Sidehoved og sidefod
Fra : Erik Aalund

Dato : 06-04-02 08:52

Hej,
Jeg er igang ed at skrive et større projekt, og i denforbindelse ville jeg
gerne kunne skrive det enkelte kapitels navn øverst i højre hjørne med
sidetal nederst - begge i henholdsvis sidehovedog -fod. Men lige umiddelbart
kan dette ikke lade sig gøre, idet sidehoved og -fod jo bliver ens på alle
sider!

Er der en anden metoder til dette løsning af dette lille problem?

--
Erik Aalund
Esbjerg

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-04-02 09:39

"Erik Aalund" <aalund@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> sider!
>
> Er der en anden metoder til dette løsning af dette lille problem?

Læs indlægget "Sidenummer i Word" af Peder Hanghøj

Fra : Erik Aalund

Dato : 06-04-02 10:46

> "Erik Aalund" <aalund@esenet.dk> wrote in message
> umiddelbart

> Læs indlægget "Sidenummer i Word" af Peder Hanghøj

Det har jeg faktisk gjort, hvilket jeg ikke helt forstår.
Jeg snakker nemlig ikke kun om sidetal men om et tekst øverst i sidehovedet
som henviser til det afsnit/kapitel man læser. Dvs det vil variere fra side
til side i dokumentet.
Erik

Fra : erika

Dato : 06-04-02 12:06

http://www.kandu.dk/

Fra : erika

Dato : 06-04-02 12:12

"Erik Aalund" skrev d. 06-04-02 10:46 dette indlæg :

> [...]

> til side i dokumentet.
> Erik
> Opdel dine kapitler/afsnit i sektioner. Hvergang du skifter sektion
kan du skrive et nyt navn i sidehoved og slå knappen på værktøjslinien
"samme som forrige" fra. Side tal indsætter du som du plejer i sidefoden

Fra : pre

Dato : 06-04-02 12:45

Du kan slippe nemt om ved det hele hvis Kapitel-navnet er sat med en
overskriftstypografi.
Klik på Sidehoved og i Sidesætop vælg "Forskellig første side"
Dernæst Indsætter du i sidehovedet et felt der hedder Styleref, dialogboksen
fortæller dig hvordan du skal markere skriftvalget. Luk Sidehoved. Klik på
Indsæt/sidenumre, vælg placering i bunden og venstre,højre eller centreret.

Resultatet kan du kontrollere gennem Vis udskrift.
Har du ikke valgt en overskriftstypografi, gør det snarest, evt. med
AutoFormat. Spørg frejdigt løs her i gruppen, der er mange eksperter på det
område.
pre