blanke rækker excell
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 05-04-02 23:16

Excell2000

Jeg har et skema på 17.000 rækker 20 kolonner.
Hver anden række er tom.
hvorledes får jeg lettest fjernet de 8500 tomme rækker. Sorteringsfølgen må
ikke ændres.

finn

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-04-02 07:37

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> wrote in message
> Jeg har et skema på 17.000 rækker 20 kolonner.
> Hver anden række er tom.
> hvorledes får jeg lettest fjernet de 8500 tomme rækker. Sorteringsfølgen

> ikke ændres.

Jeg ville gøre det, at jeg tilføjede en ekstra kolonne med numrene fra 1 til
17000 (kan laves med autoudfylfning). Dernæst ville jeg sortere, sådan at
jeg fik alle de blanke rækker for sig. Dem ville jeg så slette. Dernæst
ville jeg så sortere efter den kolonne, der indeholder numrene fra før, idet
de jo følger den oprindelige sorteringsrækkefølge.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-04-02 13:33

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hver anden række er tom.
> hvorledes får jeg lettest fjernet de 8500 tomme rækker. Sorteringsfølgen

Marker hele området. Vælg data filter Autofilter. Gå ind i filteret i en af
kolonnerne. Vælg Tomme. Slet de rækker der nu er markeret. Slå filteret fra.

Jan

Fra : Mads Leth

Dato : 08-04-02 08:21

Marker hele området. Tryk F5 (alternativt Rediger-Gå til, CTRL+G), Speciel,
Vælg tomme celler. Herved markeres alle de toome række, højreklik og Slet..

Mads

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 09-04-02 09:41

"Mads Leth" <email@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Speciel,
> Vælg tomme celler. Herved markeres alle de toome række, højreklik og

Tusind tak, det var lig det jeg kunne bruge.

finn

Fra : Mads Leth

Dato : 09-04-02 10:52

Velbekomme......glad for at kunne hjælpe!