gjorde og hvorfor.

Nå, men nok brok fra min side, jeg vil tro at ovenstående også virker
for dig. God fornøjelse.

Flemming

Fra : EWarp

Dato : 07-04-02 14:03

"Peter Thornton" <Peter@NOSPAMThornton.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe..

Jeg har også lige købt det samme kort, men tvout kan jeg
ikke få til at virke. Gider du ikke skrive hvordan det skal sættes op?

MVH CP