Matrox G550 eller andet??
Fra : Maria

Dato : 06-04-02 14:03

Hej gruppe

Jeg har de seneste måneder været i gang med at udskifte dele af min PC og
nu er turen kommet til grafikkkortet. Det er faktisk det område jeg ved
mindst om og det område som jeg synes er mest forvirrende. Så - hjæælp...

Mit nuværende grafikkort er et Matrox Marvel G400-TV som jeg har været godt
tilfreds med i 2 år.
Øvrige dele i min PC:
ESC-K7S5A
AMD Athlon1400 Mhz
20 GB Maxtor + 60 GB IBM (til videofiler)
256 DDR ram
Brænder, DVD drev og Onboard lydkort (evt. snart nyt lydkort)
WinXP-home

Jeg skal ikke bruge den til spil (kun når mine små søskende er på besøg og
vil spille lidt børnespil, mest i 2D), men mest til videoredigering,
DivX/DVD, billedbehandling, musik og internet.

Jeg har kigget lidt på Matrox G550 kortet, da det skulle have en god TV-out
samt mulighed for 2 skærme. Men er den stærk nok til at "følge med" resten
af computerens dele?
Kan I evt. anbefale andre kort? Helst max pris på 1500 kr.
(Det er ikke nødvendigt med video indgange, der skal jeg købe et
firewirekort samt en analog til digital konverter.)

MVH Maria

Fra : Mythos

Dato : 06-04-02 14:09

"Maria" <maria@elvis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Det er ikke nødvendigt med video indgange, der skal jeg købe et
> firewirekort samt en analog til digital konverter.)

Jeg har en mindre konfiguration end dig, med et Matrox G400 MAX kort, og det
har rigeligt med "kræfter" til det jeg laver, og det er nogenlunde det samme
som dig, jeg spille dog en del også. Så et G550 er et godt kort til dig.

Kim Larsen

Fra : Maria

Dato : 06-04-02 17:30

> [...]
samme
> som dig, jeg spille dog en del også. Så et G550 er et godt kort til dig.

Hej Kim Larsen

Takker. Ja, det er lige før jeg er overbevist. Og så koster det kun omkring
1100 kr, så det er jo fint.

>Lige et lille spørgsmål, jeg kan se du arbejder med video redigering.
>Jeg har selv lige anskaffet mig en pc og skal til og igang med dette.
>Jeg har tænkt mig at smide et firewirekort i den og så ellers komme
>igang med at rode med noget dv video, men er der nogle programmer du kan
>anbefale ???

Hej Jakob

Nej, ikke helt. Jeg har tidligere kun redigeret en lille smule med mit
matrox marvel og har endnu ikke arbejdet med DV. Men så vidt jeg ved er
Studio 7 fra Pinnacle eller Ulead VideoStudio 5 ganske gode og ikke særlig
svære til nybegyndere i videoredigering. Du kan jo prøve i en anden
nyhedsgruppe...
Jeg har selv planer om at købe det firewirekort der hedder Cameo 400 DV
eller 600 DV, hvor der også medfølger ganske gode programmer. Det har fået
udmærkede anmeldelser, ihvertfald de steder jeg har kigget.

MVH Maria

Fra : jakob

Dato : 06-04-02 19:07

> Jeg har selv planer om at købe det firewirekort der hedder Cameo 400 DV
> eller 600 DV, hvor der også medfølger ganske gode programmer. Det har fået
> udmærkede anmeldelser, ihvertfald de steder jeg har kigget.

Jeg har selv kigget lidt på hvad der var nødvendigt for at rode med DV.
Jeg kommer fra mac platformen, og man kan sige hvad man vil med når det
drejer sig om videoredigering er de altså bare superbrugervenlige

Såvidt jeg kan forstå får man ikke mere hardware med de der forskellige
videoredigeringspakker, end ved at købe et hvilket som helst firewire
kort. De består alle af et firewirekort, det der giver forskellen er
hvilken software der følger med.
Er det rigtigt opfattet ?

Hygge

Jakob

Fra : Maria

Dato : 09-04-02 14:10

jakob <ingen@spam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.171957916198e0e9989683@sunsite.auc.dk...

> [...]
> videoredigeringspakker, end ved at købe et hvilket som helst firewire
> kort. De består alle af et firewirekort, det der giver forskellen er

Ja, det mener jeg. Og så vist også om der medfølger kabler eller ikke.

Fra : Esben

Dato : 10-04-02 21:11

> [...]
> samme
>
> Hej Kim Larsen
>
> Takker. Ja, det er lige før jeg er overbevist. Og så koster det kun

Spørgsmålet er om du vinder noget særligt med G550 frem for det G400 du har
nu.

--
Esben

Fra : jakob

Dato : 06-04-02 16:59

> [...]

Jeg har tænkt mig at smide et firewirekort i den og så ellers komme
igang med at rode med noget dv video, men er der nogle programmer du kan

Jakob H K