Turbo Bus(a).......for vildt
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 05-04-02 23:04

Har scannet effektkurven på en Suzuki Hayabusa med Turbo der er prøvekørt i
Das Motorrad 8/2002, meget farligt effektforløb, skal bare ses.

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/diverse/turbobusa.htm

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 06-04-02 09:09

> Har scannet effektkurven på en Suzuki Hayabusa med Turbo
ok den er ret syg - ikk det at der er meget power, men at
ved 4k rpm er der "intet" og ved 4500 er der 339 hk'er
jeg kunne godt tænke mig at se en video med den, sådan noget kan
man sku ikk nøjes med at læse om.
bo thomsen

Fra : John Kramme

Dato : 06-04-02 09:58

> jeg kunne godt tænke mig at se en video med den, sådan noget kan
> man sku ikk nøjes med at læse om.
> bo thomsen

Der findes en video her med en Hayabusa, desværre er den "uægte" bemærk
lige vejstriberne når han kører 340-350 km/t ( milestæller ) :-/
http://members.aol.com/shaggyikes/topend_wee.wmv

PS : se evt. dette indlæg fra den 3/4 i denne gruppe : _hurtig_MC (
videoklip )

John
Priller-rs125

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 06-04-02 10:19

> http://members.aol.com/shaggyikes/topend_wee.wmv
ja jeg har også læst den tråd, og prøvet 156 gange men linket
virker ikke hos mig.
bo thomsen

Fra : Moller

Dato : 06-04-02 10:35

"Bo Thomsen, "fjernes_" i email" <fjernes_bbt@ishoejby.dk> wrote in message
> ja jeg har også læst den tråd, og prøvet 156 gange men linket
> virker ikke hos mig.

Jeg har lige set den via selvsamme link.... og den virkede fint.

hva fejl kommer der ??? er din media player updateret så den
understøtter wmw formatet ???

VH
Moller

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 06-04-02 10:48

> hva fejl kommer der ???
nogle gange blot en tom hvid side
andre gange "sorry we can't find that page bla bla" fra "aol"

er din media player updateret så den
> understøtter wmw formatet ???
tja der står ok til wmv men wmw kan jeg ik se
opdaterer den ikk automatisk?
mvh
bo thomsen

Fra : Moller

Dato : 06-04-02 11:11

> nogle gange blot en tom hvid side
> andre gange "sorry we can't find that page bla bla" fra "aol"

Lyder som om din forbindelse ku ha lidt af et problem ...

> er din media player updateret så den
> tja der står ok til wmv men wmw kan jeg ik se
> opdaterer den ikk automatisk?

Medie player... updatere.... *GGG* sorry ku ik la være....

Nej, updater til nyeste Medieplayer for en sikkerheds skyld... for den
kan ikke selv finde ud af at hente plugins osv... ned selv :(

VH
Moller

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 06-04-02 14:47

> ja jeg har også læst den tråd, og prøvet 156 gange men linket
> virker ikke hos mig.
> bo thomsen

Samme problem her. Win XP og 2 Mbit fast forbindelse hos UNI2.
AOL sucks
Er der ikk enogen der har lyst itl at lægger den i dk.binaer.motor?

Henrik
www.gsx.dk

Fra : John Kramme

Dato : 06-04-02 11:08

Her er lidt billeder :

http://www.graphicartmotodesign.com/turbo/turbopics.html

PS : bemærk billede nr.4 i rækken, hvor man tydeligt kan se turboladeren

John
Priller rs125

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-04-02 11:11

"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Har scannet effektkurven på en Suzuki Hayabusa med Turbo der er prøvekørt
> Das Motorrad 8/2002, meget farligt effektforløb, skal bare ses.
>
> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/diverse/turbobusa.htm

For vildt

Anyways - hvordan kan det være, at effekten topper ved 5K rpm og ikke
fortsætter op? Ifølge effektkurven mister man jo hele turboeffekten når man
er kommet op på 9K rpm. ?

Fra : Armand

Dato : 06-04-02 15:35

Henrik Steen Larsen <hsl@adslhome.dk> skrev i en

> [...]
> Anyways - hvordan kan det være, at effekten topper ved 5K rpm og
> ikke fortsætter op? Ifølge effektkurven mister man jo hele

Mister hvad?
Med 340 Hk, er der vis rigeligt at miste af
Dertil hører at omdrejninger kun er et nødvendigt onde for at hente
topydelse på normal vis. Det er da ingen synd hvis man endda blot kunne
præstere en respektabel ydelse (á 150 Hk?) allerede ved 5.000 rpm!!!

--
Armand.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-04-02 16:51

> Mister hvad?

Det ser ud til, at hk ved redline er nogenlunde det samme, som hvis cyklen
ikke havde turbo.

> Med 340 Hk, er der vis rigeligt at miste af

Meget, meget enig

> Dertil hører at omdrejninger kun er et nødvendigt onde for at hente
> topydelse på normal vis. Det er da ingen synd hvis man endda blot kunne
> præstere en respektabel ydelse (á 150 Hk?) allerede ved 5.000 rpm!!!

Absolut ikke - jeg undrer mig blot over, at hk ydelsen allerede topper ved
ca. 5K rpm, for derefter at falde "helt ned" til den almindelige topydelse.

Spurgt på en anden måde: hvornår topper cyklen i hastighed? Ved ca. 5K rpm
eller ved ca. 9K rpm?

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-04-02 16:58

> Spurgt på en anden måde: hvornår topper cyklen i hastighed? Ved ca. 5K rpm
> eller ved ca. 9K rpm?

*mit første svar til mig selv*

Fuck det var dumt spurgt.

Selv jeg burde kunne sige mig selv, at top hastighed findes ved top rpm, men
at der ligger et gigantisk moment omkring 5K rpm.

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 06-04-02 19:51

"Henrik Steen Larsen" <hsl@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
men
> at der ligger et gigantisk moment omkring 5K rpm.

Og dog.
På den givne kurve og med den rette gearing burde den kunne køre hurtigst
ved 5000 rpm hvis der altså stadig er noget der hedder vindmodstand.
At den kurve så fortjener en 15 trins gearkasse med overdrive er en anden
sag.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 06-04-02 22:42

nej det er det da ikk men den er da skidt trimmet ( imo ) da
den kan intet under 4600rpm'er pga. komprisionen, og over 48
giver den for meget på for kort tid ( den stiger til 339 på kun 300
rpm'er ) den burde stræke sig over et større område inden top
effekten var til rådighed. det ville vel også gøre den mere kør-bar.
mvh
bo thomsen

Fra : Per Emborg

Dato : 07-04-02 00:09

Jeg tror nu denne Honda BB er mere kørebar selv om den har 324.5 hk og mon
ikke momentet også er ok til de små danske sogneveje
http://www.exclusive-imports.ch/deutsch/cbr1100xx.htm
Honda x-eleven
Per Emborg
www.skanderborgmc.dk

Fra : Kenneth T

Dato : 07-04-02 19:25

> Jeg tror nu denne Honda BB er mere kørebar selv om den har 324.5 hk og mon
> ikke momentet også er ok til de små danske sogneveje
> http://www.exclusive-imports.ch/deutsch/cbr1100xx.htm

Puha, man skal godt nok ha en rolig højre hånd, hvis man skal køre ræs på de
danske sogneveje på den turbo BB.

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Morten Dybdal

Dato : 07-04-02 21:33

Kenneth T wrote:

> Puha, man skal godt nok ha en rolig højre hånd, hvis man skal køre ræs på de
> danske sogneveje på den turbo BB.

Plus 78.000,- til ombygningen (sfr 15.500,-).

--
Morten Dybdal

Fra : Morten Dahl

Dato : 08-04-02 07:01

"Morten Dybdal" <morten@REMdm-data.dk> skrev i en meddelelse

> Plus 78.000,- til ombygningen (sfr 15.500,-).

nøjj hvor billigt når MC-xpress laver det for 40000.- svenske kroner

-
Morten Dahl

Fra : Frandsens

Dato : 06-04-02 23:56

"D@n Dethlefsen" skriver:

> Har scannet effektkurven på en Suzuki Hayabusa med Turbo der er prøvekørt i
> Das Motorrad 8/2002, meget farligt effektforløb, skal bare ses.

> [...]

Kan det passe at turboen slår til ved ca. 4800rpm ?

Michael Frandsen
+600 BanditS