Kvalitetsforventing.....
Fra : Torben Brøndum

Dato : 06-04-02 00:45

Hej igen,

Har idag for første gang overtført signal til tv S-indgang
fra mit Asus 7100 GF2MX 32 Mb, men er skuffet over kvaliteten: Teksten er
meget svær at læse (utydelig). Mit JVC 32" har som sagt S-indgang. Er mit
grafikkort idag for dårligt og hvordan får jeg et (næsten) fuldstændigt
klart billede overfør til Tv. Anvender TVTOOL2000 til konfig.

Hvis jeg købte et DVD drev vil det så også være en dårlig kvalitet - det kan
da ikke være rigtigt ??

Hvad skal jeg gøre ? Hilsen Torben Brøndum

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 07-04-02 11:03

> [...]
> grafikkort idag for dårligt og hvordan får jeg et (næsten) fuldstændigt
> klart billede overfør til Tv. Anvender TVTOOL2000 til konfig.

Det er TV-out, der er dårligt. Grafikkort fra NVidia som er tidligere end
GeForce3 har som regel ret ringe TV-out. GeForce3/4 er tilgengæld en helt
anden historie - disse kort er helt på højde med Atis og i nogle tilfælde
endda Matrox.

> Hvis jeg købte et DVD drev vil det så også være en dårlig kvalitet - det
kan
> da ikke være rigtigt ??

Man ser det ikke, når man kigger film. Der er teksten langt større og der er
mere bevægelse. Det er kun vigtigt, når du bruger din desktop.

> Hvad skal jeg gøre ?

Tja - købe et andet grafikkort. Hvis pengene er små og 3D ydelse ikke
betyder det store for dig, så kan du med fordel vælge et Radeon LE fra Ati.
Det har efter sigende en fremragende billdekvalitet på TV-out. Ellers er der
selvfølgelig de større modeller fra Ati, som yder bedre i 3D.

Hvis du vil have det bedste kompromis mellem ydelse, pris og kvalitet, så
bør du vælge et GeForce4Mx440. Dette kort er noget langsommere end
GeForce3Ti200, men er alligevel et ret godt all-round kort til folk, der
gerne vil have lidt af det hele, men helst ikke vil betale for det.

Den bedste løsning kommer om nogle uger og hedder GeForce4Ti4200. Dette kort
svarer til GeForce3Ti500 i ydelse, men har den gode billede kvalitet, man
forventer fra G4-linien, og så er det endda til en god pris :) Det kommer
til at koste omkring 2000,-

Fra : wheeeeeeee

Dato : 07-04-02 23:16

> Har idag for første gang overtført signal til tv S-indgang
> fra mit Asus 7100 GF2MX 32 Mb, men er skuffet over kvaliteten: Teksten er
> meget svær at læse (utydelig). Mit JVC 32" har som sagt S-indgang. Er mit

Hvilken tekst? Et fjernsyn har en dårlig opløsning og vil ikke give et
billede der er ligeså godt som en PC monitor. Faktisk rimelig dårligt. Men
film etc. burde se fint ud. Har du ikke nogle film eller 3D spil du kan
prøve at køre i full screen? Se om det er tilfredsstillende.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 08-04-02 09:57

Hej "wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org>>

> [...]
> film etc. burde se fint ud. Har du ikke nogle film eller 3D spil du kan
> prøve at køre i full screen? Se om det er tilfredsstillende.

Det er f.eks. teksten i IE´s adresselinie, det kunne være teksten under
ikonerne
samt evt. teksten i et worddokument. Nu har jeg ikke tænkt mig at skrive
dokumenter,
via TV-skærmen, men jeg må nok hellere prøve et spil hvor der sker noget.

Jeg kan da godt forstå, at bevægelse i billedet vil "sløre" den måske lidt
dårlige
kvalitet på min TV udgang. Tak for svaret også til Søren for det andert
indlæg.
Jeg har nu fået lidt at tænke over voia Jeres indlæg.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : wheeeeeeee

Dato : 08-04-02 15:26

snip
> [...]
> dokumenter,
> via TV-skærmen, men jeg må nok hellere prøve et spil hvor der sker noget.

Jeg tror ikke at det er muligt med dit TV, ligegyldigt hvilket signal du
sender til det. Prøv evt. at set tekststørrelsen op eller at sammenligne med
noget stillestående tekst fra et fjernsynsprogram.

Fra : wheeeeeeee

Dato : 08-04-02 15:28

> [...]
med
> noget stillestående tekst fra et fjernsynsprogram.

En tilføjelse:

På et tidspunkt prøvede en computerfabrikant sig med en computer, som det
var meningen at man skulle sætte til fjernsynet. Det blev ikke den store
success, bl.a. fordi fjernsyn ikke er beregnet til at vise computergrafik.

Fra : TBC

Dato : 08-04-02 16:50

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsen.dkX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indlæg.
> Jeg har nu fået lidt at tænke over voia Jeres indlæg.

Se evt http://makeashorterlink.com/?V2AD655A ...for yderligere udredning og
forklaring

TBC

Fra : TBC

Dato : 08-04-02 16:53

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> Se evt http://makeashorterlink.com/?V2AD655A

Som vist ikke virker (lige nu ihvertfald)

Men ellers er URL'en (Og det er DET HELE man skal copy & paste hvilket skal
gøres over 2 gange afhængigt af din newsreader for at det virker)

http://groups.google.com/groups?q=group:dk.edb.hardware.grafikkort+author:tb
c&hl=da&selm=uxXd8.6630%24PE.224608%40news000.worldonline.dk&rnum=26

TBC