Parallelimport/Reklamation
Fra : Torben Olsen

Dato : 05-04-02 21:45

Goddag.

Jeg er i gang med noget import fra mellemøsten, og har lige et par juridiske
spørgsmål.

Jeg har fået tilbud på en Pioneer DVD-brænder...

1. Det er vel lovligt at importere Pioneer-mærke uden om Pioneer Danmark. Er
det ikke bare almindelig parallelimport?

2. Hvilke former for garanti/rklamation SKAL jeg stille? Er det ikke noget
med de nye EU-regler om 2 år? Er det mig som importør eller detailledet som
jeg sælger produkterne til?

Håber på svar.

Med venlig hilsen,

Torben Olsen

*Postet i dk.erhverv & dk.videnskab.jura*

Fra : TGD

Dato : 06-04-02 02:19

"Torben Olsen" <to@olsengroup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Er
> det ikke bare almindelig parallelimport?

Jo det er fuldstændigt lovligt!

> [...]
> med de nye EU-regler om 2 år? Er det mig som importør eller detailledet

Detalilledet skal give 1 år reklamation (snart 2).

Fra : Knud Berggreen

Dato : 06-04-02 08:21

On Sat, 6 Apr 2002 03:18:58 +0200, "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk>
wrote:

>som
>
>Detalilledet skal give 1 år reklamation (snart 2).

Hvis loven bliver vedtaget - hvad den nok gør - så vil den få virkning
fra 1/1-2002

/Knud

Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og de andre sider på sitet er også ganske tankevækkende

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-04-02 08:52

knud@berggreen.dk.invalid (Knud Berggreen) skrev:

> Hvis loven bliver vedtaget - hvad den nok gør

Der er ikke noget "hvis" idet størstedelen af ændringerne er et
resultat af et EU direktiv.

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : Erik G Christensen

Dato : 06-04-02 09:42

Torben Olsen wrote:

> [...]
>
> 1. Det er vel lovligt at importere Pioneer-mærke uden om Pioneer Danmark. Er
> det ikke bare almindelig parallelimport?

Jo, men ikke al parallelimport er lovlig.

EU domstolen har givet medhold i dette, svjh var det Wrangler,
der fik nedlagt forbud.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Henrik Olesen

Dato : 07-04-02 14:17

Jeg ved der er en bruger på www.startfirma.dk der hedder Ditlev der har god
erfaring med import fra Asien. Må du skulle snakke lidt med ham eller
fortsætte i denne tråd :

http://www.startfirma.dk/startfirma/forum_vispost.php?id=83&pg_name=&lng=dk&
kat=1518

Mvh Henrik