Gryderet m. karry
Fra : Sus@nne

Dato : 06-04-02 07:16

Hej

er der nogen der har en opskrift på en gryderet med skinkekød og karry, som
smager af "noget" men ikke må være stærk.. skal bruges til en slags
ristaffel... Det haster da jeg skal lave den idag inden kl. 13

På forhånd tak

hilsen

Susanne

Fra : Lisa Andersen

Dato : 06-04-02 08:42

Brun nogle løg og hakkede hvidløg, kom evt. nogle tomater ved, mild karry,
salt og lidt sukker for balancens skyld...Kødet steges med, hæld væde, gerne
kokosmælk fra dåse eller alm. mælk ved til det får en passende
konsistens...Lad det simre ind til kødet er mørt...tilsæt evt. kartofler i
skiver, hvis retten er ldit for stærk...men det kommer jo meget an på
hvilken karryblanding du bruger....
Man kan desuden lade noget hvidkål brune med sammen med løg og hvidløg,
eller krydre med lidt ingefær ud over hvidløget....eller/og lidt (friks)
koriander, alt efter hvor eksotisk det skal være...krydderier skal i sammen
med løg og hvidløg....
God fornøjelse;
Lisa