Udslag i lyden
Fra : Mikelski

Dato : 06-04-02 09:22

Hej

Hvordan kan jeg få lyden til at give udslag på en progressbar eller lignende
når man afspiller noget musik?

Komponenten VuMeter skulle gøre det, jeg var ude efter, men den virker ikke
på Delphi 6 Personal. Hvis jeg ændrer Dsgnintf til DesignIntf, så kommer den
med en masse fejl, og hvis jeg sletter designintf fra uses, kan den godt
installeres og køres på en form, men der sker ikke noget selvom jeg
afspiller musik...?

Jeg fandt også denne kode
http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=1086 ) , men den
raiser exception class med denne besked: Can't find peak-meter control
(1025), eller sådan noget. Hvis nogen kan løse det, ville jeg blive meget
glad.

På forhånd tak

Mikkel

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 06-04-02 13:16

"Mikelski" <mikkels_post@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg fandt også denne kode
> http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=1086 ) , men den
> raiser exception class med denne besked: Can't find peak-meter control
> (1025), eller sådan noget.

Dette sker i kaldet mixerGetControlDetails, som det fremgår af den kode du
henviser til ovenover. Sammenlign errorkoden med een af følgende værdier,
som du kan finde i MMSystem.pas :

MIXERR_INVALCONTROL -> The control reference is invalid.
MMSYSERR_BADDEVICEID -> The hmxobj parameter specifies an invalid device
identifier.
MMSYSERR_INVALFLAG -> One or more flags are invalid.
MMSYSERR_INVALHANDLE -> The hmxobj parameter specifies an invalid handle.
MMSYSERR_INVALPARAM -> One or more parameters are invalid.
MMSYSERR_NODRIVER -> No mixer device is available for the object specified
by hmxobj.

Mit gæt er, at du slet og ret mangler en korrekt driver, eller mangler at
have et bestemt komponent installeret i windows. Resten af initialisationen
går jo fint frem til exceptionen...