De store metalnavne dør... :(
Fra : Kong Kent

Dato : 06-04-02 13:59

Først Fear Factory, så Megadeth og nu Cradle Of Filth... listen er lang og
uoverskuelig for os hard-core metal freakz.

Man må sige det er trist når tingene ikke går som de skal. For ikke så længe
siden døde Death's karismatiske leder, Chuck Schuldiner af kræft, og det
hænger stadig som en trist begivenhed i min metal-verden, men det bliver kun
værre når man hører om FF, Megadeth og COF...

Jeg personligt synes jo stadig at Sepulturas split i 1997 var en katastrofe,
og det bliver bare værre og værre. Ikke engang Metallica er det samme
længere (Jason Newsted er stoppet, og et album fra Metallica skal vi ikke
holde vejret efter).

Eneste støtter tilbage i toppen er Iron Maiden, AC/DC, Slayer og Pantera!
Lad os håbe de kan holde skidtet sammen, for jeg mangler stadig at se Iron
Maiden og Pantera :)

(nåede aldrig Megadeth... men fik heldigvis hilst pænt på Chuck tilbage i
1995!)

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 06-04-02 16:02

The weakest link "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>, dared to write this
anyway:

> [...]
>Maiden og Pantera :)
>
>(nåede aldrig Megadeth... men fik heldigvis hilst pænt på Chuck tilbage i

Op med humøret, deres Højhed. Ozzfest i Valbyhallen bliver noget at se
frem til.

Jeg nåede at se Megadeth som opvarmning til Iron Maiden. En af de mere
rutineprægede koncerter jeg har overværet.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 06-04-02 19:23

Thomas Lund Hansen <thomas@BACKSPACETHISbendejo.dk> wrote:

> Op med humøret, deres Højhed. Ozzfest i Valbyhallen bliver noget at se
> frem til.

Ja, jeg er i tvivl om jeg vil bruge 380 kr på det. Det er fandme mange
penge, når man har set Hellacopters(sagde mig ikke en disse) og Tool
(tilgengæld i orden, men jeg nedprioterede den oplevelse tilgengæld for
Stratovarius - det er jeg ikke ked af.)

Mon ikke den ærede Ozzy kommer forbi DK igen?

> Jeg nåede at se Megadeth som opvarmning til Iron Maiden. En af de mere
> rutineprægede koncerter jeg har overværet.

Hmm, jeg hader sådannogle koncerter. Så var IM forhåbentlig tændte? Den
sidste af den slags jeg har været til var staind i valby. Det var fandme
en flad omgang for 300 kr.

(Det var vist også et lidt andet klientel end til Slipknot )

anr

"Can't we have one meeting that doesn't end with us
digging up a corpse?"
-Mayor "Diamond" Joe Quimby

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 07-04-02 10:17

The weakest link anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen), dared
to write this anyway:

> [...]
>Stratovarius - det er jeg ikke ked af.)
>
>Mon ikke den ærede Ozzy kommer forbi DK igen?

Det skulle han da gerne når det nu er en Ozzfest der er arrangeret.

>Hmm, jeg hader sådannogle koncerter. Så var IM forhåbentlig tændte? Den
>sidste af den slags jeg har været til var staind i valby. Det var fandme
>en flad omgang for 300 kr.

IM var oppe at ringe. Bruce tæskede frem og tilbage og op og ned ad
lydtårnene.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 07-04-02 10:20

> [...]

> to write this anyway:

> Det skulle han da gerne når det nu er en Ozzfest der er arrangeret.

Jeg skrev jo netop at jeg ikke ville bruge 380 på 'kun' at se Ozzy.

> IM var oppe at ringe. Bruce tæskede frem og tilbage og op og ned ad
> lydtårnene.

Hehe. Den mand har seriøst brug for en guitar. På Roskilde havde han så
god tid(kan desværre ikke huske hvilket nummer det var under) at han
klatrede hele vejen op i toppen af Orange Scene, og stilte sig op på
toppen hvor han smed bukserne og moonede os alle. (Vel en 30-40000). Det
var stort!

anr

"A lifetime of working in a nuclear power plant has givin me a healty
green glow. And left me as impotent as a Nevada boxing commissioner."
-Montgomery Burns

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 07-04-02 11:20

Andreas N Rasmussen wrote:

> Mon ikke den ærede Ozzy kommer forbi DK igen?

Hmmm ... jeg ville ikke være sikker, hvis jeg var dig. Sidste gang var 7 år
siden, og jeg tvivler på at han holder 7 år igen.

Han (læs: $haron) har det med at nedprioritere Europa ... der er nok ikke så
mange penge i det.

Mvh,
Thomas

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 08-04-02 09:27

Jeg har kun set Megadeth to gange på Midtfyns. Der sparkede de i den grad
røv, og var både tændte og godt spillende... Show'et er dog ikke på min
koncert-top-3...

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : nikolaj borg

Dato : 08-04-02 10:42

"Betina og Claus Ellegaard Skytte" <bces@adslhome.dk> wrote in message
> Jeg har kun set Megadeth to gange på Midtfyns. Der sparkede de i den grad
> røv, og var både tændte og godt spillende... Show'et er dog ikke på min
> koncert-top-3...

Jeg så også Megadeth to gange på Midtfyn (95 og 97, mener jeg). Første gang
var kanonfed, anden gang var mere rutinepræget.

/Nikolaj

Fra : Mørch

Dato : 06-04-02 15:10

Ikke for at træde yderligere på din depression, men måske skulle du checke
dette ud: http://www.msanthrope.com/jamesmurphy/jm-update.htm

Mvh
_Moerch

....Og lad os håbe at han klare den!!!!!!!!

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 06-04-02 19:17

Kong Kent <kongkent@anarki.dk> wrote:

> Først Fear Factory, så Megadeth og nu Cradle Of Filth... listen er lang og
> uoverskuelig for os hard-core metal freakz.

Dammit jeg havde ikke hørt FF - hvad skete der med dem? Fik aldrig
oplevet dem.

> Jeg personligt synes jo stadig at Sepulturas split i 1997 var en katastrofe,
> og det bliver bare værre og værre.

Ved jeg nu ikke rigtig hvad jeg skal sige til - synes deres nyere
projekter lyder meget som det nyeste Sepultura. De var fede i de gamle
dage(hvor jeg ikke hørte metal.)

> Ikke engang Metallica er det samme
> længere (Jason Newsted er stoppet, og et album fra Metallica skal vi ikke
> holde vejret efter).

Har de ikke været siden '98. Ikke dermed ment at jeg synes deres nyere
(garage og s/m) har været dårligt, men det har jo ikke rigtigt været
'rigtige' albums vel? Ellers en skam for de ku sq stadig. (Live i '99,
det kan være jeg skal være glad for at have oplevet det. )

> Eneste støtter tilbage i toppen er Iron Maiden, AC/DC, Slayer og Pantera!
> Lad os håbe de kan holde skidtet sammen, for jeg mangler stadig at se Iron
> Maiden og Pantera :)

Iron Maiden var rigtig fedt på Roskilde, men var den ærede Bruce ikke
gået på 'orlov' igen, og laver nu solo igen? Udsætter nok deres næste
skive en anelse. Slayer skal jeg helt klart gå amok til igen på Roskilde
i år - det var for vildt på Vega sidste år!

AC/DC forstår jeg ikke folks jubel over.

Skylder Pantera os ikke en eropatour nu hvor de aflyste den sidste?
Håber at de smutter forbi lille Danmark.

> (nåede aldrig Megadeth... men fik heldigvis hilst pænt på Chuck tilbage i
> 1995!)

Me neither. Men var grunden ikke noget med hånden? Man kunne vel håbe at
de ville blive gendannet om noget tid.

Ellers ærgrer det mig også lidt at jeg ikke har fået hørt noget COF. Er
aldrig rigtig 'kommet ind til det', men ville da gerne opleve dem hvis
jeg fik chancen.

Nå men der er dog stadig ikke hel grund til at jeg graver mig ned. Det
ultimative liveband - jeg taler om Machine Head - ja kald mig bare hvad
i vil - er stadig bliver ufortrødent ved.

anr

"They treat you like dirt - but I'm better than dirt! Well, most kinds
of dirt. That storebought kind - it's packed with nutrients - I can't
compete with that."
-Moe Szyslak

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 07-04-02 11:24

Andreas N Rasmussen wrote:

> Dammit jeg havde ikke hørt FF - hvad skete der med dem? Fik aldrig
> oplevet dem.

Så vidt jeg ved, var Burton C. Bell (forsanger) uenig med bandets hårde linie. Han
mente vist at FF trængte til mere kommerciel anderkendelse i nu-metal sammenhæng.

Så alt i alt var det nok godt de stoppede ... det ville have været trist at se FF
falde i Linkin' Park/Limp Bizkit massen.

Jeg så FF to gange - en gang som opvarmning til Ozzy og en gang på Train i Århus.
Begge koncerter var rigtig fede.

Mvh,
Thomas

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 08-04-02 09:30

> Jeg så FF to gange - en gang som opvarmning til Ozzy og en gang på Train i
Århus.
> Begge koncerter var rigtig fede.

Var det dengang de også spillede på Rytmeposten? På touren efter 1. album?

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 08-04-02 09:42

> Var det dengang de også spillede på Rytmeposten? På touren efter 1. album?

Nej. Ved Ozzy opvarmning var det efter Demanufacture, og på Train var det for
ca. et år siden lige før Digimortal udkom.

Mvh,
Thomas

Fra : Kong Kent

Dato : 08-04-02 16:13

album?

> Nej. Ved Ozzy opvarmning var det efter Demanufacture, og på Train var det
for
> ca. et år siden lige før Digimortal udkom.

Og UHA!!! den koncert på Train sparkede røv. "Jeg har aldrig set noget
lignende..." :)

Burton C. Bell er måske ikke den mest karismatiske forsanger, men hold da
k*** manden kan synge/growle!

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 08-04-02 19:19

Kong Kent wrote:

> for
> Og UHA!!! den koncert på Train sparkede røv. "Jeg har aldrig set noget
> lignende..." :)

Ja, det var rigtig godt. I øvrigt har der været en hel del fede heavykoncerter
på Train de seneste par år. Dio i 2000 var f.eks. ret intens. Det er rart at
der er nogen, der gider arrangere disse koncerter i lille Århus.

> Burton C. Bell er måske ikke den mest karismatiske forsanger, men hold da
> k*** manden kan synge/growle!

Sjovt nok .... jeg synes han er blandt de mere karismatiske. Han har en fed
stemme, så lad os håbe han finder på noget ordentligt i fremtiden :)

Mvh,
Thomas

Fra : nikolaj borg

Dato : 08-04-02 19:24

"Thomas Daugaard" <no@spam.th> wrote in message
> [...]
at
> der er nogen, der gider arrangere disse koncerter i lille Århus.

Skægt nok synes jeg, at det er Voxhall der står for alle de fede koncerter
for tiden, og at Train er gået i stå. Størstedelen er sikre kort i jam-band
genren eller lignende ufarlige sager. Derudover dukker nogle af de tunge
gamle kæmper op, men den slags trækker ærligt talt ikke så meget i mig
længere. Metalgenren er ved at have udlevet sig selv, og sådan er det nu
engang. Det sker for alle genrer før eller siden.

/Nikolaj

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 08-04-02 19:42

nikolaj borg wrote:

> længere. Metalgenren er ved at have udlevet sig selv, og sådan er det nu
> engang. Det sker for alle genrer før eller siden.

Du er sikker på, at det ikke bare er dig, der er ved at blive for "gammel"? :)

Mvh,
Thomas

Fra : nikolaj borg

Dato : 08-04-02 19:54

> Du er sikker på, at det ikke bare er dig, der er ved at blive for
"gammel"? :)

Tjoh, eller er vokset fra den eller whatever. Men det er ikke just mit
indtryk, at den har fornyet sig på det sidste. Men det skal den måske heller
ikke? Kong Kent bemærker, at AC/DC fortsat er på toppen, og de er jo ikke
just genrens store fornyere - hvis de da overhovedet er metal.

/Nikolaj

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 09-04-02 08:25

nikolaj borg wrote:

> "gammel"? :)
> Tjoh, eller er vokset fra den eller whatever.

Åååh, nej.

> Men det er ikke just mit
> indtryk, at den har fornyet sig på det sidste.

Det kommer nok an på, hvilke bands man følger med. Det er skam muligt at finde
nogle stykker som udvikler sig hele tiden

> Men det skal den måske heller
> ikke? Kong Kent bemærker, at AC/DC fortsat er på toppen, og de er jo ikke
> just genrens store fornyere - hvis de da overhovedet er metal.

Jeg ville slet ikke kalde AC/DC for metal. Nærmere rock'n'roll. De fornyer sig
ikke, nej, men faktisk synes jeg en gang imellem at det er rart at der er nogle
bands, som er sådan. Nu er jeg ikke vild med AC/DC men Iron Maiden er i min
mening fede, selvom de ikke udvikler sig særlig meget. If it ain't broken, don't
fix it :)

Mvh,
Thomas

Fra : N/A

Dato : 08-04-02 23:05

Fra : nikolaj borg

Dato : 08-04-02 23:05

"Thomas Lund Hansen" <thomas@BACKSPACETHISbendejo.dk> wrote in message

> Det er sgu da ellers noget af et postulat i disse tider, hvor nu-metal
> er begyndt at blive spillet i den ellers så metal-sky DR.

pop-lort. Det har nada med metal at gøre. Råbe-rock er nok den bedste
betegnelse.

> Hvis udlevet betyder at man ikke er med på tjeklisten, så vil jeg
> nærmest betragte det som et kvalitetsstempel.

Øh, det forstår jeg ikke helt. Jeg taler ikke om trends, men om musikalsk
kvalitet. Og jeg er ikke stødt på så meget nyskabende fra den front på det
seneste, særligt ikke fra band som AC/DC og Iron Maiden, som Kong Kent
nævner.

/Nikolaj

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 09-04-02 07:08

nikolaj borg <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote:

> "Thomas Lund Hansen" <thomas@BACKSPACETHISbendejo.dk> wrote in message

> pop-lort. Det har nada med metal at gøre. Råbe-rock er nok den bedste
> betegnelse.

Amen.

anr

"Jesus must be spinning in his grave."
-Barney Gumble

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 09-04-02 17:07

The weakest link "nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk>, dared to write
this anyway:

>pop-lort. Det har nada med metal at gøre. Råbe-rock er nok den bedste
>betegnelse.

ok

> [...]
>kvalitet. Og jeg er ikke stødt på så meget nyskabende fra den front på det
>seneste, særligt ikke fra band som AC/DC og Iron Maiden, som Kong Kent

Og gud-ske-tak-og-lov-for-det. Jeg tror både AC/DC og IM vil få med
deres utrolig trofaste fanskare, hvis de begyndte at tage rappere
eller andet lort med. At være tro mod sin genre vil jeg kalde
musikalsk kvalitet.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 09-04-02 09:10

Metalgenren er ved at have udlevet sig selv, og sådan er det nu
> engang. Det sker for alle genrer før eller siden.
>
> /Nikolaj

***
Jeg kunne ikke være mere uenig!! Jeg mener at scenen lever i bedste
velgående, men at de store (gamle) navne går hen og lægger stiller træskoene
er der ikke noget at sige til... En del af dem har spillet det samme i 20-30
år...

Men der er stadig "nye" navne på vej, også store, fede ting, som f.ex. Iced
Earth, Nightwish(Der dog nok snart mister sin kvindlige sanger), In Extremo,
Children Of Bodom, Laguna Coil etc.

Og der er jo stadig nogle af de gamle, der lever og har det godt: King
Daimond/Mercyful Fate, Iron Maiden, Slayer, Saxon etc.

Så "ved at have udlevet sig selv" er jeg da lodret uenig i.

Fra : Troels Fibæk Bertel

Dato : 09-04-02 13:07

Jeg må erklære mig fuldstændig enig i at metalscenen da langt fra er død
eller døende for den sags skyld.

Selvfølgelig er der stilstand at spore flere steder i scenen, men fx bands
som
Opeth, Theatre of Tragedy, Soilwork og Borknagar
eksperimenterer på livet løs og er i den grad med til positivt at forny
scenen og deres respektive stilarter.

Desuden er metallen væsentlig mere populær i resten af Europa (og USA) end
den er i Danmark, og det er nok -reelt set- i større grad et marked som
Tyskland, der skal bruges som målestok for om metal trives eller ej.

Her følger hitlisteplaceringer for Immortal's (Black Metal) nyeste skive
"Sons of Northern Darkness"
Påstanden er så, at hvis ekstrem metal, som Immortal repræsenterer, kan
klare sig godt nok til disse placeringer, kan mere stilistik moderate metal
bands vel næppe klare sig væsentligt dårligere og altså er metallen næppe
heller død/døende.

Also, we're proud to announce the following chart entries so far for "Sons
Of Northern Darkness":
Germany # 58
Finnland #31
Norway #31
(www.nuclearblast.de February, 2002)

Fra : Ken Larsen

Dato : 09-04-02 20:28

Thomas Daugaard <no@spam.th> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3CB1DEF6.30D0D590@spam.th...
> Kong Kent wrote:

Jeg forstår ikke at Manowar ikke nævnes i denne diskussion, for de lever de
heldigvis i bedste velgående, og er stadig The Metal Kings.

MVH
Ken Larsen

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 09-04-02 20:31

Ken Larsen <tacconi@image.dk> wrote:

> [...]
> >

> Jeg forstår ikke at Manowar ikke nævnes i denne diskussion, for de lever de
> heldigvis i bedste velgående, og er stadig The Metal Kings.

Nu du nævner dem ku' jeg faktisk godt tænke mig, at spørge: hvilket
album skal man købe efter "Kings of Metal"? Jeg blev anbefalet det som
værende det bedste, og det er da også ganske godt.

anr

"You know how unpredictable the French are. One minute they're kissing
a woman's hand, the next they're chopping off her head."
-Marge Simpson

Fra : Ken Larsen

Dato : 10-04-02 01:18

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1fae6dx.1nafm3f50ddc6N%anrNOTPART@OFMAILmac.com...

> Nu du nævner dem ku' jeg faktisk godt tænke mig, at spørge: hvilket
> album skal man købe efter "Kings of Metal"? Jeg blev anbefalet det som
> værende det bedste, og det er da også ganske godt.

Der er flere muligheder:

Sign of the hammer fra 1984 synes jeg er skide godt, og bl.a. er der det
fantastiske nummer Guyana (cult of the damned), hvor Eric Adams synger så
man får tårer i øjnene.

The triumph of steel fra 1992 er efter min mening klart det bedste
studiealbum.

Manowar har efter min mening været det absolut bedste live band indenfor
heavy, og derfor er deres 2 dobbelte live et must i enhver pladesamling:

Hell on wheels live fra 1997.
Hell on stage live fra 1999.

MVH
Ken Larsen

Fra : 100WW

Dato : 10-04-02 10:56

> Eneste støtter tilbage i toppen er Iron Maiden, AC/DC, Slayer og Pantera!
> Lad os håbe de kan holde skidtet sammen, for jeg mangler stadig at se Iron
> Maiden og Pantera :)

Tja, og Motörhead :) Lemmen er simpelthen udødelig. Kan man li M, anbefaler
jeg varmt deres nye DVD "Boneshaker". Den er ret flot, og proppet med
ekstramateriale.

Iøvrigt skulle M jo snart spille i DK, men deres koncert er blevet aflyst.
Jeg skrev til Motordanmark (som er arrangøren eller hvad det nu hedder), som
svarede at M havde aflyst alle indendørskoncerter på turen!

*hulk*

> (nåede aldrig Megadeth... men fik heldigvis hilst pænt på Chuck tilbage i
> 1995!)

Øv, bare det var mig. Stakkels Chuck.
Hilste på Tom Araya fra Slayer sidste år. En meget behagelig mand (off-stage
:)

Fra : Ken Larsen

Dato : 10-04-02 11:30

100WW <x@y.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cb40c22$0$11925$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
som
> svarede at M havde aflyst alle indendørskoncerter på turen!

De er ellers for seje; De 2 gange jeg har set dem, har de spillet taget af
KB hallen.

MVH
Ken Larsen