Bade rums ventilator
Fra : NIELS NIELSEN

Dato : 06-04-02 00:49

Hej gruppe.

Har nogen af jer erfaring med fugt styrede ventilatorer til bad ?

Har hørt nogle kører næsten konstant.

Er der gode og dårlige mærker ? Kan det betale sig, at købe en DUKA og
give 750 kr. for sådan een, eller er de billige lige så gode ??

mvh. Niels

Fra : Dot

Dato : 06-04-02 08:41

>Har nogen af jer erfaring med fugt styrede ventilatorer til bad ?
>Har hørt nogle kører næsten konstant.

Ellers uden noget teknisk kendskab til dem kan jeg da oplyse at vores
kan instilles (alla en "termostat" til fugt).
I starten var den sat for "højt" og gik igang bare jeg lavede mad ude
i køkkenet, men nu har vi ramt en tilfredinstilling

Dot

Fra : Fl. Jacobsen

Dato : 06-04-02 03:51

Jeg har fineerfaringer med fugtstyret ventilator i badeværelse. Dog er det
ikke altid man gider høre på larmen, så derfor kan det være en stor fordel,
at tilslutte en afbryder så man kan slukke når man ønsker. Evt. ved siden af
lyskontakten.
Ventilator kan med fordel købes i Harald Nyborg.

God fornøjelse.

Mvh
Flemming

Fra : DOCTOR

Dato : 08-04-02 14:55

"Fl. Jacobsen" <fjfj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> lyskontakten.
> Ventilator kan med fordel købes i Harald Nyborg.
hvis man kan leve med støjen fra en billig-model så køb dem bare i harald
Nyborg.......

> Mvh
> Flemming
> "NIELS NIELSEN" <n.s.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

grunden til at en ventilator kan komme op i den prisklasse er at der er
rigtige kuglelejer i men hvis man kan leve med stærkt nedsat levetid og
meget støj pga nylonlejer så er det ok med en billig-model...
duka er et ok mærke, og hygrostaten kan i de fleste tilfælde justeres.

Hilsen DOCTOR

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 10-04-02 00:07

"NIELS NIELSEN" <n.s.nielsen@get2net.dk> wrote in message

> Har nogen af jer erfaring med fugt styrede ventilatorer til bad
?
> Har hørt nogle kører næsten konstant.

Det gør de ikke hvis man indstiller dem rigtigt, til en passende
luftfugtighed.

> Er der gode og dårlige mærker ? Kan det betale sig, at købe
en DUKA og
> give 750 kr. for sådan een, eller er de billige lige så gode ??

Det kan betale sig at købe en god kvalitet, og det du betaler for
er lejer, som ikke begynder at støje fælt efter et halvt år.
Gælder for alle ventilatorer.

Niels